[SGW] De cross van het jaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

De cross van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 09:57

Welke cross vonden jullie nou de mooiste/beste/gezelligste... cross van het afgelopen jaar?
Qua sfeer, organisatie, bouw van de cross.

Sim

Re: De cross van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:07

Welke vond jij de leukste/beste/mooiste?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:39

Ik kan er dit jaar niet zo over meepraten :\
Heb alleen Vrouwenpolder, Oudkarspel en Vlietlanden gereden, en in Wieringerwerf heb ik gekeken.

Vrouwenpolder:
Gezellige sfeer, de organisatie was goed voor elkaar, en een mooi gebouwde cross.

Oudkarspel:
Organisatie was goed geregeld. Binnenrijden voor het springen was niet zo fijn, maar te doen. De cross vond ik niet zo mooi opgebouwd (hindernis 3 of 4 was al een 'lastige' combinatie) en misschien wat te pittig, maar wel uitdagend. De organisatie met de oefencross onder instructie vond ik niet zo geslaagd. Daar zouden wat mij betreft betere begeleiders moeten komen, en een andere constructie.

Vlietlanden:
Organisatie was goed voor elkaar. De cross zag er weer gelikt uit en heel mooi versierd. Ik vond de cross wel wat te zwaar. Als er meer ruimte zou worden gevonden voor losrijden met springen + dressuur zou dat fijn zijn, maar ik begrijp dat dat moeilijk te regelen is. Gezellige sfeer, behalve bij sommige officials.

Wieringerwerf:
Alleen gezien, niet gereden.
Organisatie was volgens mij niets op aan te merken. Mooie cross, volgens mij niet te moeilijk en niet te makkelijk. Losspringen zou een ruimer stuk voor moeten zijn, maar dat is daar moeilijk te realiseren denk ik.

Plaatsingsvolgorde:
1. Vrouwenpolder
2. Wieringerwerf
3.Oudkarspel
4. Vlietlanden

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:34

Ik kan er dit jaar ook niet zo over meepraten, maar mijn reden was iets leuker dan die van Snoekiej!

De volgende crossen heb ik gereden of ben ik hindernisjury geweest:
Vlietlanden
Hier was ik hindernisjury. De BB en B cross vond ik persoonlijk uit de toom vallen in vergelijking met vorige jaren en andere B-crossen. De andere klassen vond ik mooi opgezet. Organisatie vind ik persoonlijk altijd goed en vriendelijk.

Maarsbergen
In Maarsbergen heb ik meegedaan met de jonge paarden-rubriek welke gelijk stond aan de B. In de B stond een pittige cross, maar deze was goed te rijden en had mooie afstanden in de dubbels. Een groot pluspunnt van MB vind ik het terrein en het inspringterrein bij het springen en de cross. Organisatie in MB vind ik goed geregeld en de vrijwilligers waren over het algemeen zeer vriendelijk.

Lisse
Mijn eerste officiele cross met mijn jonge paard. Dit was de vierde keer dat ik deze cross reed en ik was eigenlijk blij verrast. Dressuur was dit jaar op het zand dicht bij de cross en het springen. Er stond een mooi springparcours en de cross vond ik in tegenstelling tot andere jaren een leuke uitdagende cross. Inspringen voor de cross was (net als andere jaren) niet echt mogelijk.

Princenhage
PH had ik twee keer eerder gestart en was toen niet blij met de bodem bij de dressuur. Bodem bij de dressuur was nu mooi voor elkaar. Springparcours en cross voor de B en L vond ik goed te doen. M en Z had ik niet gelopen, dus kan hier niet over oordelen. Organisatie vond ik erg rommelig.

Al met al, voor mij was Maarsbergen de cross van het jaar voor mij!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:54

Evie, Dit topic staat volgens mij los van de poll op eventingsport.com ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:07

Ok, ik dacht dat het over de verkiezing op eventingsport.com ging, ben een beetje :o?

Jeetje, dan kan ik wel een hele waslijst gaan maken :+ .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:09

Haha, ik kijk uit naar je verslagjes :))

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:38

Oei, dat wordt moeilijk kiezen!
Markelo
L met Yoeri
Markelo, de eerste cross van het jaar, iedereen had er zin in. Fijne organisatie, inrijden dressuur iets minder maar ringen goed. Springen zelfde verhaal. Cross zag er supermooi uit, niet te zwaar, wel uitdagend. Ver lopen vanaf de finish. Helaas ben ik uitgebeld in het springen daar.

