Cordura Endurance zadels van podium

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Cordura Endurance zadels van podium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 18:10

Hoi,

Nou had ik de volgende 2 zadels gezien: Cordura Endurance en de light uitvoering. Nu staan ze beide afgebeeld met een oranje zadelzitting, vond het op zich wel een grappige kleur en erg passend bij mijn hoofdstel. Maar nu vroeg ik me dus af, hoe houden jullie het cordura schoon? Lijkt me dat zo'n lichte kleur toch wel erg vies wordt door zweet van de ruiter/amazone en/of vieze rijbroek.

gr daf

daffie1986

Re: Cordura Endurance zadels van podium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 18:55

Helemaal niemand die met een zadel met cordura rijdt??? Allemaal leer?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:28

Ik heb er een gehad en die werd heel snel smerig en is/was niet meer schoon te krijgen.
Vond het geen fijn materiaal, te stroef.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:23

misschien handig om Saskia een mail te sturen www.podiumzadel.nl zij kan je ongetwijfeld tips geven ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 10:06

Hey er is eindelijk antwoord.

@Vippie: Welke kleur had jij?

@Karrimh: Ik had saskia al een mail gestuurd en de eerste kwam heel snel antwoord op, daarna heb ik gezegd dat ik eerst nog moest sparen en over de stof maar daarna heb ik niks meer gehad. Jij rijdt gewoon met een leren dressuurzadel toch?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:55

Ik had een knaloranje (speciaal laten maken destijds). Supergaaf maar niet handig :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 11:45

haha ik wou dus ook knaloranje maar laat het maar zitten als die zo vies wordt.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:14

daffie1986 schreef:
Hey er is eindelijk antwoord.

@Vippie: Welke kleur had jij?

@Karrimh: Ik had saskia al een mail gestuurd en de eerste kwam heel snel antwoord op, daarna heb ik gezegd dat ik eerst nog moest sparen en over de stof maar daarna heb ik niks meer gehad. Jij rijdt gewoon met een leren dressuurzadel toch?

sorry ik word ook eindelijk wakker :o

ik rijd met een Euroriding Diamant dressuurzadel en ja daar kan je prima endurance mee rijden, heb er inmiddels 3x een 160-er en 4x een 120-er mee gereden ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 09:35

ja ik heb zelf een wintec dressuur en bevalt me op zich wel, maar na een tijdje rijden voelt het alsof ik op een harde plank zit. Dus moet eerst maar eens gaan kijken of ik het met zo'n gel zitting op kan lossen en anders toch op zoek naar een ander zadel.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:35

en weet je al wat je wilt of heb je al iets anders

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 21:23

nee nog steeds geen idee. Die massimo lijkt me op zich ook wel comfortabel. Denk dat ik maar gewoon wat zadels ga proberen straks en dan maar even kijken wat ik lekker vindt zitten en een beetje houvast geeft.

Had bij green distance een seatsaver gezien die ook je rug een beetje ontziet denk dat ik die maar eerst aan ga schaffen en als dat bevalt blijf ik denk ik met die wintec rijden. Echt erg ik weet het gewoon echt niet meer ondertussen, wordt er zelf moe van :P haha

Iemand was op marktplaats op zoek naar wintec zadels dus ik probeer die 500 cair te verkopen maar heb nog steeds geen antwoord, echt vaag. Denk dat ik anders maar even contact zoek met melanie van bcm stables, weet niet hoe die stal nu heet, maar zag dat die ook op zoek was naar wintec's. Saskia raade me wel aan om die zadels particulier te verkopen omdat ze er zelf weinig voor terug geven. Dus probeer nu eerst van die 500 cair af te komen en dan de isabelle nog maar even te houden, want anders wordt rijden behoorlijk lastig en hij moet toch wel flink wat kiloot'jes kwijt na een maand vorst en niet eens het erf af kunnen komen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:32

dat is de reden waarom ik bij mijn huidige zadel ben gebleven, ook ik zag door de bomen het bos niet meer. dadelijk voor op de jonge paarden ga ik weer verder kijken/orienteren

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 10:08

ik kan niet anders dan te zeggen dat je helemaal gelijk hebt donna. Ik denk dat ik eerst maar eens ga kijken hoe die seatsaver bevalt:
http://www.greendistance.nl/index.php?id=110
Seatsaver van memoryfoam, geschikt voor engelse zadels.
Makkelijk te bevestigen en zeer prettig in gebruik.

De seatsaver heeft een buitenmateriaal van suede, wat helpt om meer grip te hebben. Binnenmateriaal is van traagschuim (het zogenaamde Nasa schuim of Memoryfoam). Dit schuim warmt op en neemt de vorm aan van de zit van de ruiter. Door het schuim absorbeerd de ruiter de beweging van het paard makkelijker en worden onder andere de zitbeenknobbels beschermd. Hierdoor geeft het de ruiter meer gevoel met het paard en wordt rugpijn voorkomen.

Beschikbaar in 2 maten: kinder en volwassen.
De seatsaver komt in een combi zwart en bruin (omkeerbaar) kost 70 euro voor volwassenen en 65 voor kinderen.

En dan wil ik nog de elastostep beugels, zit te twijfelen tussen veer 2 en 3. Maar dan moeten we ook nog maar even sparen want zag dat die beugel 190-240 euro kost. Is dus pittig aan de prijs.
http://www.greendistance.nl/index.php?id=52

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:24

Ik heb een tijdje met zo'n seatsaver gereden op een paard van iemand anders en kreeg er echt blaren van op m'n kont :o
Moet ik wel zeggen dat ik niet heel makkelijk ben, maar ik zou dan eerder een echt schapenvachtje kopen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 18:40

ik wil m eigenlijk juist proberen vanwege mijn rug en de betere absorbering van de bewegingen van het paard. Ik heb ook al eens zo'n nep bontje geprobeerd maar dit was het al helemaal niet.