[WN] Rocky @ harde training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Rocky @ harde training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 20:28

Hallo!

Hier is onze Rocks weer (Richies Powerplay), al lekker dik in zijn wintervelletje en goed zwetend na 10 min. hard werk :Z
Hij gaat de laatste tijd echt vooruit, vooral na de vorige tips die ik deze zomer op mijn foto-topic heb gehad.
Toen liep hij wel ontspannen en naar beneden, maar redelijk op de voorhand. Nu probeer ik om hem met veel stelling te rijden, veel cirkels en 8ten rijden, veel overgangen, vooral schijnovergangen terug, en het werkt!
Rechts blijft zijn moeilijke kant, vooral in galop wil hij dan nog eens zijn hals erop zetten, links gaat dit al prima. :D

Zo, hier dus de opwarmingsfoto's (helaas niet langer kunnen rijden omdat ze naast de piste de mais begonnen afrijden met enorme dorsmachines :7 )

Groetjes
Eva

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier een voorbeeldje van hoe hij wel eens durfde te gaan :o

bfsunshine

Re: Rocky @ harde training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:48

Leuke foto`s, weet niet al teveel van western, heb het maar enkele keren zelf gedaan. Maar vind wel dat je paardje en jij vooruit zijn gegaan! Hij loopt iig minder op de voorhand!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:24

hij blijft mooi!
paars staat m ook goed!

alyel

Re: Rocky @ harde training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 07:21

Wauw! Vind'm echt zo'n knap paard!!! En eigelijk ALLE kleurtjes gaan hem goed af :-)!

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 07:25

ik ben niet zo`n expert in western, maar bij de western sport hoor je toch met 1 hand de teugels vast te houden? :$
ik vind verder dat hij al veel minder op de voorhand loopt, en dat het er netjes uitziet!

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 08:52

Het ziet er lekker ontspannen uit, en je hebt ook een mooie onafhankelijke zit.
Alleen is het bij western rijden volgens mij de bedoeling dat je sporen laag op je hak "hangen", maar bij jouw zie ik ze hoog aan je laars zitten.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:02

Als hij zo op de voorhand loopt zou ik hem wat meer 'doorvragen' zegmaar..
Dus oppakken, veel drijven totdat hij van voren loslaat en zijn rug geeft.. Is lastig, maar als je dat even volhoud, word het al een stuk beter..;)

Edit: Ik bekijk elk topic van je en je hebt echt een prachtig paard :)

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:02

Rocky ziet er weer goed uit! *D Hij loopt ook erg netjes! +:)+

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 16:16

geeske304 schreef:
ik ben niet zo`n expert in western, maar bij de western sport hoor je toch met 1 hand de teugels vast te houden? :$
ik vind verder dat hij al veel minder op de voorhand loopt, en dat het er netjes uitziet!

Ja, normaal gezien rij ik hem ook op 1 hand, maar omdat je met 2 handen net iets meer stelling kunt doorvragen, rij ik hem warm op 2 handen, en daar kom je dus deze foto's tegen! Vanaf het moment dat ik voel dat hij op beide handen loslaat, pak ik hem over op 1 hand dan.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 16:17

Michel123 schreef:
Het ziet er lekker ontspannen uit, en je hebt ook een mooie onafhankelijke zit.
Alleen is het bij western rijden volgens mij de bedoeling dat je sporen laag op je hak "hangen", maar bij jouw zie ik ze hoog aan je laars zitten.

Bedankt! Het zijn idd geen echte westernsporen, omdat ik nog geen echte laarzen heb aangeschaft, ik had een paar westernlaarzen, maar die zaten echt niet goed, ben nog beetje aan het sparen voor echte mooie en goeie :o

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:17

okee!
bedankt!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 16:19

TiaraBungy schreef:
Als hij zo op de voorhand loopt zou ik hem wat meer 'doorvragen' zegmaar..
Dus oppakken, veel drijven totdat hij van voren loslaat en zijn rug geeft.. Is lastig, maar als je dat even volhoud, word het al een stuk beter..;)

Edit: Ik bekijk elk topic van je en je hebt echt een prachtig paard :)

Bedankt iedereen om te reageren verder!
Ik pak hem idd vanvoor meer op, maar dan duwt hij direct zijn neus weer naar de grond, is beetje lastig om uit te leggen, ik zal eens kijken of ik filmpje kan online zetten anders. Maar ik vind het wel op de goeie weg al, hij doet het toch beter en beter... Jammer dat ik nog steeds geen goeie lesgever heb gevonden |(