Westerbork
M met Yoeri & B met Meno
De organisatie wordt elk jaar beter in Westerbork! Cross wordt ook elk jaar mooier en uitdagender. De dressuur was goed, springen ook, cross ook. Fijn contact met de organisatie gehad, heb uiteindelijk nog met een 2e kunnen starten nadat ik heel goed op de hoogte was gehouden van de vorderingen op de startlijst, zo geplaatst dat we tussendoor snel naar huis konden. Westerbork maakt ieder jaar weer vorderingen!

Castenray
B met Meno
Castenray vond ik geweldig! Was natuurlijk een hele happening, voor het eerst bij een cross overnachten. Organisatie was super, die hadden de stalling geregeld. Stalling piekfijn voorelkaar. Dressuur was goed, springen ook. Cross was mooi opgezet, mooie cross om te rijden, en mooi aangekleed. Zaten een aantal leuke uitdagingen in! Ook een mooie omgeving. Ontzettend jammer voor de organisatie hoe de zondag is verlopen door de regenval.

Oudkarspel
B met Meno
Wow, dat was echt super hoe ze op zo'n beperkte ruimte toch een ontzettend mooie cross op hebben gezet! Petje af. Organisatie was goed, uitslagen duurden wel lang. Bodems goed, stonden leuke hindernissen in de cross. Mooie aankleding. Echt gezellig met de standjes enzo. Alles lekker dichtbij en je kon de cross van overal bekijken.

Wieringerwerf
L met Meno
Organisatie was goed. Inrijden van springen en dressuur waren allebei wat matig, gelukkig lagen de ringen wel op goede stukken. Helaas na het springen gestrand omdat de pony niet rad was. De bodem van de cross was niet zo mooi tijdens het lopen, maar de organisatie heeft er wel aan gedaan wat ze konden doen. Cross was ook mooi opgezet.

Gorssel
M met Yoeri
Hele mooi cross, mooie uitdagingen. Helaas ook daar de cross niet kunnen starten. Organisatie was goed voorelkaar, maar alles lag wel erg ver uit elkaar. Dressuur was goed te doen, springen lag op een heel mooi terreintje alleen erg ver. Parkeren was iets minder, dat was op zondag wel mooi opgelost. Leuk strodorp erbij! Ook erg jammer van de vele regenval op de zondag.

Heino
L met Meno
Heino viel me iets tegen ten opzichte van vorig jaar. Dressuur was echt niet te rijden. Springen was gelukkig wel een mooi terrein. Losspringen iets blubberig. Omdat het springen erg was ingelopen duurde het ontzettend lang voor we konden starten in de cross. In de cross bleken veel hindernissen niet (helemaal) veilig vast te zijn gemaakt. Maar organisatie heeft wel gedaan wat of ze konden doen wat betreft het vele water uit de cross halen.

Neede
L met Meno
Alles lag tamelijk ver uit elkaar, maar dat was juist goed opgelost door het parkeren tussen de dressuur en het springen te doen. Daardoor was het veel minder ver. Dressuur was goed, inspringen was echt een blubbertje maar het springparcours was verbazingwekkend goed! De cross was mooi te rijden met wel enkele natte stukken, leuke sprongen en wel uitdagend maar niet moeilijk. Organisatie was erg fijn. Het strodorp erbij was ook erg leuk!

Vasse
L met Ultra
Vasse was een mooie cross, maar er zaten een paar dingen in die misschien iets te zwaar waren, zoals de coffin. Heb de hele cross niet gereden omdat de smalletjes niet Ul zijn ding waren, dus kan niet zoveel over het laatste stuk zeggen. Dressuur en springen goed, ruim springparcours. Parkeren iets minder maar bleek allemaal nog mee te vallen. Vrijwilligers in de cross waren gelukkig ook behulpzaam. Organisatie was ook goed.

Diepenheim
L met Meno
Dressuur was bagger, daar kon de organisatie niets aan doen, die hebben gedaan wat of ze konden doen. Springen hebben ze het losrijden verplaatst waardoor dat verder prima was. Cross prima in elkaar gezet, mooie uitdagingen met juiste alternatieven! Organisatie was verder prima en ook daar was het strodorp erg leuk. Mooie aankleding van de cross.

