[WN] Eerste les bij JPK met Mylo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Eerste les bij JPK met Mylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 01:15

Vandaag na een kennismakingsperiode van een kleine 2 weken hadden we vandaag de eerste les bij JP gepland.

Mylo is echt een superbraaf peerdje <3 zet geen stap verkeerd! Hij zoekt veel bevestiging maar ik merk wel dat hij het leuk vindt om weer aan t werk te gaan. Hij leert snel (2 weken terug kon ie niet aan de longeerlijn stappen, inmiddels kan ie dat wel!) en leert graag. We gaan gewoon samen het hele leerproces in.

Uiteraard valt er nog eea rijtechnisch op te merken, maar daarvoor staat mijn instructeur in het midden. Mylo loopt nog wel te diep, maar zo ontspant ie wel zijn rug. Gaan we later verder aan oprichting werken, eerst de ontspanning!

Vind het er zelf op sommige momenten lekker relaxed uitzien en op andere momenten vraag ik me serieus af waarom ik niet ben gaan water-polo-en :+

Filmpje duurt bijna 3 minuten (heb er 15 geknipt :P )

Cassidy

Re: Eerste les bij JPK met Mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:29

Voor een eerste les, en met in mijn achterhoofd dat je hem net hebt, vind ik dit er heel netjes uitzien!
En als ik me nog even voor ogen haal hoe je in het begin op Mander reed, ben je in de jaren echt ontzettend vooruit gegaan!

Jullie zijn een super combi samen!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:29

Ziet er goed uit!
De gallop vind ik het meest fijne beeld geven +:)+
Het is echt een onwijs leuk beestje <3

Ik ben blij voor je dat je Mylo hebt gevonden en lekker met de paardjes bezig bent ;) ...

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 08:30

Echt een onwijs leuk paardje! Ziet er goed ui en met jp kom je er wel!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 08:40

Thnx allemaal!

@Belletjhee, ja, JP, ik zweer bij hem hoor! :D Vind hem heel fijn les geven en met Nick was ik ook niet zo ver gekomen zonder zijn hulp! :D

@Doei, in galop is hij eigenlijk ook t fijnste te rijden. :D Hij is nog jong en erg nieuwsgierig, dus ziet van alles, hoort vanalles en in de galop heeft ie t minste tijd om te kijken! :D

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:02

Ziet er netjes uit Esther!! Wat voor zadel heb je er nu op liggen?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 09:13

@Marianna, er ligt nu een Crates op. Deze is van een stalgenootje en wil ze verkopen, dus gisteren gepast en mee gereden. Zadel ligt goed op Mylo zn rug, alleen moet ik heel erg wennen aan de zitting vooral. Mijn WS heeft een gelzitting en deze Crates niet... En dat voel je :P

Normaal rij ik met een geleende Vaquero tot ik iets passends heb gevonden.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:05

Hee Esther!!

Wat een ontzettend lekker en mooi dier heb jij onder je kont lopen zeg! (heb toch altijd wel een zwak
gehad voor vlekken :P)
Je zou zo niet zeggen dat je hem nog maar 2 weken hebt, het ziet er al heerlijk ontspannen uit. En
goed soms wat diep, maar toch liever dat dan dat hij heel gestresst zou zijn!

Komt helemaal goed met jullie hoor en hoop dat je ontzettend veel plezier aan hem mag beleven!!

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:14

ten eerste vind ik je paard erg leuk!! en ten tweede ziet het er erg leuk uit! top!
enneh JP...sja wie wil daar nu geen les van. :D ..?? is ook een topper!!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:25

Ziet er toppie uit hoor!!!!! Mooi paard, fijne amazone en een super trainer!! Als dat geen winnende combi is!! <3

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:47

Dat ziet er fijn uit zeg! Jullie zijn al mooi op elkaar ingespeeld en dat na 2 weken! Dat beloofd wat voor de toekomst :j Super leuk!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:56

Zo dat ziet er lekker uit *\o/*
Wij willen meeeerrrr :D

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:03

Heerlijk zo'n les van JP...wat leer je veel van hem hè...
Leuk compact paardje...tenminste, zo ziet hij eruit op de video. Niet veel groter dan Nick toch?
En nu al zo relaxt erop in de rondte sturen...idd...nog effe en de eerste wedstrijd is een feit... :+

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:36

Ziet er goed uit hoor Esther!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:02

enorm leuk paard en geheel niet verkeerd!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:16

Wauw, wat heeft Mylo perfecte aftekeningen! Jullie zijn een mooie combi hoor, gaat helemaal goedkomen met jullie twee! Ik blijf maar kijken naar zijn witte "oog-lapje", prachtig!! Zorro....maar dan net een beetje anders....

