[SGW] Ervaringen SGW Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crossmiep

Ervaringen SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 17:58

hoi

afgelopen wedstrijd bij princenhage is mijn paard in de afsprong bij het water, door haar voorbenen gezakt, en over de kop geslagen, ik ben ook gevallen.
nadat ik mijn paard gerust had gesteld en naar de droge wal ben gelopen, heeft de dierenarts haar nog nagekeken.
ze had een diepe snijwond waar veel bloed uit liep en ontzettend veel schaafwonden tot bloedends aan toe en veel pitten in haar beide voor kniën,

ik ben een beetje aan het onderzoeken waar ze nou tegen aan is geknalt met haar linker achterbeen, (sprong) omdat ik toch wel een beetje duidelijkheid wil.

nu bijna 3 weken later staat mijn paard nog steeds met een dikke sprong, ik heb haar ontzettend veel pijnstillers gegeven en 10 dagen antibiotica.

nu zijn we vanmorgen op de foto geweest en dit is mijn verhaal:

vandaag moest ik met vietje naar dierenkliniek heerhugowaard, nadat annemarie groenveld haar dinsdag avond had bekeken en toch constateerde dat er toch iets niet goed was. vanmorgen zijn we met de trailer samen met muriel cristine en lotte naar heerhugowaard gereden, om half 9 moesten we er zijn... er werd alleen een foto van haar sprong gemaakt, dit was immers ook het dikste gedeelte van het been en waar ook het meeste vocht zat. na 10 minuten wachten konden we de foto's zien....wat er niet zo goed uitzag... tijdens de val in de cross (nu bijna 3 weken geleden) is viet met haar sprong waarschijnlijk tegen iets aangeklapt, toen ze er tegen aan klapte zijn er stukjes bot uit het sprong gewricht, als een explosie uit elkaar gesprongen, het zijn tientallen botsplinters, die op gunstige plekken, maar ook op zeer ongunstige en moeilijk bereikbare plaatsen zitten. viet moet zoiezo geopereerd worden, maar doordat het zo'n puinhoop in het gewricht zit, weten ze niet of het wel haalbaar is om haar te laten opereren, de kans van het slagen als weer functioneren als sportpaard is pas na de operatie duidelijk, meschien nog ooit een cross lopen, of meschien dat ze net aan als fok merrie gebruikt kan worden. revalideren zou en half jaar tot 1 1/2 jaar kunnen duren, net hoeveel ze kunnen verwijderen. paardenkliniek emmeloord heeft de foto's ontvangen en die gaan beoordelen of het de moeite waard is om te operen, en dan nog is de kans heel klein.... de heer ter brake uit emmeloord heeft viet in het voorjaar ook geholpen, toen vond ik hem zeer kundig te werk gaan en het is een zeer eerlijke man, dus wat hij ook beslist, ik zal wel achter zijn beslissing zijn, ook al zegt hij meschien dat het over en uit is, en ze beter naar de eeuwige weide kan gaan, t beestje heeft nu zo'n ontzettende pijn op dit moment, ze staat ze shaken en is van top paard naar een mager skrieltje gevormd (ik zal ook geen foto's laten zien) er blijft weinig over en ik zie de vietje niet meer zo als ze was, ze is zo hard, maar daar door heen zie ik een paard wat veel pijn heeft, heel veel pijn.. viet moge we alsjeblieft nog een paar engeltjes hebben, ik wil nog niet stoppen met jou, dit is de 2e keer dat dit ons gebeurd, gestopt dat we bijna Z mochten starten, Z mogen starten in het springen, en dan valt onze droom in duigen, ik wil je nog mama laten zijn, je een toekomst bieden met veel wedstrijden wat wij altijd zo goed deden, please geeft ons nog een kans.................

wie o wie weet of de ondergrond slecht is van de waterbak, of er toevallig takken lagen op de bodem, of de bodem geinspecteerd is geweest voor de cross enz enz.

ik ben waarschijnlijk mijn trouwste maatje voor altijd kwijt maar ik wil duidelijk hebben,
desnoods rijdt ik er nog een keer heen, maar voor mij is het 2,5 tot 3 uur rijden vanaf hier...

wie kan me helpen ?