Hattem
L met Meno
Inrijden dressuur was heel gevarieerd, hobbels, kuilen, glad, droog. De ringen waren wel prima. Springen was glad, maar daar kan de organisatie niets aan doen. Daar ben ik gestrand wegen uitglijden waar een val op volgde. De cross was echter heel mooi, echt NK waardig! Helaas dus dat ik hem niet heb kunnen starten...

Ik vond Castenray wel echt de cross van het jaar! Kom daar volgend jaar ook zeker terug :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:09

Wij hebben dit jaar heel veel crossen bezocht :) , hierbij mijn top 13:
1. Ysselsteyn !
2. Etten-leur
3. Maarsbergen
4. Castenray
5. Wieringerwerf
6. Lisse
7. Oudkarspel
8. Hattem
9. Alphen-Chaam
10. Gorssel
11. Vlietlanden
12. Princenhage
13. Vrouwenpolder

Ik heb maar niet overal een motivatie bij gezet, dan was het een hele waslijst geworden :+ .
De crossen die bij mij hoog geëindigd zijn hebben met elkaar gemeen:
- Goede bodem of goed rekening gehouden met de niet zo goede bodem
- Goed en eerlijk gebouwde cross: logische lijnen met zowel dikke hindernissen als technische uitdagingen
- Niet al te laag en mooi gebouwd springparcours
- Veel of in ieder geval grote stukken door het bos op echte bospaden

De crossen die redelijk onderaan staan hebben of 1 of meerder van deze punten niet zo goed of gewoon heel slecht gescoord.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:05

Ik heb er geen die echt écht boven uitspringt. Dus ik heb het maar even zo opgeschreven:

Hattem / Vlietland / Gorssel / Etten-Leur
even korte toelichting:
-Hattem: hele mooie, uitdagende cross en fijn gereden
-Vlietland: mooie cross, niet erg uitdagend. Wel erg fijn gereden
-Gorssel: mooie, uitdagende cross.
-EttenLeur: mooie, gevarieerde cross. Fijn gereden

Wieringerwerf fijn gereden, redelijk gevarieerd, maar ik hou niet zo van boscrossen dus daardoor staat ie lager op mijn lijst
Vrouwenpolder leuke cross, niet erg uitdagend, wel leuker dan de B (die ik vorig jaar met andere pony startte)

Princenhage apart gebouwde cross; van lage hindernisjes tot hindernissen die flink aan de maat waren
Chaam niet erg bijzondere cross (toen startten we nog B)
Neede Opzich mooie, leuke cross, maar door twijfel vanwege de slechte bodem de cross niet eens willen en ook niet mogen starten (uitgebeld in het springen)

Edit: en ik heb net op de poll bij eventinsport gestemd op Vlietland, maar aan de percentages tot nu toe ben ik een van de weinigen :+

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:29

Ik heb dit jaar gereden:
- Chaam
- Westerbork
- Gorssel
- Princehagen
- Barchem

Ik vond Barchem de mooiste cross. Mooie lijnen, wel technische dingetjes erin. Mooie oefening om te kijken of je een overstap kan maken naar het L.

Ik vond geen 1 van alle crossen slecht. Bodems waren prima. De ene cross was wat pittiger dan de andere, maar volgend jaar ga ik zeker proberen deze crossen weer te rijden :).

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:51

Ik heb dit jaar het crossen weer een beetje opgepakt, na drie jaar met mijn paard uit de running te zijn geweest ivm een blessure. Heb twee oefencrossen en twee officiele crossen gereden.

Wieringerwerf: had zelf totaal m'n dag niet, bij hindernis twee eraf gevallen en dus einde cross. Ik vond het wel een mooie cross, maar ook wel erg lastig met al die greppeltjes met water er in. Helaas heb ik dus niet kunnen zien hoe mijn paard dat op zou pakken.

Lisse: ik hoorde altijd wat minder positieve verhalen over Lisse, maar wilde het toch eens gaan proberen. Mooi terrein, alles lekker dicht bij elkaar en een mooie cross (wel vrij eenvoudig in het B). Vond het een erg fijne wedstrijd.

Als ik tussen deze twee moet kiezen, zou ik toch voor Lisse gaan.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:56

ik heb ook maar 2 crossen gereden omdat Texel was afgelast :)

Wieringerwerf en Lisse. Ik zelf ga voor wieringerwerf omdat ik de cross in Lisse niet echt fijn vond.

