Ik merk er niets van. Er zijn nog steeds clienten die het van hun pgb betalen.
PolosportJ
Geplaatst: 28-02-11 16:20
Werd dit voorheen wel vergoed dan?? Wat ik ook uit het betreffende bestand begrijp is dat therapie uberhaupt niet door het pgb vergoed wordt. Paardrijden zelf wordt bijvoorbeeld niet vergoed, maar wel als daarbij extra ondersteunende begeleiding nodig is om het mogelijk te kunnen maken. Dat valt het onder de noemer "onsteunende begeleiding". Als het therapeutisch paardrijden is, dan wordt het paard als middel ingezet om iemand psychisch dan wel lichamelijk te verbeteren. Dan valt het onder de noemer "therapie" en begrijp dan uit de hierboven genoemde link dat het niet vergoed wordt.
Ik heb begrepen dat individueel les wel werd vergoed. Groepsles niet. Kortzichtig in mijn beleving. Kinderen met een beperking hebben toch ook recht om in een "groep" te kunnen sporten.
JPS
Geplaatst: 03-03-11 22:34
zenith1977 schreef:
Ik heb begrepen dat individueel les wel werd vergoed. Groepsles niet. Kortzichtig in mijn beleving. Kinderen met een beperking hebben toch ook recht om in een "groep" te kunnen sporten.
Nederland op z'n best :-( Hoe meer beperkt, des te minder rechten... toch?
Mijn dochter rijd nu 4 jaar aangepast voltige /therapeutish paardrijden en dit wordt gewoon betaald uit het pgb..heb er nog nooit problemen mee gehad ,