[WN] Westerndemo paard 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

REGINA76

Westerndemo paard 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 14:15

Hierbij een foto impressie westernavond paard 2011.
johan timpen met chayenne, marith overeijnder met aktief, marlies maathuis met my technical toolbar.
mandy kerkdijk & regina gerrits met daynight's robby, regina met the black stallone.
Fenna Elzinga met smoking kills. Quirine Franken met mirak Natural horsemanship.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WXIZ4VEK.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6Z647ZKJ.jpg
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4ITW7SCM.jpg
tevens wil ik er bij vermelden dat alle demonstraties geheel gratis zijn gegeven.
ter ondersteuning van de westernsport.

commentaar mag maar hou het normaal. b.v.d.

de fotos zijn gemaakt door mijn vader, hartelijke dank hiervoor.
ze zijn wat donker, komt door weinig verlichting.

iedereen die meegereden heeft, en vrijwilligers hartelijk bedankt.
Laatst bijgewerkt door Ods op 23-01-11 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's 'gelinkt', max van 15

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:12

Het was ontzettend leuk om te doen en mijn paard was bovenverwachting braaf, hij was erg kijkerig en vond het allemaal erg spannend, maar heeft ontzettend zijn best gedaan.

Hierbij nog een paar filmpjes (3 van de 4), die mijn vriend gemaakt heeft. De laatste wil nog niet zo best op YouTube geplaatst worden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:53

Mijn duit in het zakje:

Iets meer vertellen :)
Dus niet een verhaaltje opdreunen en dan niks meer, maar bv in de trail per combinatie een patterns te laten gaan en dan per hindernis commentaar geven. Vanuit juryoogpunt ofzo.
Ook bij de pleasure verschillende combinaties bij langs gaan en hun positieve en negatieve punten opnoemen.
En die barrelrace niet meer doen :D

Zoals Fenna deed bij de reining was echt top.

beaversrun

Re: Westerndemo paard 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:13

Barrelrace is idd, erg erg triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:19

Ik kan alleen het onderste filmpje zien en vraag me serieus af wie dat zijn en wat ze daar in hemelsnaam doen. Heeft niets met barrelen te maken... Die grote heeft geen enkele techniek en die kleine behalve techniek ook geen controle.
Mijn advies: alleen demo's geven als je ook ECHT wat kunt laten zien. Hiermee promoot je de sport niet. Integendeel.

Die grote had je wel kunnen gebruiken voor de demo, maar dan met tekst en uitleg erbij wat er allemaal aan techniek bij komt kijken. Als je er een goede (verder opgeleide) barrelhorse bij had gehad, had je mooi de verschillen in techniek kunnen laten zien. Zo laat je meteen zien dat barrelracen heel wat meer is dan rondjes om tonnen galopperen. Want dat is de enige conclusie die ik uit het filmpje zoals die er nu staat, zou kunnen trekken. Techniek doet er niet toe, als je maar rondkomt :? Daggutnie ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:02

vind het ook niet superhandig bij een presentatie voor pleasure niet-pleasure paarden te gebruiken.
die grote is de stap nog sneller dan een pleasurepaard in de extended lope!
zeker op zo'n groot event zou ik gaan voor kwaliteti en niet kwantiteit. dan beter maar 1 pleasure paard/ruiter die wel echt pleasure uitstralen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:36

Ben ik het gedeeltelijk mee eens quarterH. Je hoeft niet perse de top te laten zien, als je maar een duidelijk verhaal hebt.
Want de mensen die daar rondlopen, willen misschien wel instappen. Dus een toplevel pleasure hoeft niet.
Ik denk dat verschillende niveaus juist leuk is, waar je juist goed de verschillen in kan uitleggen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:53

Over de barrelracing : Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om in een bak met bijv niet de juiste grond of met die palen in het midden een echte run te laten zien... Maar om de sport van een goede kant te belichten hadden jullie uitleg (bijv iemand tekst op kunnen laten lezen hoe barrel racing is ontstaan, hoe je traint ect)en demo kunnen geven over de training en hoe de samenwerking is .. dus flexibiliteit en hoe een paard automatisch hoort te wenden (zonder sturen-trekken) en hoe controle belangrijk is enz.. Een paard dat automatisch wend was wel handig geweest. Ik weet dat mijn zusje (oa 2xNederland kampioen en ook internationale prestaties) vorig jaar al heeft aangeboden kostenloos met de demo mee te rijden .. Jammer dat je daar verder niet op in gaat..

edit : tekst iets aangepast om de ´kritiek´wel opbouwend te houden
Laatst bijgewerkt door Sassy4barrel op 24-01-11 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:57

He kijk, da's jammer, dat was een hartstikke leuke combi geweest samen met bv dat grote paard. Had de speaker mooi in kunnen gaan op het begin van de training voor het barrelen, en dan via de technieken naar een mooie run kunnen opbouwen.
Misschien alsnog een leuk idee voor volgend jaar?

