Lichtaart CEN 26/9/10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jantie

Lichtaart CEN 26/9/10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 12:50

Gisteren eindelijk de stap gezet naar de echte endurance met deelname aan de 83KM CEN te Lichtaart. Paardje reed al succesvol enkele 60km-parcours mee en werd op wedstrijdniveau nog nooit afgekeurd.
Lichtaart leek ons een geschikte VLP-wedstrijd om deze stap te zetten : vlak parcours, ideale ondergrond, brede zand- en boslanen, duidelijk afgepijld, voldoende water- en groompunten en een overdekte groom en vetgate. Na de start brak de groep zich snel in 2 stukken en bengelde onze combinatie in de tweede groep. Uitrijden was het doel, snelheid helemaal niet. Tijdens de eerste lus viel al één combinatie eruit en in de tweede lus weer eentje. Ons paard dronk geregeld en at voldoende tijdens de twee rustpauzes van 45minuten. Haar recuperatie verliep ook gunstig. Tijdens de twee lus kreeg ze even een dipje waardoor ze vertraagde maar tijdens de derde lus herleefde ze terug. Bij de finale keuring boden we ze onder ruime belangstelling aan met een hartslag van 54 en draafde ze mooi voor. Hierdoor werd ze derde op haar eerste 80km wedstrijd. Intussen haalde ze ook de kaap van +1.000 goedgekeurde wedstrijdkilometers. Nu mag ze op een vervroegde maar verdiende winterrust. Ik ben best fier op ons beestje *\o/* .

SuSEQ

Re: Lichtaart CEN 26/9/10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:23

Van harte proficiat! :D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:22

Goed gedaan hoor! +:)+
Wij hebben ook weer een leuke dag gehad gisteren, en weer wat winstpuntjes binnen. :D

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:19

Ik heb mijn 2de 30km endurance daar gereden en deze keer 15 min binnen de tijd geeindigd ipv erbuiten, pony helemaal okee bij de vet met een na hartslag van 44 dus ben helemaal trots op mijn pony.

Vond alleen het parcours wel tegenvallen, veel onverhard met kiezel erin en daar loopt ze niet fijn op.

Jantie gefeliciteerd, knap gedaan hoor. Rij jij met een stippeltjeshelm?
Nina-rex volgens mij heb ik jou nog gezien bij de trailers, jij rijd in kobaltblauw toch?

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 11:32

Neen, dat was Ingrid maar mijn dochter reed wel praktisch de ganse wedstrijd in haar omgeving.

Parcours is toch vooral zand en bosweg ? Op het einde was er inderdaad veel asfalt, denk dat dit een nieuw stukje was.

Nina & Risky beiden zonder strafpunten op hartslag +:)+

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:10

Jantie schreef:
Nina & Risky beiden zonder strafpunten op hartslag +:)+

Niet Nina maar de mama van Nina :D , op onze ervaren bejaarde Rex. Met zijn 27 jaartjes loopt hij toch maar steeds weer netjes uit, met nu ook weer een hartslag van 42 12 min. na binnenkomst. 8-)
Bucks daarentegen had nipt 60 (na voordraven 56), minder conditie maar vooral minder ervaring, hij was erg onrustig bij de keuring deze keer omdat ze apart van elkaar gekeurd werden. Moet hij allemaal nog leren. :)

@ Risky, wij rijden inderdaad in het blauw. :j We stonden helemaal achteraan op het weggetje, het werd ons afgeraden de wei in te rijden zonder 4x4.
En in de Belgische wedstrijden kom je heel wat hard, kiezels en stenen tegen, daar moet je altijd rekening mee houden. Behalve in Helchteren en misschien Beernem heb je eigenlijk overal wel beslag o.i.d. nodig.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 18:27

Ja, ik bedoelde eigenlijk Rex :) Een bewijs dat 'bejaarden' het ook nog kunnen en als ik het goed voor heb werd hij nog nooit afgekeurd (of toch zeer weinig) ?

De lus van 20 (en dus 40) in Beernem kan inderdaad zonder beslag gereden worden. De 30km lus bevat wel asfalt om een verbinding te maken tussen twee bosgebieden. Volgend jaar proberen we alvast die afstand verhard te verminderen en we hebben al concrete ideëen.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:37

Proficiat Jan en Nina!

Ik zal volgend jaar toch eens moeten komen kijken. Allez, paard op rust en dochter terug naar kot? Wordt weer kalm thuis dan :D

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 07:58

Nina, goed dat je dat zegt dan moeten er volgend jaar waarschijnlijk toch maar ijzers onder, asfalt maakt niet uit maar op die steentjes loopt ze echt gevoelig, voelde me net een dierenbeul.

Ik stond met de trailer nog net voor de hekken aan het einde van de straat.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:23

Oh dan stond je inderdaad vlak bij ons, wij stonden net na het hek rechts om de hoek. :D

Jantie schreef:
Ja, ik bedoelde eigenlijk Rex :) Een bewijs dat 'bejaarden' het ook nog kunnen en als ik het goed voor heb werd hij nog nooit afgekeurd (of toch zeer weinig) ?

Inderdaad, 1294 km op de teller nu, en nog nooit afgekeurd!

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 09:16

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:26

Ik rij met de stippenhelm _O- ik reed met mijn BWP hengst de 80km blootvoets af en toe even gevoelig op de fijne steentjes maar hij heeft sinds een half jaar maar een 3 tal keer buiten gereden warvan in augustus een langere tocht. Hij wordt heel veel in de bak gereden vooral door mijn leerlingen. Ik schreef hem in om volgend jaar zijn kwalificatie te behouden want hij had dit jaar nog geen wedstrijd gelopen. Dus starten was belangrijk, maar des te leuker dat hij ook nog uitreed.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:39

Dan ben jij om iets voor half 1 gestart aan je 2de ronde denk ik, wij vertrokken net na jou (starttijd half 1) en toen wij van de nakeuring afkwamen zag ik je aan de laatste 20km beginnen.

Wij hadden het nog erover dat het wel een hele knappe prestatie is van ruiter en paard om zoveel km af te leggen, wij waren al kapot na 30.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 23:41

risky schreef:
Dan ben jij om iets voor half 1 gestart aan je 2de ronde denk ik, wij vertrokken net na jou (starttijd half 1) en toen wij van de nakeuring afkwamen zag ik je aan de laatste 20km beginnen.

Wij hadden het nog erover dat het wel een hele knappe prestatie is van ruiter en paard om zoveel km af te leggen, wij waren al kapot na 30.

80 = nog niks de volgende die we starten is in Mirwart Ardennen 130km op zaterdag en hopelijk op zondag nog de 80km met een ander paardje ;)

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 06:36

Inn schreef:
risky schreef:
80 = nog niks

alle vooruit :roll: voor ons amateurkes was dat al heel wat

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:06

Het meeste wat ik met Rex gedaan heb was 75, en dat vond ik toch al behoorlijk! O:)

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:59

Ik heb 100km wedstrijden gelopen die minder zwaar waren als sommige 80km wedstrijden. Het hangt ook van de looplust van het paard af. Ene die je heel de tijd benen moet geven hou je moeilijker vol dan eentje dat vanzelf loopt.