(ps voordat jullie zeggen dat het een beginners fout is, het gaat hier om de klasse M paarden ik had nog maar 1 winstpunt nodig voor de klasse Z en heb nu net het 3e crossseizoen met dit paard achter de rug, veel ervaring dus, alleen dit was voor mij de eerste ( en ook zeker de allerlaatste) keer in princenhage)

Mootje

Re: Ervaringen SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:17

Evelien is ook over de kop geslagen in de waterbak van PH dit jaar....
Kan je niet gewoon de organisatie of de technisch afgevaardigde contacteren?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:14

jee wat een verhaal!
Ben nooit een PH geweest dus kan er niet over mee praten. Weet alleen dat, zoals Mootje al zei, Evelien in de L een duikeling heeft gemaakt.
In elk geval veel sterkte :(:)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:08

Als het de sprong is zou ik niet denken aan een tak of slechte bodem, meer aan een klap met het achterbeen tegen de insprong aan. Ik ben zelf niet in PH geweest dus weet niet hoe de insprong eruit zag maar nav jou verhaal en de blessure denk ik daaraan.

crossmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 23:25

we zijn helemaal kopje onder geweest dus het zou goed kunnen dat ze wat op de bodem of zijkant heeft geraakt, ze zakte door haar voorbenen, en haar achterwerk is daarna er achteraan gekomen, ze heeft echt overal schramen zitten, op har kont benen heup...

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:43

Schrammen en snijwonden kan ik me voorstellen bij zo'n val maar het moet echt een harde klap zijn geweest wil het bot versplinteren. Weet je zeker dat je paard bij de waterinsprong de hindernis niet heeft geraakt met de achterbenen????

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:38

Ik ben een paar jaar geleden ook over de kop gegaan in de waterbak in W'werf. Mijn paard sruikelde ook en kwam met een hele open neus weer boven. Ik reed toen M, dus ik moest ook over een boom het water in.
Ik vind het vervelend wat er gebeurt is, maar ik denk toch dat er meer gebeurt is dan je denkt. Ik denk net als Billy dat ze een hindernis (wil niet persé te zeggen bij het water) te hard heeft aangeraakt.

Naar mijn weten wordt een waterbak altijd nagekeken, de meeste waterbakken staan het hele jaar droog en moeten speciaal voor een cross gevuld worden.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:59

Ik ben inderdaad ook onderuit gegaan in de waterbak. Paard struikelde na de insprong. Hoe het kon gebeuren is mij ook nog steeds onduidelijk.
Voor mij is er in ieder geval nog iemand in de waterbak gevallen in het L, paard struikelde ook.
Zijn er geen foto's van de val? Dan kun je zien wat er precies is gebeurd.
De bodem was in ieder geval hard, ik heb er een hersenschudding aan over gehouden. :+

Vond het zowieso geen fijne cross en ga er volgend jaar ook niet heen.

Heel veel sterkte met je paard! Echt ontzettend kl*te.

