[WN] Pessoa bij western paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Melanietje_

Pessoa bij western paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 22:44

Hoi,

Mijn moeder wou iets kopen voor mij voor kerst en zijn wij gaan shoppen bij een ruitersportzaak, ik wou een longeersingel kopen, omdat als ik longeer met mijn paard de teugels heel erg schuiven . (als ik hem bijzet doe ik de teugels tussen zijn voorbenen en op zijn rug vastbinden) Daarbij heb ik ook gelijk een pessoa (bijzetteugel) gekocht.

Nu vroeg ik mij af of meer mensen die western rijden een pessoa gebruiken en op welke stand dan?

groetjes
Laatst bijgewerkt door _Melanietje_ op 20-12-10 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Re: Pessoa bij western paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:46

ik heb eigenlijk nog nooit iemand western zien rijden met een pessoa bitje als ik mijn western spullen er op heb liggen hangt er bij een S-Shank in ;)

Pessoa bitjes zie je meer voor sterke paarden met springen en op buitenritten zie je ze vooral ;)

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 22:48

Ashleytjuhh schreef:
ik heb eigenlijk nog nooit iemand western zien rijden met een pessoa bitje als ik mijn western spullen er op heb liggen hangt er bij een S-Shank in ;)

Pessoa bitjes zie je meer voor sterke paarden met springen en op buitenritten zie je ze vooral ;)

ik bedoel geen bit maar een pessoa als bijzetteugel of heb ik het misschien verkeert geschreven

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:48

Denk dat ze een passoa bedoelt? die voor een vwnw beweging zorgt.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:49

Ja, ik gebruik het met longeren.. soms. Bedoel je dat?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:51

ja hoor, ik longeer af en toe mijn paint met de pessoa.
waarom zou dat niet kunnen?
Gewoon naar je paardje kijken, welke stand hem het beste bevalt. Ik ben niet te hoog begonnen, en longeer nu op de laagste stand.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:00

dit bedoel ik met pessoa
(een foto van internet)

Afbeelding

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:02

_Melanietje_ schreef:
Ashleytjuhh schreef:

ik bedoel geen bit maar een pessoa als bijzetteugel of heb ik het misschien verkeert geschreven

ow oke :o ik dacht al :P
maar met zo'n ding ja waarom zou dat niet kunnen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:03

ze bedoelt passoa neem ik aan.
Ik gebruik tussen de voorbenen en langszij vooral, de hoogste stand is voor een westernpaard vanzelfsprekend niet echt voor de hand liggend. Dergelijke oprichting wil je juist niet realiseren.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:04

Ik heb t samen met een stalgenootje (beide westernrijdend) geprobeerd, echter ging dat toen voor onze paarden niet op. De mijne ging er veel te diep van lopen (neus ver voor de loodlijn) en dat op alle "standjes" :D

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:06

Anya schreef:
Ik gebruik tussen de voorbenen en langszij vooral, de hoogste stand is voor een westernpaard vanzelfsprekend niet echt voor de hand liggend. Dergelijke oprichting wil je juist niet realiseren.

ja dat was ik ook niet van plan te gebruiken de hoogste stand, maar ik was meer nieuwsgierig naar of mensen die western gebruiken en zo ja welke standen de laagste of misschien iets hoger

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:22

ik gebruik alleen de eerste twee, en ik heb een snaffletje voor de passoa voor het ene paard, het andere paard klik ik de passoa aan de bovenkant van het bit, niet aan de shanks.

Laag:
Afbeelding

Middel:
Afbeelding

Hoog:
Afbeelding

Dressuur/gekruist:
Afbeelding

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:27

Anya schreef:

Nee ze bedoeld een pessoa, niet passoa das een alcoholisch drankje :D ;) Ze schreef het dus goed, alleen het woordje teugel miste.

En ja ik gebruik wel vaker een pessoa teugel. Meestal heb ik hem op de laagste stand, maar das meer omdat het paard waarbij ik hem gebruik nogal snel te hoog loopt. Ik wil hem ook nog wel eens aan 1 kant tussen de voorbenen zetten en aan de buitenkant hoger aan de zijkant. Dat gebruik ik dan tegen het verkantelen van het hoofd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:28

oeps foutje ;)
Krijg je met drank in het spel :+
Ha die Rina :wave:

mijandap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:09

Ik gebruik hem ook. Eigenlijk altijd op de laagste stand en gewoon met een snaffel.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:24

mijandap schreef:
Ik gebruik hem ook. Eigenlijk altijd op de laagste stand en gewoon met een snaffel.

Dito :j

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:57

ik ook met snaffle en laagste stand of tusen de benen
Heerlijk om mee te werken!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:12

Ik gebruik m ook, maar dan ook op standje ''hoog" (waarbij de paarden wel anders lopen dan hier op dit plaatje trouwens..). Superding :j

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:43

mijandap schreef:

Same here, werkt erg fijn :j Gebruik hem dan trouwens niet voor de galop, dan moet ie volgens de gebruiksaanwijzing een ring hoger.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:01

Ik gebruik hem ook in de laagste stand, ook galop gaat in de laagste stand erg goed.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:38

ik gebruik m ook op de lage stand. Tenminste deed ik :D Ik vind de passoa niet erg sterk :D Mijn paard had even paar dolle blije sprongen en toen had ik al een kartrolletje kapot, nu gebruik ik tijdelijk een gewone longeersingel met bijzetteugels en dat gaat ook goed :)

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:19

Ik gebruik die ook op de lage stand (met snaffel), vind het ideaal als ik een keer geen tijd heb om te rijden. Ik gebruik hem ook in de galop en er is nog nooit iets kapot gegaan, nu is mijn merrie wel erg braaf met dat ding en ze heeft nog geen stap verkeerd mee gezet :D .

princess20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:34

Volgens mij is dat er fijn voor paarden die moeilijk hun rug gebruiken en moeilijk laag lopen.. og heb ik dat mis?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:39

Ik heb hem ook, maar hij ligt er maar werkloos bij. (iemand geinteresseerd ? Doe maar een bod :P )
Ik vind het uitgebonden longeren toch veel makkelijker dan dat geklooi met al die touwen. (teugels door de beugels en vastknopen achter de knop.) Zo leren ze ook op eigen benen lopen en van het bit af te blijven. Werkt voor mij net zo goed... :j

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:14

Ik gebruik ook een passoa bij mijn paintje,, ook gewoon met een snaffle...
Moet zeggen dat ze het erg goed doet,, normaal is het wel eens een strijd om haar onder bepaalde omstadig heden lekker te trainen, en dan is dit een ideaale oplossing..