Veel hindernisen die vlak na een bocht stonden en heel veel scherpe bochten en veel geslinger. Waterbak had ook een hele vieze laag eroverheen.

Vond de sfeer in Wieringerwerf ook leuker en de organisatie beter

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:27

Oei, ik heb ook maar een paar crossjes gezien dit jaar. Omdat de sport helemaal nieuw is voor me kijk ik nog elke keer met verbazing hoe verschillend de wedstrijden zijn. Ik ben geweest in:
- Vrouwenpolder; mooie cross om te starten. Oa door het prachtige weer een leuke sfeer en mooi overzichtelijk terrein. Qua locatie (weiland) niet zo mooi en erg eenvoudig crossje (perfect voor een debuut overigens :D ). Qua springen en dressuur mooi terrein. Supersnel uitslag en stijlcoupons tussentijds beschikbaar. super.
- Vlietland; Wat eenvoudige cross met mooie galopstukken. Mooie lijnen, mooi aangekleed en aardige (redelijk snel) secretariaat.
- Maarsbergen; Prachtige locatie. Echt een uitdagende en interessant gebouwde cross. Losspringen op zand en dressuur wel ver weg, maar rustig. Goede watervoorziening (ivm heet weer). Voor mij een topper. Maar 1 kritiekpuntje en dat was tussentijds geen uitslagen, pas heel laat definitieve uitslag en geen stijlpunten (heb ik nooit meer gehad).
- Wieringerwerf; Voelde als minder profi dan MB maar wel een supersfeer! Ik hou wel van het bos en vond dit dan ook leuk rijden. Alles goed bij elkaar, parkeren wat rommelig (ik had overigens geluk qua plek). Vond het wel weer een cross met wat uitdagingen en vond het mooi aangekleed. Paden waren niet overal even goed (zwaar). Secretariaat was hier ook niet al te snel helaas.
- Ysselsteyn; Fijn terrein. Niet echt een lekker galopstuk (en wat slingerpaadjes) maar mooi aangekleed en ontzettend aardige vrijwilligers. Jammer van de ene verre parkeerplaats (waar ik stond).

Voor mij uit deze 5 staat Maarsbergen bovenaan.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 08:32

Ik ben dit jaar geweest in:
Westerbork, Markelo, Castenray, Maarsbergen, Wieringerwerf, Gorssel, Neede, Ysselsteijn en Hattem. Niet alles gestart en bij sommige alleen maar dressuur of springen ;-).

Voor mij blijven dan 1. Maarsbergen en 2. Castenray de mooiste en leukste om te rijden. Hattem niet gereden maar is volgens mij fysiek de zwaarste.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:17

Deze heb ik zelf gereden:
Oudkarspel
Hele mooie cross vond ik zelf, alleen was de opbouw hiervan niet heel fijn. Hindernis 3 dacht ik was gelijk al een lastige. Verder leuk gedaan, alles dicht bij elkaar en gezellige sfeer. Alleen duurde de uitslag heel lang, maar dit losten ze wel goed op door coupons etc. alvast mee te geven.
Gorssel
Jammer van de regenval, we zijn echt alle 3 de keren zeiknat geregend. Dat maakt de sfeer toch minder. De cross vond ik heel goed te doen, het was alleen jammer dat het springen zo ver weg was. De organisatie vond ik wel echt super!
Neede
Weer jammer van het vele water wat al gevallen was, deed de bodem niet ten goede. Ik had het ‘geluk’ dat ik zaterdag moest aan het begin van de dag. Dressuurterrein was redelijk goed, alleen het inrijterrein voor het springen en het inrijterrein voor de cross was echt slecht. Bodem bij het springparcours daarintegen was wel weer goed. De bodem bij de cross was op sommige plekken ook slecht. Secretariaat daar vond ik wat minder.

Vlietland en Barchem heb ik gezien. Vlietland vond ik voor de L / M en Z hele mooie cross, met pittige dingen. Voor de B leek hij mij juist wel weer iets (te) simpel, maar ik ga er graag heen volgend jaar. Barchem vond ik ook een super mooie cross om te zien, hopelijk kan ik daar volgend jaar ook heen.