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:42

Sonja schreef:
He kijk, da's jammer, dat was een hartstikke leuke combi geweest samen met bv dat grote paard. Had de speaker mooi in kunnen gaan op het begin van de training voor het barrelen, en dan via de technieken naar een mooie run kunnen opbouwen.
Misschien alsnog een leuk idee voor volgend jaar?

ja ik doe graag mee met demo´s er zijn te weinig wedstrijden in Nederland om in vorm te blijven dus sta ik altijd open voor een demo zoals ik al eerder heb aangeboden. Mijn laatste demo bij Horse event staat op Penny TV youtube

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:31

de clinic van fenna was idd echt super en leerzaam

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:50

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo onder de indruk ben van deze demonstratie, jammer..

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:06

Hey Wen,
Wat is dat nou meis???
Mn zusje,mn zusje???
EN JIJ DAN???? *\o/*

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:40

Ik was er ook en heb alles gezien. Ben het met Rom eens. Zo jammer dat er (bijna) niks verteld werd. Publiek zag wat ruiters door de bak gaan en zo nu en dan werden er wat regeltjes "opgezegd" wat totaal niet relevant was en het gros van het publiek zoiets had van :? .
Topruiters hoeft zeker niet (die doen het ws ook niet gratis) maar het publiek de basis laten zien is prima! Maar dan moet je ook wat vertellen, uitleggen etc.
Zoals Fenna met haar demo deed en de dames met de Spaanse Paarden het deden, zo hadden die andere Westerndemo's ook gemoeten. Gemiste kans imo. Natuurlijk super dat jullie je inzetten om de basissport te promoten, maar promoot het dan ook écht. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje een aanfluiting op deze manier.
Dus tip van mijn kant: veel vertellen, veel uitleggen. Ga ervan uit dat het publiek van (bijna) niets weet.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:33

beaversrun schreef:
Hey Wen,
Wat is dat nou meis???
Mn zusje,mn zusje???
EN JIJ DAN???? *\o/*

Billy Jean is beter en de jeugd is de toekomst :)

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:54

wij zijn vorig jaar geweest toen was helaas de barrelrace ook niet al te best! best jammer dat het nu weer zo is .verder kan ik geen oordeel geven want ben omdat t vorig jaar tegenviel dit jaar niet geweest

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:14

NEE WEN!!!! :(
JULLIE zijn goed :j

mirandavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:38

Vind dit echt zo jammer! Zo word de western sport totaal verkeerd neergezet! Vooral ook met pleasure en de barrelrace! Tip voor de volgende keer, misschien wat proffesionele mensen uitzoeken en vragen! Want zo krijgen mensen een heel verkeerd beeld van de westernsport! Maar fenna elzinga heeft goed de reining kunnen showen! Zeker positief! Ik vind dat jullie een goede poging hebben gewaagd hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar als we de westersport willen promoten moeten we het geod doen! Ik krijg dan van veel mensen te horen, ach western is toch niet zo moeilijk?! Dus tip voor de volgende keer misschine, om verschillende niveau's te laten zien, zodat mensen duidelijk verschil kunnen zien! Maar toch leuk dat jullie dit gedaan hebben!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:13

Ik denk niet dat mensen denken dat als je hele goede westernruiters gebruikt voor de demonstratie dat westernrijden moeilijk is, juist niet. Dan ziet het er allemaal te gemakkelijk uit en denken ze juist dat het niet moeilijk is. Ze komen er pas achter dat het niet makkelijk is als ze zelf op een westernpaard stappen, eerder niet. Ook al gebruik je super pleasurepaarden met perfecte pleasuregangen dan denken niet westernruiters nog: wat een slome bedoening en al die paarden lopen kreupel. Ook al leg je het goed uit.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:05

Ik was net op de Western Experience en vond het er daar super uitzien de demo´s ik heb oa de pleasure en de barrel race gezien en was goed te zien dat de beste ruiters van NL, Duitsland en Belgie meededen :) echt mooi om te zien ! Barrel race en pole bending was Spectaculair maar toch op een goede manier! De clinic van de reining zag er ook goed uit

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:50

Sassy, dat waren echt niet de beste uit Belgie... :p Maar dat even terzijde.

Vind het op de foto's ook wat rommelig uitzien, maar ik was er niet bij dus onthou mij van verdere commentaar :-)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:13

Daarover valt te twisten : In ieder geval een paar belgische ruiters die al een hoop hebben bereikt in de barrel race zoals Fons van de Gaer die op de grotere wedstrijden meestal wel een podiumplaats haalt en Ivan Peeters (en de andere ruiters van de Thunder Guys) die praktisch het barrel race naar de Benelux heeft gehaald. Van de Duitsers was Herbert er, dat is de Duitse Kampioen. En Billy is De Nederlandse Kampioen

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:25

Ik ga hier echt verder niet op in, maar jij weet even goed als ik dat Fons geen echte barrel racer is.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:16

Ben benieuwd naar de demonstratie van Fenna. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wat ik hierboven gezien heb behoorlijk tegen valt. Vooral de Barrel inderdaad. Het hoeven geen topruiters te zijn maar laat wel een techniek zien en vertel er wat over ;-)

Wel heel leuk om te zien dat de mensen dit vrijwillig gedaan hebben!

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:18

Ik was er ook bij. sta daar wel ergens op de 2e foto.
Verder ben ik het eens met Mayflower