[WN] Waar laat ik mijn paard reining omscholen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ltb_criollo

Waar laat ik mijn paard reining omscholen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:41

Hallo, wij hebben een super leuke mix pony er zitten heel veel soorten in.
Maar we willen hem laten reining omscholen, word hij daar anders van bijv. drukker?

Wat gegevens:

8 jaar.
ruin.
heel lief.
ong. 1.50 hoog. (hij is niet te rank).
maakte in de wei al een soort stopje het was glad en hij stopte voor het hek en er was een best lang spoor. Ik rij zelf 2 jaar dressuur en 3 jaar western.

Waar kan ik hem in de buurt goed laten omscholen?
Wie raden jullie aan?
Wij wonen in Westendorp bij Doetinchem.
Oja hij is aan de maat.
We hebben hem nu 3 weken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:07

Allereerst......tuurlijk wordt je paard dan niet drukker :D

Hier staan een hoop adressen van trainers:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=851178&p=30757761#p30757761

Ik heb zelf geen persoonlijke ervaringen met de trainers bij jou uit de buurt, maar van bv. Roelie Muller hoor ik veel positiefs :j
Je kunt denk ik sowieso het beste zelf informatie inwinnen en langs gaan. Wat de een als heel positief ervaart, kan voor de ander weer net anders zijn ;)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:12

Petra Rosler zit niet zo ver van jou vandaan, en is een zeer fijne instructrice die je daarbij kan helpen..

http://www.paardvriendelijkrijden.nl is haar webside. Ze is zeer veelzijdig en was al met western bezig toen het hier nog in de kinderschoenen stond.

Romkabouter

Re: Waar laat ik mijn paard reining omscholen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:02

Ze zoekt een reiner mensen..... geen allrounder.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:58

Fred Thorton, maar die zit helemaal in Groningen. Verder zou ik niemand weten die ik mijn paarden zou toevertrouwen, al helemaal niet in deze omgeving!

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:32

ik denk,dat Petra iig een betere reining training kan geven dan menig "Reiner''hier in NL,aanrader.(alshetniet te ver is)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:56

Ik denk dat je jezelf niet blind moet staren op een woonomgeving als je een trainer zoekt om je paard om te scholen, daar zou je hem tekort mee kunnen doen.

Ik zou je Jan Pieter Koopman aanraden. Hij heeft ook nog eens veel ervaring met verschillende rassen. Hij zit in het zuidwesten van het land.

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:08

Chantal Wielens van de Kolderhoeve. Ze zit in Haaksbergen bij Enschede. Dat is volgens mij wel redelijk te doen als je niet ver wil rijden?

edit: typefouten, tis zondag ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:56

Ik had het dan ook over Roelie MPS ;)

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:09

Rij je zelf al western? Want als je zelf nog geen western rijd moet je je helemaal niet druk maken om all-round of reining, dan moet je heel erg beginnen bij de basis. Denk dat je wel van goede huizen moet komen als je een 13 jarige bent en een pony wil omscholen zelf naar western. Dan mag je wel behoorlijk gaan investeren in begeleiding. Maar goed, alles is mogelijk! In ieder geval heel erg veel succes en plezier met je pony toegewenst. Zijn jullie al een beetje gewend aan elkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:18

In de OP staat dat ze zelf al 3 jaar western rijdt ;)

Ik zou niet teveel op woonplaats letten denk ik. Da's het nadeel van in Nederland wonen en nog in deze (uit-)hoek ook. Kijk naar wie je er op wilt hebben en wie je de training toevertrouwt. En, met een achtjarig kruisinkje, zou ik óók letten op ervaring met niet-quarters. Wat geen quarter is, moet je namelijk ook niet als quarter benaderen. Bouw, spieropbouw en -ontwikkeling en natuurlijke beweging is totaal anders en daar zul je rekening mee moeten houden.

Voor mij zou er maar 1 adres zijn waar ik 'm naartoe zou brengen, en dat is naar Jos en Roel in Beets. Veel ervaring (ook met niet-quarters), eerlijke en rustige mensen.
't Is dan wel wat verder reizen om je eigen lessen met hem te nemen (want dat zou ik zéker doen als ik jou was) maar het zou me de tijd en benzine waard zijn.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:17

@ Sonja, dat is precies waarom ik Petra Rosler ook hier neerzet. Petra kijkt ook naar die dingen, heeft er enorm veel ervaring in mee en weet waar ze over praat.
Juist ook bij een niet-quarter, weet ze hoe dat opgebouwd moet worden en kijkt naar de mogenlijkheden van het dier en ruiter. Bakomstandigheden enz.
En zo ver is ze van topicstarter niet uit de buurt. Doetinchem ligt niet zo ver van Vorden vandaan..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:20

vergeet vooral niet dat een beetje trainer 600 per maand vraagt, en een pony niet in 2 maanden is omgeschoold.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:23

Ik denk niet dat TS een topreiner terugverwacht van de training. Anders zou ze geen achtjarig kruisinkje nemen ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:37

nee, maar kosten/baten kunnen mss niet zo aantrekkelijk zijn.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:08

Je hebt toch al een instructeur aan huis en iemand bij wie je lest??Leer eerst de basis maar eens fatsoenlijk voordat je aan reining gaat denken.Eerst ontspannen kunnen rijden en dan komt de reining vanzelf wel.Probeer eerst een band met dit paard op te bouwen en nee,van reining wordt een paard niet drukker. Wel wordt een paard scherper en vlotter op de hulpen naarmate je verder komt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:09

Er zijn ook zat mensen die met paard en al omscholen. Duurt misschien wat langer, maar kan heel leuk uitpakken.
Verder zou ik bij trainers gaan kijken.

ezelsrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:53

Wie je ook kiest om je paardje om te scholen, ga niet bij Jan Hoefkens in Laakdal.
Als je je paardje liefhebt, en een hoop ellende wil besparen...
grtz....

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:01

Dat is een bijzondere eerste post van je ezelsrijder..wil je soms wat kwijt?

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:11

zelf ben ik ook aan het kijken naar omscholing, zijn er mensen die ervaringen hebben met omscholing in de buurt van Breda?

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:17

Jan Pieter Koopman, Bergen op Zoom.

Roamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:23

Chantal Wielens van de Kolderhoeve zit dicht bij Doetinchem, is nu alleen even uit de running, maar begint binnenkort weer. Voor meer informatie: www.kolderhoeve.nl

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:24

bergen op zoom is niet heel dicht bij breda(A)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:45

ezelsrijder schreef:
Wie je ook kiest om je paardje om te scholen, ga niet bij Jan Hoefkens in Laakdal.
Als je je paardje liefhebt, en een hoop ellende wil besparen...
grtz....

zozo sterke intro. verklaar je nader, want ik hoor veelal goede dingen van daar.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 08:55

je hoeft natuurlijk je paard niet perse in training te zetten om om te scholen, je kan ook een paar keer in de week goede begeleiding zoeken en dan zelf met je paard aan de slag gaan.
je zegt dat je zelf al 3 jaar western rijd, dus neem ik aan dat je wel al een beetje kan rijden.

alles staat of valt met een goede train(st)er en het moet ook goed klikken met de combinatie.

alleen als ik je OP lees heb ik het idee dat je nog totaal geen idee hebt wat het rijden, en dan speciaal reining, inhoudt.
je vraagt of je paard er drukker door zal worden??? een goed getraind paard wordt zo druk als jij wil dat hij wordt.
en reining is natuurlijk niet alleen stoppen.

veel succes met het vinden van goede begeleiding of een trainings plaats. {:)