Ik heb er niet echt 1 die er uit springt...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:05

Ik heb gereden/gezien:

Chaam, prachtige cross, ietwat pittig in het L voor de openingswedstrijd. Alles lekker dicht bij elkaar, goede bodems, streng secretariaat.
Etten-Leur, mooi opgezette cross, variatie in hindernissen, lekkere galoppeerstukken. Zeer vriendelijk secretariaat (Anja is the best :D ), duidelijke bewegwijzering van waar alles is (lekker dicht bij elkaar).
Castenray, tijd tussen dressuur (8.30 uur) en springen (16.30 uur) echt belachelijk lang, uitdagende cross met leuke technische lijntjes, parkeren etc prima geregeld, alles lekker dicht bijelkaar, prima secretariaat.
Maarsbergen, mooie uitdagende cross, rommelig secretariaat. Dressuur en parkeren ver weg van hoofdterrein, goede voorzieningen voor het paard (drink en afspuitwater), supermooi terrein.
Vlietland, B-cross veel te simpel, vanaf het L prima. Apart springparcours (beetje rare lijnen), watervoorziening voor de paarden goed geregeld, kundig en vriendelijk secretariaat.
Wieringerwerf, leuke cross, voor de B een stuk pittiger dan andere jaren, leuk!, vriendelijk secretariaat, inspringen veel en veel te klein. Stuk om uit te galopperen na je finish veel te klein (je moet je paard gelijk op de rem zetten) Parkeren kun je pech hebben als je ver weg staat langs de dijk.
Gorssel, vond de cross leuk met hier en daar een leuke uitdaging, wel vond ik de opzet wat minder dan andere jaren. Hindernis 4 voor het L vond ik bijzonder (was wel prima te doen achteraf, maar had een lastige aanrijdlijn, hindernis voor het M was eenvoudiger), prima secretariaat, springen erg ver weg (tegenliggers op het smalle paadje er naar toe is ook wat lastig :D ), wel heel goede bewegwijzering naar de diverse onderdelen/DA/hoefsmid e.d. Jammer van mijn onterecht aangerekende weigering. :(
Ysselsteyn, ten opzichte van vorig jaar de B cross wat simpel, vanaf het L mooi gebouwd! Goede organisatie, goede losrijdruimten en alles lekker ruim van opzet.
Neede, cross met leuke hindernissen, extra aankleding. Toch hier en daar weer een bijzondere afstand. Leuk opgezet met strodorp. Alles lekker dicht bijelkaar. Inspringterrein wat aan de kleine kant. Secretariaat ietwat stug.
Diepenheim, Ik was aangenaam verrast door deze leuke cross (was er al een paar jaar niet meer geweest) met een prima opbouw, paar lekkere inkomers en bij hindernis 6 de eerste uitdaging (evt. met alternatief), heerlijk lang uitrijdstuk na de finish zodat je direct bij aankomst bij het hoofdterrein weer naar de DA kon. Lekker alles dicht bijelkaar, inspringterrein wat lang en smal, secretariaat was prima, mens van de rekenkamer was een ongelooflijk botte tang.
Princenhage, cross met een diversiteit aan hindernissen sommigen al dan niet bijzonder (in negatieve zin)...., wat rommelig secretariaat, inspringen/parcours prima, dressuur een verbetering tov andere jaren. Jammer genoeg met een nare afloop, maar daar kan niemand iets aan doen. Organisatie heeft wel heel goed gehandeld.
Barchem, Zoals altijd een pittige, uitdagende cross! Alles prima geregeld, vriendelijk secretariaat, goed bereikbare/meewerkende afgevaardigden, duidelijke bewegwijzering naar de diverse onderdelen etc, (tussen) uitslagen snel beschikbaar, professionele organisatie.

Voor mij springen Diepenheim en Barchem er uit. Moet ik tussen die twee kiezen, kies ik voor Barchem.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:06

Vrouwenpolder Vlietland / Gorssel / Etten-Leur/princehage/Neede

-VP: leuke cross bodem was wel erg hard. stond niet echt hoog wel fijn gereden (1ste plaats)
-Vlietland: mooie cross, niet erg uitdagend. Wel erg fijn gereden
-Gorssel: Erg mooie crossen erg uitdagend.
-EttenLeur: mooi kwa afwisseling bos akker land, Fijn gereden

-Princenhage: jammer van de afstanden in de combinaties, kwa hoogte ook raar van lage hindernissen tot hindernissen die flink aan de maat waren
-Neede: mooie cross stonden wel wat aparte dingen in, kwa bodem was het echt slecht wel gereden was niet erg ideaal.