lanson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:21

wat een narigheid allemaal!
je rijdt wedstrijden voor je plezier,en je hoopt je paard er ook een plezier mee te doen.en dan beland je op deze manier....
maar wat ik niet snap:voordat je de cross in gaat,ga je de cross verkennen.ik neem aan dat je dan alle hindernissen,dus ook de waterbak,grondig "van binnen en van buiten" bekijkt.dus als je dan start,ga je accoord met de conditie van de cross>met andere woorden,je vindt alle hindernissen goed genoeg om jou paard daarover/er doorheen te sturen.alle crossen die gebouwd worden,moeten voldoen aan strenge veiligheidseisen,dus ook een waterbak.de t.a en/of afgevaardigde van de knhs controleren dit ook allemaal,voordat een wedstrijd mag beginnen.dus om nou 3 weken na een wedstrijd te vragen aan mensen of er evt. een tak o.i.d op de bodem ligt,lijkt mij een beetje ver gaan.en als je dan toch onderzoek wil doen,doe dit dan zelf,zodat je met eigen ogen ziet hoe de conditie van de waterbak is!!ook al moet je daar 2,5uur voor rijden.dat is je paard toch wel waard zeker?
verder vind ik het ook vreemd dat je pas 3 weken na de val met je paard naar een kliniek gaat!!terwijl je haar zo weg ziet kwijnen van de pijn,ondanks de vele pijnstillers.
mijn mini-pony is in maart kreupel uit de wei gekomen,en dezelfde dag stond de dierenarts nog op de stoep,1 dag later had ik telefoninsch contact met een tweede arts,en 2 dagen later stond ik met hem in een kliniek in zeist!(voor mij 1,5uur enkele reis,en 1,5uur behandeling per keer)en dat met een pony die géén wedstrijdcarriere heeft,maar alleen een weidepony is en als vriendje van mijn andere pony fungeert.en sinds die dag rijd ik iedere maand met hem naar zeist voor behandeling,en geef ik hem dagelijks intensieve verzorging en revalidatie.dát is liefde voor je paard/pony,en niet denken "jeetje,moet ik nou een jaar met hem revalideren?".en wellicht kun je als het na een aantal maanden wat beter gaat met longeren of freestylen je paard toch weer voorzichtig in training opbouwen.geef het niet te snel op zou ik zeggen.of laat haar eerst een jaar mama worden,dan heeft ze zowieso tijd genoeg om rustig te genezen en aan te sterken.
ik was toevallig ook in princenhage als toeschouwer (ik rijd zelf geen sgw's),en ik heb heel veel combinaties keurig en beheerst de waterbak zien nemen.natuurlijk valt er wel eens iemand in,maar bij andere hindernissen vallen ook wel eens mensen/paarden helaas.dat is het risico van de sport,zullen we maar zeggen.
en ik heb je verslag van 18 oktober ook gelezen,en als je die 2 verslagen vergelijk,is het verslag van deze week toch wel een stuk dramatischer geschreven (gezien de schaaf-en snijwonden en dergelijke).da's toch een vreemde gewaarwording als lezer zijnde....
suc6 met de operatie en revalidatie van je paard,enne.....het lijkt me niet puur de schuld van de organisatie dat je paard nu geblesseerd is.de meeste paarden zijn nl gewoon gezond de cross uit gekomen.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 09-11-10 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op naam van juiste auteur geplaatst.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:29

Er zijn wel opvallend veel valpartijen geweest dat weekend, kan pech zijn maar dat hoeft natuurlijk niet.
Het is natuurlijk gewoon een risico, je paard kan zich altijd verstappen maar dan ik het nog wel hardstikke kl*te! Helemaal als het uiteindelijk zo ernstig blijkt te zijn.

Hexodrien, jij snapt het niet. Het is een drama voor een wedstrijdruiter als zijn of haar paard geblesseerd raakt, die willen (wedstrijden) rijden en trainen, niet longeren of freestylen.

Ik vind je reactie een klein beetje onredelijk.

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:53

Een vriendin was per ongeluk nog ingelogd op mijn account, ik heb bovenstaande reactie dus niet geschreven...... (voordat er misverstanden ontstaan, excuses hiervoor, kan bericht niet meer verwijderen)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:14

Het is ook wel een vreemde reactie van de vriendin van Hexodrien.
Sorry, alsof TS niet het beste met haar paard voor heeft. Het zal zo niet bedoeld zijn, maar het komt wel zo op mij over. En "vriendin" is geweldig omdat ze met het weidemaatje naar de kliniek geweest is... De intonatie mist natuurlijk in het geschreven woord, en dat kan een wereld van verschil maken, daar ben ik me ook van bewust, dus het zal misschien ook wel anders bedoeld zijn.

TS, geen idee, ik kan je niet helpen, ben niet bij de sgw Princenhage geweest. Het is al eerder gezegd: neem contact op met de TA van Princenhage. Puur om voor jouw eigen gemoedsrust dit ongeluk met hem door te praten.

Sterkte en beterschap voor je paard.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:22

Ik heb de waterbak in de Princenhage grondig geinspecteerd door er uitgebreidf doorheen te lopen en kwam toen tot de conclusie dat voormij rustig erdoorheen draven zou worden. De bodem was mij net wat zacht. Echter heb ik nergens takken of iets gezien of gevoeld.