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 12:29

Wauw! Wat een leuke reacties! :D Thnx allemaal!

17 April is ons WRAN debuut in Oud Gastel en 15 mei ons Paint debuut als het allemaal lukt! :D

@Diana, Mylo is idd maar 6 cm groter dan Nick, maar het voelt veel groter :D

CoosjeGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:37

Hoi Esther,
Wij zeiden toch al dat je een superpaardje hebt gekocht, hahahaha!!! :D
Filmpje ziet er echt heel ontspannen uit, nu heb je natuurlijk aan JP een superlesgever!! Hahahaha!
Van een kant vind ik de reacties natuurlijk superleuk, maar van de andere kant is het ook wel moeilijk, maar is logisch he!!
Je weet dat door omstandigheden Mylo bij ons is weggegaan, en niet omdat ie niet braaf was.
Voor mij, als beginnend westernruiter is ie teveel paard en voor Peter is het de financiele situatie waar ie ,buiten zijn schuld om, in terecht is gekomen.
Dus dan moet je je eigen gevoel opzij zetten en doen wat het beste is voor je paardje. Voor mijn gevoel hebben we dat nu dus ook gedaan, doordat Mylo bij jullie terecht is gekomen. Voor Peter zijn gevoel zal het nog ff duren voordat ie kan accepteren dat iemand anders "zijn" paardje uitbrengt in de wedstrijden. Iedereen die Peter kent, weet dat het voor hem zijn kindje was ipv zijn paardje.

Maar, zaterdag komt ons nieuwe paardje en dan hoop ik dat ook Peter weer net zo gelukkig met haar word dan dat ie met Mylo is geweest.

Groetjes en ik zie je snel weer op stal,
Karin

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:15

mooi paardje en het ziet er goed uit, beetje diep maar daar kom je vast wel uit met JP

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:01

Ziet er al netjes en goed uit voor de korte tijd die jullie samen zijn! +:)+ en heb al veel goede dingen over JP gehoord, dus het gaat alleen maar beter worden met zijn hulp ;) misschien (als ik tenminste kan) kom ik wel naar jullie debuut kijken :D

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:20

oh, maar dat zou wel fijn zijn als dit zadel goed is of ga je toch voor een andere?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:22

Dat ziet er verdomd goed uit Esther! Inderdaad ben je enorm gegroeid als ruiter en Mylo is 8-)
Fijne gangen ook. Toch zou ik hem persoonlijk losser laten, ik zie het te vaak dat paarden deze houding vasthouden en ze dieper rijden is altijd makkelijker dan hun neus er weer uit rijden en qua hals kan hij die lengte wel gebruiken :j

Verder top! Erg leuk om te zien!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 07:46

Ik vind eht er ook verdomd lekker uitzien ;) ekker rond loopt hij, neemt de hand, lekker voorwaarts, ja......ziet er prima uit hoor!!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:55

CoosjeGC schreef:
Hoi Esther,
Wij zeiden toch al dat je een superpaardje hebt gekocht, hahahaha!!! :D
Filmpje ziet er echt heel ontspannen uit, nu heb je natuurlijk aan JP een superlesgever!! Hahahaha!
Van een kant vind ik de reacties natuurlijk superleuk, maar van de andere kant is het ook wel moeilijk, maar is logisch he!!
Je weet dat door omstandigheden Mylo bij ons is weggegaan, en niet omdat ie niet braaf was.
Voor mij, als beginnend westernruiter is ie teveel paard en voor Peter is het de financiele situatie waar ie ,buiten zijn schuld om, in terecht is gekomen.
Dus dan moet je je eigen gevoel opzij zetten en doen wat het beste is voor je paardje. Voor mijn gevoel hebben we dat nu dus ook gedaan, doordat Mylo bij jullie terecht is gekomen. Voor Peter zijn gevoel zal het nog ff duren voordat ie kan accepteren dat iemand anders "zijn" paardje uitbrengt in de wedstrijden. Iedereen die Peter kent, weet dat het voor hem zijn kindje was ipv zijn paardje.

Maar, zaterdag komt ons nieuwe paardje en dan hoop ik dat ook Peter weer net zo gelukkig met haar word dan dat ie met Mylo is geweest.

Groetjes en ik zie je snel weer op stal,
Karin

Ja het is jammer dat jullie m moesten verkopen maar moet gans land nou weten hoe dat precies is gekomen :? :? , ik denk dat daar de meeste niet op zitten te wachten, sorry.

CoosjeGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:12

Hoi,
Ik heb je in een PB al antwoord gegeven.