[SGW] VS en Annelies @ Dijkgatbos (crossen)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

VS en Annelies @ Dijkgatbos (crossen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 19:21

VS is een nieuw paard van ons (Tangelo v/d Zuuthoeve x Lucky boy) die we gekocht hebben voor Annelies.
Ze wil met de merrie een beetje de SGW kant op, iets wat helemaal nieuw voor Annelies is.
Na een aantal spring, een aardig wat dressuurlessen was het nu eens tijd voor.... Lekker los in het bos!!!

Ik mocht enkel filmen :D
Maar ik was twee dagen eerder met mijn stoere schimmel al los gegaan ;)

AmberHeijman

Re: VS en Annelies @ Dijkgatbos (crossen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:39

Leuk filmpje!
Echt een heel leuk paard. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:44

Wat een gigantisch braaf paard is dat zeg! er zijn maar weinig paarden zie zo braaf blijven springen tewijl hun ruiter zo'n slecht houding heeft!

Dusja ik vind het een super paard, Helaas geen super ruiter. Ze zit enorm achter de beweging, En hangt in de teugels op de sprong. Dus stoppen met crossen. Eerst nog maar veel spring lessen nemen, Zodat die houding gewoon goed is. En daarna pas gaan crossen onder begeleiding.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:48

Anoniem schreef:
Wat een gigantisch braaf paard is dat zeg! er zijn maar weinig paarden zie zo braaf blijven springen tewijl hun ruiter zo'n slecht houding heeft!

Dusja ik vind het een super paard, Helaas geen super ruiter. Ze zit enorm achter de beweging, En hangt in de teugels op de sprong. Dus stoppen met crossen. Eerst nog maar veel spring lessen nemen, Zodat die houding gewoon goed is. En daarna pas gaan crossen onder begeleiding.

nou nou nou dat kan je ook wel een beetje ander verwoorden :z
iedereen moet leren! jij kon vast ook niet toen je voor het eerst op en paard zat al rijden.
en of het verstandig is dat ze gaat crossen kunnen ze denk ik zelf wel bepalen. komt bij dat dit iniemienie sprongetjes zijn :)

ik vind het er super leuk uitzien :)
iedereen moet ergens beginnen, dus ik vind het erg dapper :D

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:50

`ziet er leuk uit!
zeker als je bedenkt dat hij "nieuw" is.

Wel valt het me op dat je bij het landen erg in je teugels hangt, maar met wat les komt dat zeker goed,
en als ik het goed begrijp is het voor de ruiter zelf ook nieuw en dan kan je er zeker trots op zijn!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:50

Wat een leuk paard heb je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:52

themuisje schreef:
Anoniem schreef:

nou nou nou dat kan je ook wel een beetje ander verwoorden :z
iedereen moet leren! jij kon vast ook niet toen je voor het eerst op en paard zat al rijden.
en of het verstandig is dat ze gaat crossen kunnen ze denk ik zelf wel bepalen. komt bij dat dit iniemienie sprongetjes zijn :)

ik vind het er super leuk uitzien :)
iedereen moet ergens beginnen, dus ik vind het erg dapper :D

Niet heel vriendelijk verwoord nee, excuus.

Maar waarom mensen willen crossen als ze zo'n mini sprongetje niet eens fatsoenlijk kunnen uitzitten snap ik niet. En idd ik heb het ook moeten leren. Maar ik deed dat met gewone hindernissen en met instructie. Dus mijn advies is, Eerst les nemen met normale hindernissen en daarna gaan crossen met les ;)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:54

Anoniem schreef:

Dusja ik vind het een super paard, Helaas geen super ruiter.

Daar heb je gelijk in. Goed gezien van je! Annelies haar houding is nog niet perfect. Ze heeft nog een weg te gaan.
Ze heeft altijd endurance gereden, en daar rij je echt op een manier om je paard 120 kilometer zoveel mogelijk te ontlasten.
Dressuur en springen heeft ze nooit aan gedaan. Dit wilde ze graag, en speciaal daarvoor hebben we een paard gekozen dat al aardig wat ervaring had. Dit paard is op zowel spring als dressuurniveau L.
Op die manier kan het paard Annelies veel leren. Veel effectiever dan wanneer je beide groen bent. En natuurlijk hebben ze in zowel het dressuur als het springen goede instructie. Dressuur twee keer in de week en springen een keer.

Maar daarom is het nog geen doodzonde eens lekker je uit te leven in het bos.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:55

Ik ga mee met nini_roosje, maar het mag wel iets opbouwender :)

Ik denk ook dat je wat meer dressuur en springlessen moet nemen en dan pas crostrainingen (Onder begeleiding !!!)

Over het algemeen zijn Tangelo's erg fijne, betrouwbare EN werkwillende paarden en willen altijd naar de overkant (over het algemeen he.. voordat ik commentaar krijg ;) )

Dus raak AUB zijn vertrouwen niet...... hij ziet er zo braaf uit op het filmpje, hartstikke top natuurlijk.
Maar wat me opvalt is dat hij bij de combi boom, sloot, op en af sprong noggal zoekende is en het lijkt of de amazone hem daarin niet goed ondersteund,
het zou eeuwig zonde zijn als je zn vertrouwen raakt...

Neem aub goed les en het komt vast goed ! :D
Dan kun je volgende zomer zovaak los in het bos als je wil, EN verantwoord :D

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:55

Wat doe je trouwens onaardig!
Heb vorige week met Danique op de bank jullie crosstrainingfoto's nog bekeken!
Je dravertje springt echt leuk.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:56

de eerste met crossen zat ik ook heel anders dan in parcoursen :j is gewoon een stukje 'spanning' wel vind ik dat haar zit inderdaad nog niet onafhankelijk genoeg is. voor een keertje crossen is dat niet erg. maar je paard moet er wel lol in blijven hebben. daar moet je voor waken :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:57

Tja, ik ga eigenlijk toch met Nini_roosje mee, het paard is heel erg braaf dat hij zo door springt!
Uiteraard is het geen doodzonde om je een keer uit te leven maar zeker als je nog niet de juiste houding hebt (en je weet ervan!) zou ik dit niet vaker doen zonder eest les te volgen. Voor het paard is het ook een stuk fijner als zij beter gaat rijden en ik weet zeker dat dat voor haar ook het plezier vergroot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:01

Het is zeer zeker geen doodzonde, Maar een paard dat dit zo verschrikkelijk braaf doet. Daar moet je zo zuinig op zijn. Daar heb je een goude paardje aan. En zeker vertrouwen is het aller belangrijkste tijdens crossen! En als je dat nu beschadigd maak je het je zelf alleen maar moeilijker!

Verder zou ik de beugels 2 gaten korter doen. Iets wat voor de meeste endurance ruiters erg lastig/vreemd aan voelt. Maar daar zal ze stabieler van gaan zitten! verder een touw om de nek. Om evt. aan vast te pakken als ze uitbalans raakt, Is misschien ook een goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 08:42

Verplaatst van RIJ-ITP naar SGW-ITP

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 08:50

Ik vind het reuze meevallen hoor, paardje heeft er zo te zien veel plezier in, maar is nog wat zoekende soms.
Zijn lage sprongetjes, het is kilometers maken en oefenen.
Lekker zo doorgaan, neem veel lessen en hou de lol erin.

Vind het echt een leuke combi, komt helemaal goed hoor! :)

Jotjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:05

Vind het er super gaaf uitzien leuk hoor!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:11

hij geeft aan dede video is verwijderd :?

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:16

Leuk filmpje leuk paardje pakt het ook goed op !

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 07:07

Aangezien de video verwijderd is door de gebruiker, hier een slotje.