Ik zou zowel L als M rijden. M ben ik niet gestart aangezien ik de cross niet verantwoord vond.

lanson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:43

ik heb het verhaal van gisteren geschreven,echter er ging iets fout met het account.nu dus wel onder mijn eigen account:sorry voor de verwarring!
wat ik bedoelde met de training aan de longe cq freestylen,is om straks -als het paard weer wat opgeknapt is- de training weer voorzichtig op de bouwen.ik zeg niet dat dat altijd zo moet blijven....
en waar het mij het meest om gaat,is het WELZIJN VAN HET PAARD.en als je aangeeft dat het bij een wedstrijdruiter niet te doen is om te longeren maar om te trainen en wedstrijden te rijden,denken ze wat mij betreft alleen aan het WELZIJN VAN DE RUITER.
en waar is het welzijn van het paard gebleven,als ze het paard 3 weken stokkreupel vet onder de pijnstillers laten staan,zonder naar een kliniek te gaan,en haar wel weg te zien kwijnen????
als je een paard (of welk ander dier dan ook) aanschaft,neem je de zorg/verantwoording op je van zijn leven.daar horen ziektes,blessures,operaties en revalidaties helaas ook bij.het is dan wel de minder leuke kant van het paarden-houden,maar je hebt het paard in voor-en tegenspoed.
en ik vind het erg goed van lautje als ze na het verkennen van de cross beslist niet te starten,als ze erg geen goed gevoel bij heeft.
wel weet ik dat die waterbak er al jaren ligt,ieder jaar voor de wedstrijd grondig schoongemaakt en gecontroleerd wordt,en nogmaals,ik er heel veel ruiters keurig gecontroleerd doorheen heb zien gaan.maar bij enkele ruiters/amazones miste ik toch wel de controle over de snelheid in het parcours.die gingen nogal "laagvliegend en op goed geluk" door de cross.
en nogmaals,als je het parcours verkent hebt,en je beslis wel te starten,ga je accoord met de conditie van de hindernissen,en kun je (mijns inziens) niet de schuld bij een ander op zijn bordje leggen als je paard/pony geblesseerd raakt.
en heus,ik snap ook echt wel het gevoel van onmacht en verdriet als je paard met een gebroken sprong op stal staat!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:58

Lanson, En jij maakt speciaal hiervoor een bokt-account aan :? Het is al erg genoeg voor de TS en dan gooi jij nog wat olie op 't vuur door te insinueren dat de TS ervan te beschuldigen dat de welzijn haar paard niet voorop staat? Lekkere uitspraak als eerste post op een forum :roll:

Ik weet dat Lautje haar beslissing om niet te starten niet heeft genomen omwille van de waterbak....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:05

Idd, de reden van niet starten was de cross in zijn geheel. Van de posts van Lanson krijg ik nogal een naar gevoel. Er is nergens gezegt dat ze geen DA er bij heeft gehaald. VAnzelfsprekend is het niet om gleijk naar een kliniek te rennen als een paard onder controle staat bij een DA.

lanson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:47

ja,ook voor een mening waar anderen het misschien niet mee eens zijn moet je toch gewoon een account aan maken....
evelien h schrijft dat wedstrijdruiters willen trainen en wedstrijd rijden,en niet longeren of iets anders.maar ja,het wedstrijd-rijden brengt ten alle tijden risico's met zich mee,waardoor je eens misschien voor een (lange) revalidatie komt te staan.daar bedoel ik td niet persoonlijk mee,maar dat zie je ook terug bij professionele ruiters.bij en een raakt het paard geblesseerd,en bij de ander raakt de ruiter zwaar geblesseerd (denk maar terug aan die amazone die langere tijd in coma raakte dit jaar).dat geldt niet alleen voor sgw/eventing,maar ook voor endurence,dressuur en springen én voltige.en het is idd verschrikkelijk als je dit overkomt!
en nogmaals,ik snap heus het verdriet wel van td,maar ik wil ook niet blind meegaan in de gedachte dat de organisatie van princenhage onverantwoord bezig is geweest.daarvoor zijn nl de knhs-regels veel te streng volgens mij.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:40

Ik geloof nergens dat de TS zegt dat de organisatie onverantwoord is geweest. TS wil alleen wat er met haar paard is gebeurd.

crossmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 12:12

hoi fijn dat jullie allemaal reageren,
de beschuldigging dat ik mijn paard vol pijn weg heb gezet vind ik heel erg akelig, vol gezegd schandalig ! eventing (maar ook het houden van paarden) vind ik een team work, ik zal daarom nooit, maar dan ook nooit mijn paard zo maar weg zetten omdat ik persee geld wil besparen !!!! nooit !!!

