bokkers,Ook ik maak een overzicht van de wedstrijden die Nescio en ik in 2010 hebben gereden.
Nescio is een 12-jarige ruin, volledig tuigpaard gefokt. Nes is mijn eerste paard, sinds zijn vierde is hij bij mij. In 2007 hebben we het crossen wat geproefd, in 2008 zijn we echt begonnen met SGW.
2009 was een pechjaar. Nadat we in Markelo en Westerbork foutloze crossen hadden afgelegd moest ik met rijden stoppen door mijn rugpijn. In het najaar kon ik pas weer rijden en kort daarna werd Nescio kreupel doordat hij in de stal waarschijnlijk vastgelegen heeft.
In het voorjaar van 2010 kon ik hem pas weer oppakken, maar we waren nog lang niet klaar voor de crossen.
Sgw Maarsbergen werd onze eerste cross, die reden we in het B. Ik reed die cross toch wat terughoudend, dat resulteerde in één weigering. Nescio vond het duidelijk heerlijk om weer te mogen crossen.

In Gorssel durfde ik de overstap naar het L te wagen. Ik was voor de cross enorm zenuwachtig, maar Nescio gaf me al heel snel vertrouwen in de cross. We reden de cross foutloos uit. Wat was ik trots!
Helaas bleken we toch (terecht) een weigering aangerekend te hebben gekregen door het kruizen van onze eigen lijn op de molenwiek.
Foto4U legde ons práchtig vast op beeld:

Neede was onze tweede L cross. Het was geen moeilijke cross maar er waren wel een aantal dikke uitschieters. Ook hadden we het weer niet mee. De bodem was op sommige stukken slecht. We zijn dan ook niet voluit gegaan. De trakehner vond ik best eng maar Nescio is op dat soort hindernissen heel safe. Deze cross reden we foutloos uit!
de trakehner (het bewijs!) door Mandy (Rowo)

Diepenheim stond twee weken later op het programma. Een prachtige cross met vele uitdagingen, zoals een piano met daarachter een smalletje. Hier zijn we overal rechtdoor gegaan. Dat ging uitstekend, tot de een na laatste smal waar Nescio me twee keer langs piepte. Na het rijden van het alternatief gefinished. Achteraf gezien had ik na de eerste langsloper beter het alternatief al kunnen nemen.

deze foto heb ik besteld en zit in het plakboek:

Weer twee weken later gingen we naar Barchem. In eerste instantie had ik Barchem door de zwaarte in de B opgegeven, maar kon het toch omzetten naar de klasse L, en dan ook maar direkt voor de regiokampioenschappen. Een heftige cross, maar ik had wel het idee dat deze cross te doen was. Direkt na de start gaf Nescio al veel vertrouwen en we gingen ontzettend fijn de cross door. Op de wiebertje namen we het alternatief, ik zag bij het aanrijden totaal de lijn tussen de twee tafels niet. Nescio pakte van alle crossen hier het fijnst aan en dacht ook beter mee. Helaas stopte onze rit op de tweede waterbak met afsprong. Nescio was duidelijk bang en durfde er simpelweg niet af. Na drie keer aanrijden werden we uitgesloten. Beloond en de cross uit. Ondanks de grote teleurstelling toch erg tevree en vooral erg trots.

Helaas eindigde in Barchem ons seizoen doordat Sgw Bathmen afgelast werd. Erg jammer, de cross zag er mooi uit. Ondanks de mindere afsluiter énorm trots op wat wij amateurtjes bereikt hebben, op naar volgend jaar.

De volgende mensen wil ik graag bedanken voor de prachtige foto's: AnkeVivaldi, Rowo, muriel, evenementenfoto en fotou4!
Verder moet er natuurlijk even een bedankje aan de grooms waarvan er een actief is op bokt: Nacho_lein.
Marjolein, dankjewel voor je hulp, steun en schop onder de kont!
laat een berichtje achter.

Groetjes, Irene

En jullie kunnen het echt wel!

We zullen zien hoe het volgend jaar gaat.