Hebben jullie wel eens meegemaakt dat dressuurruiters je (bewust)afsnijden en dan zeggen:"Ik snap niet waar je heen gaat. Je rijd western" of iets dergelijks?
Op mijn huidige stal heb ik er geen last van, maar op de vorige had je nogal eens van die dressuurprikkies met een mega-paard die je de bak uitreden gewoon omdat je western rijd en geen dressuur. (Of een dergelijke onzinnige reden)
Ik merk toch wel vaker enige spanning tussen western- en dressuurruiters. Iemand andere ervaringen? (Op mijn huidige stal heb ik er echter geen last van, maar daar is de westernpopulatie dan ook iets groter
)Was ik al een tijdje benieuwd naar maar ik vergat telkens een topic te openen
staat het hier goed?
Ben echt benieuwd hoe dit op andere stallen is.
Ben wel echt blij dat we op onze huidige stal er geen last van hebben haha.
Mijn paardbeestachtig iets die denkt OOOHHH, kan ik wel doorheen(noodrem werkt niet echt zegmaar gewoon op ontspanning komt hij netjes terug) Dus dan loopt hij door het dressuurpaard heen en als dat paard denkt nu ga ik trappen of iets dan krijg je een heel gevecht en mijn paard heeft geen schram... Dus ze snijden 1 keer af beginnen te schelden kijk toch uit met die knol van je

(inplaats van waar ze naar toe rijden en zo ook zien of er tegenliggers zijn)

Dit komt gelukkig niet heel vaak voor. In het wedstrijd seizoen zijn er vaak op zondag wedstrijden en op zo'n moment pas ik me dan weer aan door gewoon een beetje te stappen en draven, zodat hun paardjes niet over de rooie raken van mijn gecross