Gisteren is er hier heel heftig onweer geweest. Pride staat aan het veluwemeer in een groot natuurgebied van natuurmonumenten met bos etc. Hij staat daar al 2 maanden, geen/zeer weinig training, arm gras. Vandaag kwam ik en toen liep hij stokkreupel, in stilstand stond 1 voorbeen helemaal naar voren en 1 achterbeen op rust. En dan de diagonaal. Ook ging hij af en toe helemaal op zijn achterhand hangen en strekte zijn voorbenen helemaal naar voren alsof hij zich uitrekte. Dit deed hij om de paar minuten. We dachten eerst dat hij geraakt was door de bliksem omdat dat heel soms nog wel voor wil komen bij de koeien. DA gebeld en hij is spierbevangen. Omdat het de diagonaal is waarvan hij het meeste last heeft lijkt het erop dat hij in een vliegende galop is weggesprongen nav bliksem die vlakbij hem is ingeslagen. Af en toe zie je ook al zijn spieren verstijven. Dit is dus allemaal wel duidelijk maar hoe nu verder? Of hebben jullie nog tips? Vanaf morgen is de nieuwe stal klaar dus kan ik hem evt weer ophalen. Aan de ene kant lijkt me dat wel handig omdat ik dan evt ook weer goed in de bak kan trainen e.d. maar nu kan hij mooi 24/7 rondlopen en beweging is ook goed neem ik aan. Hij zit dus vrij dik in de spieren maar hoe bouw je een training dan weer op en is dat verstandig om dat te doen? Of zal ik hem voorlopig nog laten lopen? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Dus, als je gaat masseren... pak zowel haar achterhand als haar schouders!