mijn paard is bij de sgw princenhage door de dierenarts van daar, die daar toen werk hield van paarden controleren voor en na de cross.
hij heeft het gehele paard nagekeken en constateerde niets ernstig, ik moest het paard of zijn woorden 3 keer per dag stappen en goed coolen, dat heb ik allemaal gedaan, dinsdag was het been nog dikker en toen heb ik de dierenarts laten komen van hier, zij dacht aan een bloedvergiftigging in de bloedbaan en een ontsteking bij de sprong.
het paard heeft toen vochtafdrijver gehad, pijnstillers en ik kreeg voor 10 dagen (dus 20 spuiten) antibiotica mee, het paard mocht dagelijks in de paddock, en moest met 10 dagen beter lopen, dat deed het ook, alleen toen we probeerde te draven toen zij ze dat het er niet goed uitzag en dat ik maar beter foto's kon laten maken, dit heb ik ook gedaan, zo snel mogelijk...

dus dat ik uitgemaakt wordt voor dierenmishandelaar (want zo is het wel, een dier dat je onnodig pijn laat lijden is een dierenmishandelaar) vind ik echt absurt en kan mij heel boos om maken door alle emoties heen !!!!

ik ben mijn beste maatje meschien voor altijd kwijt en zal de nodige beslissing maken mocht het er op aan komen dat emmeloord de operatie niet de moeite vind (lees: er is zoveel stuk dat als het paard geopereerd is, dat het dan nog veel pijn zal lijden) ze is 8 jaar, veel te jong, maar ik laat mijn paard, waar ik een hechte band mee heb, en als ik dit typ ook de tranen in mijn ogen heb, niet onnodig een leven laat lijden om haar te houden, dan kies ik voor de eeuwige weide.

crossmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 12:15

ik wil inderdaad niemand beschuldiggen, maar ik wil zekerheid, wat is er gebeurd, wie heeft wat gezien , of is dit vaker gebeurd ? waar is het fout gegaan, heb ik of measchien de organisatie iets over het hoofd gezien ??

kortom ik wil weten waar het fout is gegaan..en daarom vraag ik jullie hulp.

crossmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 12:28

hexodrien schreef:
wat een narigheid allemaal!
je rijdt wedstrijden voor je plezier,en je hoopt je paard er ook een plezier mee te doen.en dan beland je op deze manier....
maar wat ik niet snap:voordat je de cross in gaat,ga je de cross verkennen.ik neem aan dat je dan alle hindernissen,dus ook de waterbak,grondig "van binnen en van buiten" bekijkt.dus als je dan start,ga je accoord met de conditie van de cross>met andere woorden,je vindt alle hindernissen goed genoeg om jou paard daarover/er doorheen te sturen.alle crossen die gebouwd worden,moeten voldoen aan strenge veiligheidseisen,dus ook een waterbak.de t.a en/of afgevaardigde van de knhs controleren dit ook allemaal,voordat een wedstrijd mag beginnen.dus om nou 3 weken na een wedstrijd te vragen aan mensen of er evt. een tak o.i.d op de bodem ligt,lijkt mij een beetje ver gaan.en als je dan toch onderzoek wil doen,doe dit dan zelf,zodat je met eigen ogen ziet hoe de conditie van de waterbak is!!ook al moet je daar 2,5uur voor rijden.dat is je paard toch wel waard zeker?
verder vind ik het ook vreemd dat je pas 3 weken na de val met je paard naar een kliniek gaat!!terwijl je haar zo weg ziet kwijnen van de pijn,ondanks de vele pijnstillers.
mijn mini-pony is in maart kreupel uit de wei gekomen,en dezelfde dag stond de dierenarts nog op de stoep,1 dag later had ik telefoninsch contact met een tweede arts,en 2 dagen later stond ik met hem in een kliniek in zeist!(voor mij 1,5uur enkele reis,en 1,5uur behandeling per keer)en dat met een pony die géén wedstrijdcarriere heeft,maar alleen een weidepony is en als vriendje van mijn andere pony fungeert.en sinds die dag rijd ik iedere maand met hem naar zeist voor behandeling,en geef ik hem dagelijks intensieve verzorging en revalidatie.dát is liefde voor je paard/pony,en niet denken "jeetje,moet ik nou een jaar met hem revalideren?".en wellicht kun je als het na een aantal maanden wat beter gaat met longeren of freestylen je paard toch weer voorzichtig in training opbouwen.geef het niet te snel op zou ik zeggen.of laat haar eerst een jaar mama worden,dan heeft ze zowieso tijd genoeg om rustig te genezen en aan te sterken.
ik was toevallig ook in princenhage als toeschouwer (ik rijd zelf geen sgw's),en ik heb heel veel combinaties keurig en beheerst de waterbak zien nemen.natuurlijk valt er wel eens iemand in,maar bij andere hindernissen vallen ook wel eens mensen/paarden helaas.dat is het risico van de sport,zullen we maar zeggen.
en ik heb je verslag van 18 oktober ook gelezen,en als je die 2 verslagen vergelijk,is het verslag van deze week toch wel een stuk dramatischer geschreven (gezien de schaaf-en snijwonden en dergelijke).da's toch een vreemde gewaarwording als lezer zijnde....suc6 met de operatie en revalidatie van je paard,enne.....het lijkt me niet puur de schuld van de organisatie dat je paard nu geblesseerd is.de meeste paarden zijn nl gewoon gezond de cross uit gekomen.