Heb ook op Vlietlanden gestemt :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:37

Chaam; prachtige wedstrijd, goede bodems en fijn secretariaat.

Markelo: gezellig wedstrijd, weinig ruimte bij losrijden dressuur, leuke cross!

Castenray, beetje pech met weer, alles heerlijk bij elkaar en een geweldige cross!

Oudkarspel, moeizaam secretariaat, mooie dressuurbanen, jammer dat het losspringen binnen is, mooie pittige cross! Wel een harde bodem in de cross.

Vlietland, ietwat krap losrijden dressuur, rare lijnen in het springparcours maar een prachtige M cross! Fijn secretariaat!

Maarsbergen prachtige locatie, jammer dat het parkeren zover weg is. Verder super cross!

Wieringerwerf minpuntjes zijn het parkeren langs de weg en het kleine losrijden voor het springen. Verder vond ik het dit jaar een zeer mooie wedstrijd!

Gorssel zonde van de afstanden tussen de onderdelen maar verder top geregeld!

Princenhage niet meegedaan maar gekeken. Leuke lokatie, kan meer uit worden gehaald denk ik. Beetje nors (?) secretariaat, hadden pech met weer.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:55

Markelo: leuke cross ondanks de steile crossbulten, minpuntje: weinig ruimte voor het losrijden van zowel dressuur als cross

Oudkarspel: mooie cross op een relatief klein oppervlak, ook voor mooi publiek die nu meerdere hindernissen konden zien. Bodem dressuur vond ik wat onregelmatig

Maarsbergen: mijn favoriete cross. Mooie pittige cross en goed op de weersomstandigheden ingespeeld (watervoorzieningen)

Wieringerwerf: vond ik ook een leuke cross, jammer dat ik werd uitgebeld. Enige minpuntje was de hoeveelheid ruimte bij het losrijden voor het springen. Pluspuntje was dat alles relatief dichtbij lag.

Heino: lastige cross in de zin van dat je niet echt een lekker galopritme kon krijgen. Verder bleef de bodem naar mijn idee goed ondanks de vele regenval van de dagen daarvoor. Losrijden voor de cross was ronduit bagger, wel mooi stuk aan het einde om uit te galopperen.

Barchem: ook een van mijn favorieten. Alles lag mooi dichtbij elkaar en de cross was van goed niveau. Losrijden voor het springen vond ik wel wat aan de krappe kant.

Mijn twee favorieten zijn Maarsbergen en Barchem. :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:52

Heino:
Dressuur en inspringen was het terein niet erg goed, cross vond ik wel mooi, wordt steeds uitdagender was alleen niet overal veilig.

Neede:
Aparte afstanden en vond de aankleding niet altijd wat toevoegen, inspringen was klein maar de ringmeester was erg aardig en netjes.

Diepenheim:
Mooie cross, alleen zeer zeer slordig in de organisatie bij de cross, tijdens mijn cross moest de cross 30 minuten stil gelegt worden omdat er voor mij iemand dwars door een hindernis was gegaan waarbij de hindernis kapot ging. De starter was hiervan op de hoogte maar bleef gewoon door starten omdat hij geen officieel stop signaal had gekregen, dit vind ik slordig zowel van het niet geven van het stop signaal als het door starten waardoor er voor hindernis 12 echt 3 hindernissen waren met een ophoping van paarden.

Barchem:
Dressuur vond ik erg goed bodem en organisatie, springen liep ontiegelijk in maar ik werd meteen geholpen door nadere mensen en mocht gewoon mijn tijd nemen van de ringmeester alleen de cross, tja beetje vaag gedoe met hindernis 4 waar de laatste combinatie en de eerste helft van het B geen water in had en daarvoor en daarna wel. Okee kan gebeuren maar er werd gewoon stellig ontkent en ik en mede ruiters werden afgedaan als gek want het was echt niet zo. Vervolgens kreeg ik het gevoel echt afgewimpeld te worden door de afgevaardigde.
Secretariaat was overigens wel heel aardig en vond het verder ook een mooie cross.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:41

Castenray:
leuke organisatie, mooie cross, mooi aangekleed en alles fijn dichtbij elkaar, jammer van de regen.

