Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LindyH schreef:Je kunt absoluut overstappen en je paard ook, maar ik zou het niet tegelijk doen. Dat maakt het alleen maar onnodig moeilijk en het resultaat is meestal ook niet geweldig.
Je hebt dan inderdaad wel heel veel begeleiding nodig waarbij je echt in ieder miniscuul stapje wordt begeleid. Een jaar lang (of langer) 3x in de week les aan huis vind ik nogal wat. En je moet ook nog maar iemand vinden die dit met je kan en wil doen. suusiesu schreef:Hallo ik ben heel erg enthousiast geworden over western rijden, maar er zijn nog zoveel vragen en twijfels!
*ik heb altijd dressuur gereden, kan ik nog overstappen?
*sinds een jaartje heb een een Tinker merrie, ze is nu 2 jaar onder het zadel, kan ik met haar western gaan rijden ook al zijn we beide groentjes?
*hoe kan ik ontdekken of western iets voor mij is zonder dat ik meteen alle spullen aan moet schaffen voor haar?
En de belangrijkste vraag: hoe moet ik dit gaan aanpakken?
Moet ze eerst getraind worden, of kunnen we door les aan huis samen gaan leren? (dat laatste heeft mijn voorkeur)
Weet iemand dan ook wie ik kan benaderen voor les aan huis?(Breda/Prinsenbeek)
Groetjes

manex schreef:Je zou ook contact kunnen opnemen met Jan-Pieter Koopman. Die geeft les in Oud-Gastel. http://www.reigershof.nl/pages/jpk.html
mie123gie schreef:als je wil over stappen kan dat op silver ranche oosterwolde is als het je wat lijkt een mooien plek om te rijden kijk ff op de site silver ranch.nl maar ik zou eerst daar een les nemen op 1 van de mange paardjes en je kunt daar als het je wat lijkt alles aanschaffen je kunt je paard daar ook laten trainen naar de western styl en ik ben zondag naar een wedstrijd gewwest en een tinker werd 1e dus het ras maakt ook niet uit
en de TS geeft duidelijk aan dat ze SAMEN met haar paardje wil omscholen. En Oosterwolde ligt nou niet bepaald in de buurt van Breda