ik heb ik het voorjaar ook al een ongeluk met dit paard gehad, toen simpel tijdens dressuur rijden schrok het paard en zijn we met zijn 2e in hde omheining beland, toen zat er een stuk hout in haar been, onder de kogel omhoog geschoten vlak bij haar diepe buigpees, 18 maart was het gebeurd, zware operatie, lange revalidatie (tot zelfs een uur stappen aan de hand) en vele tranen zijn er toen gevallen, maar toen deed mijn paard het wel weer en mocht ik juli weer de training oppakken dus toen heb ik heel wat kilometers afgelopen met dit paard, maar het resultaat is er wel ! of was moet ik zeggen. als ik toen niet voor mijn paard koos heb ik de € 6000 euro die de operatie toen had gekost, ook wel uitkunnen besteden aan een maand vakantie op een tropisch eiland, maar NEE ik kies voor mijn paard op dat moment !!!!

het ene verslag is het andere nog niet, het zag er de eerste dagen nog niet zo rampzalig uit, omdat je niet verwacht dat er zoveel stuk kan gaan in de binnenkant, nu ik meer duidelijkheid heb realiseer ik me dat dit waarschijnlijk nooit meer goed komt, emoties spelen daarbij, tijdens het typen van een post ook een rol.

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:28

Wat erg om tehoren! Dat wens je niemand toe, vooral omdat het je tweede paard is waarmee je dit meemaakt!

Die reacties o o o Meer kan ik er niet over zeggen!

Ik hoop dat je goed nieuws krijgt over de behandeling van je paard! En anders een goede beslissing kan maken, waar je zelf ook vrede meehebt..

Helaas kan ik je niet helpen over de betreffende hindernis, want wij hoefden in de B er alleen maar in te lopen... Toen geen problemen gehad!

Ik heb daar twee jaar terug een paard van ons gestart in de BB. Na de cross een kleine week later, een einschuss been... Zou van wondje komen, toen echt niets gezien, dus kan ook van iets anders zijn geweest...
Daarna nog wat problemen aan de benen gehad in die winter, maar weinig bijzonders na een rust periode! In het voorjaar kwam, maar mijn zusje en ik zouden ruilen omdat ze de cross zo leuk vond en kei goed doet!
Op de foto gezet voor de zekerheid, ik wil haar geen kreupel paard terug geven na een x aantal maanden, terwijl we dit hadden kunnen weten! Bleek aan het voorbeen, waar ze winter last van had gehad, een verticale scheur in de pees... Opereren of 1 jaar op het land, ongeveer het zelfde resultaat zeiden ze bij Lingehoeve... Dus zij naar mijn ouders terug voor een jaar in de wei...
Afgelopen voorjaar hebben we haar opnieuw op de foto gezet, maar nu ook heel dik OCD achter in beide benen...
Wat nu! Een paard wat niet 6 weken rust op stal kan blijven en dan rustig 6 weken stappen... Voor had ze al een probleem! Dus we hebben haar helaas laten gaan.... ERg moeilijk maar wel het beste gezien het paard! Mijn zusje heeft alles op eigen tempo bepaald en dat is erg belangrjik voor haar geweest!
Maar Princenhage dit jaar deed me er wel aan denken!

Sorrie voor het lange verhaal maar ik vind dat je idd aan het paard moet denken ! En ik denk dat ze dat ook doet, maar het doet gewoon erg veel pijn allemaal! Ik snap haar zo goed!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:45

Hier een slotje vanwege het gebruik van een onrechtmatig schaduwaccount.