Endurance seizoen 2010! Ons avontuur samengevat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

F3nn3

Endurance seizoen 2010! Ons avontuur samengevat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 09:14

Het begon allemaal in januari, toen we een brief kregen van Fam. de Boer en Fam. Lamsma. Ze willen jonge ruiters begeleiden naar internationale wedstrijden. Dit leek mij een super kans, dus vanuit limburg met de auto naar Haaksbergen gereden. Hier bleek dat ze toch wel een erg ambitieus plan hadden! om DIT jaar zelfs nog 2 internationale wedstrijden te rijden.. Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte, maar helaas :rofl: .

Zo begon het seizoen voor Valesco en mij, een heel duidelijk doel.. Onze eerste 120'er in augustus.. (Mijn oorspronkelijke plan was een 80'er in oktober :lol: )

In Kootwijk stond onze eerste klasse III op het programma, spannend! Gelukkig ging bijna alles goed en hebben we de wedstrijd voltooid met 13,5 km/h gemiddeld en eindigde we op een 5e plek!

Tussen Kootwijk en Banholt heb ik nog getrained in de Eifel. Onder begeleiding van Theo en Prody.

Onze 2e klasse III vond ik het allerleukst! Banholt, persoonlijk vind ik het de leukste wedstrijd in ons land, met name omdat het een stuk technischer rijden is. Dit werd een 91 km, dus ook weer wat langer dan de 82,5 in Kootwijk. Valesco liep deze wedstrijd zo ontzettend goed, met veel plezier! Hij bleef maar gaan. Bij de nakeuring blijft het altijd spannend... Maar ook hier goedgekeurd en met een gemiddelde snelheid van 14,6 km/h een 3e plaats behaald!

Valesco voelde steeds sterker aan en ik had het idee dat onze eerste CEI ook wel goed moest komen.

In juli is het hele Youngsters Team (zo'n 20 man in het totaal) naar Duitsland gereisd voor onze eerste internationale wedstrijd. Voor mij zou later blijken de mentaal zwaarste wedstrijd tot nu toe.

Gelukkig ging de voorkeuring goed, dus we mochten in ieder geval starten! De eerste 7 km gingen heel goed... totdat er lintjes waren verhangen en ik met nog 4 andere ruiters helemaal verkeerd zijn gereden.. Uiteindelijk met behulp van de organisatie weer op de route uitgekomen, maar wat een stress... Ik stond echt op het punt om te stoppen, maar dat mocht ik niet van m'n grooms :oops: . Toen bij binnenkomst in de vetgate bleek dat Valesco ook nog een ijzer kwijt was werd het me echt te veel.... Toen de hoefsmid ook nog in het ziekenhuis bleek te liggen door een trap van een paard.... tja... Dat was niet leuk.. Uiteindelijk heeft een steward die eigenlijk hoefsmid is een ijzertje dat ik had gekregen van fam. Linneweever er onder geslagen zo goed als het kon. Dus na bijna een uur vertraging verder gereden met 2 hele verschillende voorijzers.. De laatste 4 rondes gingen heel er goed, al merkte ik wel dat Vallie het lastig vind om alleen te lopen, hij is dan minder gemotiveerd. Gelukkig binnen de tijd gefinished en bij de nakeuring ook alles ok! Gelukkig heeft Valesco geen pas onregelmatig gelopen met z'n 'verkeerde' ijzetje!

Na deze wedstrijd zouden we eind augustus onze eerste 120'er rijden. Veel getwijfeld of het niet te veel zou worden voor Valesco, hij is tenslotte pas 8 en dit is ons 3e endurance seizoen... Toch maar gegaan...

De eerste rond samen gereden met Joyce en Marijke. Helaas was Swintha een ijzer verloren waardoor ze in de vetgate tijd verloor. Joyce en ik verder gereden. De rondes die ik heb gereden liep Valesco heel erg goed, lekker rustig in z'n koppie en ontspannen in z'n lichaam. Alleen bij de keuring op de 100 km ging het mis.. Valesco verstapte zich net voor het aanbieden in de vetgate.. wat resulteerde in onregelmatig lopen (had een verrekte knieband achter)... tja.. dan baal je..heeeeel erg.. na een half uur liep hij weer helemaal rad. Hier stopte ons avontuur voor dit jaar.. bij 100 van de 120 km.

Valesco heeft het super gedaan.. en als hij zich niet verstapt had, waren die 20 km helemaal geen probleem geweest. Hij was nog zo fit... Helaas gebeuren dit soort dingen..

Ik kan met een heel goed gevoel terug kijken op afgelopen seizoen. Ik ben zo ontzettend trots op mijn pony. Hij blijft me telkens verbazen. Hij is zo gemakkelijk in alles en zo'n doorzetter. Deze pony gaat nooit bij me weg. Hij is mijn beste vriend, door dik en dun. Ik hoop de komende jaren nog heel veel kilometer met hem te maken.

En hopelijk halen we het A-kader ooit :) Dat zou Valesco verdienen.

Afbeelding

Afbeelding

<3

Flew

Re: Endurance seizoen 2010! Ons avontuur samengevat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:28

Mooi verslag van het jaar, en wat een jaar is het geweest zeg. Veel succes en plezier voor het volgende seizoen!

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 10:30

Dankjewel! Ja het was inderdaad een pittig jaar, met name de CEI in Nettersheim, als ik daar nu aan terug denk krijg ik weer de tranen in m'n ogen. Ben zo trots op Valesco.. Die finish foto is ook van Nettersheim :)

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:16

Klinkt idd als een pittig jaar voor beiden!
Je kunt goed trots zijn op Valesco hoor, en ook op jezelf!
Veel succes en plezier volgend jaar!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:40

ik wist helemaal niet dat Vallie nog zo jong was :n

Je kunt indd trots zijn op jullie beide!

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 20:26

Valesco is van april 2002 :) nog een guppie dus in principe. Ik heb hem in december 4 jaar :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 07:22

Mooi verslag!
Alvast veel succes voor volgend jaar

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:36

F3nn3 schreef:
Valesco is van april 2002 :) nog een guppie dus in principe. Ik heb hem in december 4 jaar :)

Bliksem is even oud, nou ja van juni 2002. En hem heb ik ook 4 jaar :) Grappig.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:10

Indrukwekkend jaar zeg. Wel gaaf dat je zo'n kans krijgt en dat hun je daar dus bij willen helpen. Mooie foto's en veel succes voor volgend jaar en de jaren daarop, hoop dat je je doel bereikt.

gr daf

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:32

Wat een leuk jaar hebben jullie gehad. Hopenlijk volgen er nog vele meer!!

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:55

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:00

Wauw superverslag zeg! Op naar die 120er in 2011, dat moet helemaal goedkomen als ik het zo lees!

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:41

Dat hoop ik wel! Heb veel zin in het volgende seizoen!

reneerutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:38

wat een leuk verslag en mooie fotos!

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 13:37

Dankjewel :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:36

leuk filmpje. Jullie zijn een setje, haha net of je het over een string en b.h. hebt. En Valesco alweer een beetje bijgekomen?