[WN] Bailey's Rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianVegas

Bailey's Rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 00:25

Hier een paar foto's van mij op baileys.
Het is niet mijn eigen paard..
Het was even aftasten omdat ik er voor het eerst op zat en ze nog niet zolang onder zadel is.
De foto's zijn van ongeveer weken geleden denk ik.
Opbouwend comentaar altijd welkom ;)

Even de teugels op maat maken.
Afbeelding

Stappen. Volgens mij onderweg naar de jog/draf.
Afbeelding

Drafje. Teugels beetje raar maar kwam van de cirkel af.
Afbeelding

Net stilgestaan nu weer wegstappen.
Afbeelding

Rustig stapje.
Afbeelding

Drafje andere kant om.
Afbeelding

En belonen.
Afbeelding

vaa

Re: Bailey's Rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:33

wat een mooi beestje, alleen is het normaal dat je je handen zover naar voren houdt, als op een paar foto's hier.
ja sorry ik rij altijd dressuur maar ik vindt het er wel heel vriendelijk uitzien :)

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:37

Ziet er al netjes uit :) en als tip wil ik je meegeven om je binnenhand op te tillen ipv deze naar de zijkant te doen (als je snapt wat ik bedoel), uitgaande van wat je ziet op foto 3. ik moet hier zelf ook altijd op letten :o en de volgende keer misschien schoenen met hakken aandoen? is toch veiliger... maar voor de rest: ga zo door +:)+

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 00:49

Vaa; Mn handen zijn een aantal keer naar voren omdat ik dan naar bijv. de draf wil t is een teken dat ze harder mag ;)

NRJ; Ga dat van die hand zeker even uitproberen ;)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:51

Jullie zijn leuk samen.
Maar je zegt dat hij pas net onder het zadel is, dan zou ik mijn teugels toch korter houden, zowieso wanneer ik er net op zit. Als je opstapt en zit en dan nog je teugels zo in orde moet maken, kan erg gevaarlijk zijn je weet nooit wat die jonkies doen.

Is alleen maar een tip hoor.
Succes ermee.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:48

Elliebelle schreef:
Jullie zijn leuk samen.
Maar je zegt dat hij pas net onder het zadel is, dan zou ik mijn teugels toch korter houden, zowieso wanneer ik er net op zit. Als je opstapt en zit en dan nog je teugels zo in orde moet maken, kan erg gevaarlijk zijn je weet nooit wat die jonkies doen.

Is alleen maar een tip hoor.
Succes ermee.

Sluit ik me bij aan!
Verder een leuk paardje :D

Cowhorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:54

wat een lief snoetje.... en al dat blad aan de bomen en dat zonnetje is ook niet verkeerd....

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:35

leuk beestje ziet er ook leuk uit

IngeHorsting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:46

wat leuk ook een bailey

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:24

Leuk paardje maar je kan beter je teugels een heel stuk korter nemen en met licht aanleuning gaan rijden, daar is een trens voor bedoeld, ook bij het western rijden en zeker op jonge paarden/ paarden die kort onder het zadel zijn.
"waslijnen" zijn leuk op een paard wat hoger in de africhting staat, al dan niet in combinatie met shanks.
Je zal je paard behalve voorwaarts etc. ook moeten leren te verzamelen, zijn rug te gebruiken en soepel te worden, dat doe je m.b.v. gymnastische oefeningen, en daarvoor heb je aanleuning nodig.
Ook een westernpaard moet verzameld, maar niet opgericht lopen, en zal gewoon op benen moeten reageren; je zou je handen niet naar voren hoeven doen bij een tempoversnelling.
Probleem kan zijn dat als je een jong paard leert zonder teugel contact te lopen hij dus geen rug gaat gebruiken ( wat ook uiteindelijk niet echt lekker zit) waardoor er blessures kunenn optreden door verkeerde belasting. De basis van western en andere stijlen is niet zo verschillend, een jong paard zal je moeten ondersteunen met zit, benen en teugelhulpen en soepel, attent moeten maken en uiteindelijk in de western zal je het dier moeten leren om verzameld aan een langere teugel ( maar mag echt wel met wat bit contact, moet niet) op zit en benen te reageren.

Succes straks met je eigen merrie.