[SGW] Dijkgatbos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 18:30

Hee allemaal,

ik en een vriendin willen binnenkort voor de lol een keer gaat crossen (of je het crossen kunt noemen weet ik niet maar dat zien we dan wel :+ ). Ik hoor vaak over het dijkgatbos en we wonen hier redelijk in de buurt. Wie kan mij hier wat meer over vertellen? Kun je er zomaar naar toegaan? Moet je er iets voor betalen? Zijn er veel hindernissen als je zelf een keer gaat, en dus niet met oefencross ofzo?

Hopelijk kunnen jullie me dit vertellen!

Groetjes

marjolein_el

Re: Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 18:33

O, en is het ingewikkeld om er de weg te vinden, we willen nl niet verdwaald raken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:38

je kan er gewoon vrij heengaan :j bij de kampioenschappen beginnen ze bij het moeilijkste en bouwen dan af naar makkelijk. de laatste hindernissen van de makkelijkste categorie blijven het hele jaar gewoon staan. dit is echt maar 20 cm ofzo geloof ik :Y) maar de vaste hindernissen zoals de trap blijven staan dus er is wel wat uitdaging ;)
zolang je de witte paaltjes volgt kan je er ook niet echt verdwaald raken hoor ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 18:53

Bedankt voor je reactie! :D

Ik hoef ook geen lastige hindernissen hoor, meer dan een boomstammetje in het bos heb ik nog niet gedaan en m'n pony vind nogal wat eng dus we blijven lekker laag!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:50

eefj33 schreef:
je kan er gewoon vrij heengaan :j bij de kampioenschappen beginnen ze bij het moeilijkste en bouwen dan af naar makkelijk. de laatste hindernissen van de makkelijkste categorie blijven het hele jaar gewoon staan. dit is echt maar 20 cm ofzo geloof ik :Y) maar de vaste hindernissen zoals de trap blijven staan dus er is wel wat uitdaging ;)
zolang je de witte paaltjes volgt kan je er ook niet echt verdwaald raken hoor ;)

Niet helemaal waar. De meeste hindernissen gaan gewoon weer mee en worden netjes opgeslagen in de winterstalling. Bij de indoorcross bij Beukers komt er dan een deel weer tevoorschijn. Ik denk niet dat er meer dan 5 hindernissen staan. Uiteraard heb je de greppels, de piano en de waterbak en misschien nog een stijltje. De rioolbuizen liggen er ook, maar die zijn denk ik 95cm - 1.00m hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:12

sowieso zou ik nooit zo maar gaan crossen zonder begeleiding en ervaring. Dus ik zou gewoon een training volgen!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:02

marjolein_el schreef:
Bedankt voor je reactie! :D

Ik hoef ook geen lastige hindernissen hoor, meer dan een boomstammetje in het bos heb ik nog niet gedaan en m'n pony vind nogal wat eng dus we blijven lekker laag!

wij wel hoor mar!
kunne we suuz anders niet gewoon meenemen?

AnneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:43

Ik woon 5 km van het dijkgatbos vandaan. het is gemakkelijk te vinden en je kunt er altijd terrecht. Het is gewoon een openbaar bos dus betalen is zeker niet aan de orde. De ruiterroute is goed te volgen, je komt dan 2 greppeltjes tegen, een piano (hoog en laag), een kruis, een dikke boom en een waterbak (inderdaad ook een buis maar die is niet echt te adviseren voor een kennismakingsronde);). als jullie samen gaan en eerst een rondje rustig de boel verkennen (het is ong. 2 a 3 km) is het een prima rondje voor de eerste verkenning met natuurlijke hindernissen.
Als je de smaak te pakken hebt is er begin augustus altijd een oefencross met instructie.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 18:17

AnneZ schreef:
Ik woon 5 km van het dijkgatbos vandaan. het is gemakkelijk te vinden en je kunt er altijd terrecht. Het is gewoon een openbaar bos dus betalen is zeker niet aan de orde. De ruiterroute is goed te volgen, je komt dan 2 greppeltjes tegen, een piano (hoog en laag), een kruis, een dikke boom en een waterbak (inderdaad ook een buis maar die is niet echt te adviseren voor een kennismakingsronde);). als jullie samen gaan en eerst een rondje rustig de boel verkennen (het is ong. 2 a 3 km) is het een prima rondje voor de eerste verkenning met natuurlijke hindernissen.
Als je de smaak te pakken hebt is er begin augustus altijd een oefencross met instructie.

dankje!

kun je ook langs die greppeltjes of moet je er overheen om verder te kunnen? m'n pony is nogal een schijterd dus of die goed gaat komen ? :P
Oefencross zou opzich ook heel leuk zijn, maar ik denk niet dat ik ooit officieel zal starten. Meer voor de lol lijkt het me leuk om af en toe te doen. En pony vind het ook erg leuk! (zolang het maar niet té spannend word)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:52

Je kunt ook om de greppeltjes heen hoor ;)
Denk er alleen wel aan dat de bodem op dit moment waarschijnlijk erg slecht is.

Veel plezier!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:40

Ik kom geregeld in het dijkgatbos.
Er liggen diverse hindernissen. Zeker de moeite waard als je toch in de buurt woont.
Verdwalen lukt je niet, het is maar een klein bos!

Donderdag heb ik mij er nog 1,5 uur vermaakt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:48

Aangezien dit een tamelijk oud topic is, hier een slotje.