Lichtaart leek ons een geschikte VLP-wedstrijd om deze stap te zetten : vlak parcours, ideale ondergrond, brede zand- en boslanen, duidelijk afgepijld, voldoende water- en groompunten en een overdekte groom en vetgate. Na de start brak de groep zich snel in 2 stukken en bengelde onze combinatie in de tweede groep. Uitrijden was het doel, snelheid helemaal niet. Tijdens de eerste lus viel al één combinatie eruit en in de tweede lus weer eentje. Ons paard dronk geregeld en at voldoende tijdens de twee rustpauzes van 45minuten. Haar recuperatie verliep ook gunstig. Tijdens de twee lus kreeg ze even een dipje waardoor ze vertraagde maar tijdens de derde lus herleefde ze terug. Bij de finale keuring boden we ze onder ruime belangstelling aan met een hartslag van 54 en draafde ze mooi voor. Hierdoor werd ze derde op haar eerste 80km wedstrijd. Intussen haalde ze ook de kaap van +1.000 goedgekeurde wedstrijdkilometers. Nu mag ze op een vervroegde maar verdiende winterrust. Ik ben best fier op ons beestje
.

We stonden helemaal achteraan op het weggetje, het werd ons afgeraden de wei in te rijden zonder 4x4.
ik reed met mijn BWP hengst de 80km blootvoets af en toe even gevoelig op de fijne steentjes maar hij heeft sinds een half jaar maar een 3 tal keer buiten gereden warvan in augustus een langere tocht. Hij wordt heel veel in de bak gereden vooral door mijn leerlingen. Ik schreef hem in om volgend jaar zijn kwalificatie te behouden want hij had dit jaar nog geen wedstrijd gelopen. Dus starten was belangrijk, maar des te leuker dat hij ook nog uitreed.
voor ons amateurkes was dat al heel wat