Vrouwenpolder:
mooie cross, eens leuk om op open vlakte te rijden, goede organisatie, hebben daar overnacht en alles was goed geregled, fijne stalling.

Gorssel:
goede organisatie, wel alles wat verder uit elkaar dus voor mijn toeschouwers wat minder, mooie cross alleen jammer van de regen.

Ysselsteijn:
B was te simpel tegenover L,M,Z en de andere crossen die ik gereden heb, wel mooi aangekleed, goede organisatie

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:49

Ik heb er dit jaar niet veel gedaan, maar wel diegene die ik altijd al leuk vond en dat waren nu :
Maarsbergen BB was eigenlijk dus gewoon B, vind het nog altijd steeds goed geregeld, mooi parcours en ook voor omstanders redelijk wat te zien, prachtige cross. Goede voorzieningen.
Wieringerwerf ik vind boscrossen leuk en gezellige sfeer op WW, ook Bull houd zich goed op een boscross, alles mooi bij elkaar en het parkeren is wellicht een minpunt, maar dat kunnen ze ook niet anders.
Gorssel vond ik altijd een super mooie cross ook, maar nu vond ik het toch iets minder dan wat ik van voorgaande jaren heb gezien. Aankleding was redelijk. Het lopen overal naar toe en met name het springen was echt een ramp, jammer van de cross.
Diepenheim prachtige B cross, dressuur was echt een slecht veld, het springen was redelijk. De cross vond ik heel uitdagend in de B en je kon er voor jezelf best wel wat dingen in testen. De route blijft leuk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 06:18

Chaam; cross was niet te moeilijk en niet te makkelijk, jammer van de enorme regen, veel teveel tijd tussen dressuur en springen. Geweldig hoe de organisatie de hele dag gewerkt heeft om de bodem goed te houden. Beetje stug secretariaat.

Etten-Leur: Dressuurbodem niet geweldig, mooie cross.

Vrouwenpolder, Leuke sfeer, het weer zat natuurlijk ook mee, bodem erg hard maar ik denk dat daar moeilijk iets aan te doen is anders wordt het al snel glad.

Oudkarspel, Jammer dat het losspringen binnen isk dit brengt je gewoon uit je ritme als je van die donkere hal in een stralende zon komt. Cross zag er mooi aangekleed uit, bodem te hard, Uitslagverwerking had veel fouten, wel hele aardige organisatie.

Vlietland, fijn dressuurterrein. heel aardig secretariaat. De cross voor het B was echt veel te simpel. Andere klassen was wel prima en leuke sfeer.

Gorssel Afstanden tussen onderdelen heeeeeeeel erg ver. Jammer van het groene zeil in de molen, want die was er op zondag wel uit gehaald. Dressuurterrein prima. Springparcours zag er netjes uit, alleen jammer van die enorme regen op zondag. Cross zou iets meer aangekleed kunnen worden. Leuk dat de start en finish op het hoofdterrein is, ook voor de kijkers.

Ysselsteyn Prima organisatie, de cross voor het B was veel te makkelijk, wel mooi aangekleed. Mooi hoofdterrein.

Neede Ongelijk dresssuurterrein, mooi springparcours. Cross zag er leuk uit, al vond ik hierin een aantal sprongen voor de L te heftig. Jammer dat er niet meer aan de bodem gedaan werd/mocht worden of dat de cross hierop aangepast werd. Veel fouten in de uitslagverwerking.

Princenhage Jammer van het misverstend over zaterdag/zondag starten, leuke sfeer. Mooie cross, maar gelukkig werden een aantal afstanden toch aangepast. Mooi hoofdterrein, losrijbak bij het springen erg losse bodem.

Barchem Mensen van zo ver 2 dagen laten komen moet niet nodig zijn, aardig secretariaat, mooi dressuurterrein. Losrijden voor het springen wel heel glad en springparcours iets aan de lage kant. Erg leuke cross met voldoende alternatieven en snelle uitslag.

Over de beste cross twijfel ik tussen Vlietland en Barchem. Kies dan toch voor Barchem vanwege de mooie cross waar echt leuke ideeen in verwerkt waren.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:28

En omdat dit topic al zo lang stil gelegen had, hier nu een slotje.