Maar het was ongelofelijk gaaf en gezellig. Een hele dikke pluim voor Silvia, Diana en de rest van het team
Nanouk en ik zijn om 9.00 uur weggereden op donderdag en kwamen om 12.00 uur aan. Een aantal waren er al en een aantal kwamen wat later.
Digger ging in een box (vanwege zijn hengst-zijn) en de rest gingen in mooie paddocks. Even kennismaken en lekker lunchen. Het was heel grappig om iedereen nu eens live te zien en te weten wie er achter de computer zitten. Een aantal kende ik al maar een paar waren alleen maar Boktnamen.
Na het eten allemaal de tenten opgezet naast de paddocks. Erg leuk om je paard vanuit een tent te kunnen bekijken.
"s Middags werden de paarden in twee groepen verdeeld om te gaan rijden. Het begon alleen te spetteren maar niet getreurd, ze hebben een heerlijke binnenbak waar we de les gewoon voortzette.
Ik had de eer om op Sugar van Sugarmiss te mogen rijden en zoals ze mij al had gewaarschuwd is dat geen makkelijk paard
Ik heb nog spierpijn want Sugar was echt niet van plan om ook maar te doen wat ik wilde; "hoezo verzamelen", "hoezo bit loslaten", "hoezo niet naast Missy lopen"
Maar Sugarmiss wilde haar beter terug krijgen dus ik moest aan het werk
Na een uurtje zwoegen vond ze het wel de moeite om enigzins te gaan toegeven maaaar niet met alles
Om het ijs te breken hadden de kampleiders een 6kamp in elkaar gezet. De teams werden samengesteld dmv loting en vervolgens moesten we ringsteken op de fiets op een heel hobbelig weiland, een parcours van zaklopen, samen op twee planken lopen (we lagen meer op de grond dan dat we liepen), door banden rennen en door een plastic slurf kruipen. We hadden allemaal pijn in onze kaken van het lachen.
Ook werd de ene helft van het team geblinddoekt en moest op aanwijzingen van de ander een trailparcoursje lopen
En last but not least: de zeepglijbaan met waterbak
Wie er zoveel mogelijk keer overheen gleed en in de waterbak belande...
Dit was natuurlijk een zootje van mensen die op de meest vreemde manieren, onder de zeep en zeiknat, over de baan gleden. Daarna lekker douchen en aan de borrel.
Vrijdag was iedereen op tijd op want de zon zorgde er wel voor dat je je tent uitbrandde
Na het eten de paarden gezadeld en met z'n alle in de grote buitenbak gereden. Dit keer had Sugar er helemaal geen zin meer in en wilde alleen maar hard en begon een trekwedstrijd "wie kan het hardste aan het bit trekken". Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik paarden met een uitdaging altijd heel erg leuk vind en ik moest dan ook best lachen om madammeke
Het is een prachtig paardje om te zien en ze kan het ook allemaal. Aan het einde van de les werd ze wat toegevelijker en dan rijd je op een zalig paardje
'Smiddags hadden we vrij en zijn Karen(Flyinghigh), Cornelie, Nanouk, Sugarmiss en ik in de ENORME bak van Karen naar de Silver Ranch gereden om daar eens te kijken. We werden allerhartelijkst ontvangen en hebben daar heerlijk rondgeneusd. Wat een schitterende buitenbak hebben ze daar
Ik wilde een paar nieuwe laarzen maar helaas hadden ze in hun winkel mijn maat niet meer. Maar Karen slaagde voor een nieuwe hoed. Een minder leuk iets was dat ik daar zag dat Fuego (mijn vorige paard) te koop was gezet want er hing een kopietje van zijn papier
Na het eten: Dropping!! Hahahahaha, zaten allemaal volwassenen in een geblindeerde bus
We werden eruit gezet, kregen een routebeschrijving mee en daar liepen we dan....Gelukkig hadden we Emma mee, een rasechte Friezin en die wist het een beetje.....alhoewel het er in de het donker allemaal heeeel anders uitzag
Uiteindelijk leide het pad langs een kroeg
Die kreeg ineens een hele hoos bezoekers midden in de nacht. Alle vaste klanten vonden het wel gezellig
Hebben we daar even de omzet opgekrikt
Uiteraard waren de kampleiders
ook van de partij.Het feest werd vervolgens voorgezet in de kantine van de Jackeroo Stables en ik geloof dat de laatste om 04.30 uur naar bed ging
Zaterdag zag iedereen er een beetje pipsjes uit
Er werd gebrunched en iedereen kwam weer een beetje bij.Omdat Digger nog niet bereden werd vonden Sil en Diana het een goed idee om een Trail in hand les te zoen zodat ik ook met Digger mee kon doen.
Ze hadden een parcours gebouwd met allemaal maffe dingen erin.
Iedereen wist zijn paard er aardig door te loodsen. Digger was er nog niet uit geweest dus die vond een trail in hand veel spectaculairder als je een beetje liep te klooien en te mafkezen
Nanouk ging super met Bailey terwijl Bailey helemaal geen held is voor vreemde dingen maar ze deden het geweldig en werden derde. Monique (Zomon) werd eerste
Na het eten werd het tijd om te verkleden
voor de bonte avond. Hoe lijp kun je doen
De kampleiders hadden een loveboat act die alle optredens aan elkaar plakte en deden daar ook zelf nog even smaakmakende playback acts tussendoor. Publiek ging uit zijn dak en het werd een groot feest. Marijke en Fransisca deden Jamai en Dewi, ze zagen er super uit Sugarmiss deed een aantal voordrachten met mooie gedichten en Nanouk was Hamim (broer van Hakim van Sesamstraat) en ik een klein geadopteerd nichtje van hem. Hamim ging een verhaal van Dikkie Dik voorlezen waarin Dikkiedik een autoradio ging stelen, agent doodschoot en een spuit heroine zette. Dikke pret
Uiteraard wordt het volgend jaar verplicht gesteld om mee te doen want er waren nu een paar mensen die hun snor drukte
Het feest werd een onwijs gezellig festijn met linedancen (te) veel drank en een hoop lol. Nanouk en ik sneakten er tussenuit om te gaan slapen maar we werden gesnapt en moesten hebben het feest maar verder in onze pyama's afgemaakt
Uiteindelijk gingen ook nu de laatste om een uur of 5 naar bed
Vanmorgen waren we dan ook allemaal
Hahahahaha, we hadden heeeeel veeeeel tijd nodig om op te starten.Alle goede voornemens om nog te gaan rijden werden over boord gegooid en het werd een rustig ontbijtje.
Toen troep ruimen, tenten afbreken, paarden laden, knuffelen en naar huis.
Nu zit ik hier brak achter de computer en kijk terug op een te gekke tijd met maffe mensen die allemaal weten hoe je een feestje moet bouwen.
De Jackeroo stables zijn weer tot rust gekomen en hebben beloofd dat het er volgend jaar weer komt
Jammergenoeg zit het al vol want wij gaan allemaal weer, hahahahaa
Sil, Diana, Dennis, Wiebe, Bianca, Grietje, Emma, Colin, pa en moe Rietdijk allemaal ENORM bedankt voor jullie superinzet
Het was alles wat we er van hadden gehoopt
maar het was toppie!!
(geweldige bak
Hihihi, leuke naam