Helaas overleed mijn paard en ging ik op zoek naar een nieuw maatje.
Ik had mensen moeten beloven bij meerdere verschillende soorten paarden te gaan kijken.
Laat ik nu vreselijk vallen voor een western quarter ruin van 7 jaar
Paardje moet nog even door de keuring maar daar word geen probleem in verwacht.
Het is een klasiek gefokte ruin, grof type en rond de 1.55/1.60.
Red Dun erg braaf maar wel met een gezonde dosis karakter.
Nu is het natuurlijk heel erg zonde om een goed opgeleid western paard om te gaan scholen naar engels gereden.
Ben er dus aan aan het denken mezelf maar om te laten scholen.
Maar in het western ben ik zo groen als gras.
Tijdens het proef rijden deed het lieve dier zijn uiterste best mij te begrijpen maar ik deed veel fout
Ik wilde harder dus dreef aan, diertje deed netjes het hoofd omlaag en snapte niet waarom ik door bleef vragen
Maar hij deed zo vreselijk zijn best dat hij het uiteindelijk snapte.
stom van mij he?
Als ik 1 x per week les neem, hoe lang duurd het dan voor ik er normaal op kan rijden?
Is het eerlijk tegenover het dier om er zo stom op te zitten?
Of kan ik beter de engelse kant op gaan met hem?
Het is de bedoeling recreatief aan het werk te gaan, veel te leren en lekker buiten te gaan rijden met regelmaat.
Heeft iemand hier ervaring mee?
wat kan ik gaan verwachten?
. Veel succes en plezier met je nieuwe paard straks. 
Het is super dat je goed les kunt krijgen want dat is echt het allerbelangrijkste. En dan vooral heel goed naar je paard luisteren. Geef hem de ruimte om te gaan begrijpen wat jij bedoelt, want zo te lezen geeft hij jou ook die ruimte. Wat een heerlijke eigenschap van een paard. Je hebt in ieder geval een basis, wat je nu nog moet leren is meer loslaten. Maar dat is altijd moeilijk hoor. Ik ben zelf western 'beleerd'
Oftewel heb nooit dressuur gereden. Maar elk paard is sowieso anders en moet je leren kennen. Ik heb een paar weken terug voor het eerst weer eens een lesje gevolgd op een ander paard dan die van mezelf. Mijn paard is een KWPN'er, waar ik lekker pleasure, horsemanship en trail mee doe. Dit paard was een echte reiner, en alle knopjes zaten erop. Dát was echt even wennen! Hij was ook erg consequent (ja, het paard!), want het moment dat ik te hard in zijn mond zat of teveel dreef, ging hij er vól tegenin. Liet ik los, dan deed hij keihard zijn best. Was heel leerzaam voor mij. Dus ik zou zeggen, ga alvast lekker lessen zodat je straks zelfverzekerd op je paard kan gaan zitten en ga vooral heel veel genieten met je (toekomstige) paard