Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mister01 schreef:paarden zijn daar toch veel goedkoper!!
dat ik in USA was vorig jaar kon ik voor een appel en een ei een paar veulens krijgen!!
vanwege de crisis is de paarden markt daar compleet ingestort en krijg je ze bijna.
ik zou gewoon in Nederland een paard zoeken.
ik heb van meerdere mensen gehoord dat het over laten komen uit amerika en canada gewoon heel erg duur is.
Daar betaal je (laatste stand die ik weet) 4750 euro voor carantaine en vlucht. Import en btw komen daar nog overheen
rina schreef:@Jacee er IS een heel verschil tussen import uit de US of Canada. US is vele malen goedkoperDaar betaal je (laatste stand die ik weet) 4750 euro voor carantaine en vlucht. Import en btw komen daar nog overheen
![]()
Maar vanuit Canada schijnen ze maar op een paar adressen carantaine te mogen uitvoeren, en de vluchten zijn ook maar vanaf een paar vliegvelden. En dat maakt het zoveel duurder.
En nee niet denken dat je dan maar even snel je paard de grens overbrengt naar de US om hem/haar daarlangs naar NL te halen. Die vlieger gaat niet op. Douane schijnt heel erg lastig te zijn met papierwerk en entingen. En als er iets ook maar niet klopt ben je je paard kwijt, er zijn dus niet veel transporteurs die dat aandurven.
@TS ik zou ook gewoon in NL of Dld rond gaan kijken. Er lopen hier in europa meer dan leuke paarden rond. En ik weet niet of je een paint zou willen, maar ik heb me daar een plaatje van een veulen gezien op een verkoopssite
Deze bedoelde ik Maar nou kwam ik net bij het zoeken deze ook tegen en die is imo ook niet lelijk
En zo loopt er dus in Dld nog wel meer leuks rond 
rapido schreef:misschien zijn ze als je nog even wacht hier in Nederland ook wel voor een appel en een ei te krijgen als de handel hier zo slecht blijft gaan!
rapido schreef:misschien zijn ze als je nog even wacht hier in Nederland ook wel voor een appel en een ei te krijgen als de handel hier zo slecht blijft gaan!
ElCid schreef:En dat zal waarschijnlijk sneller zijn dan je denkt; de winter komt er aan, hooi is schaars dus duur, dus zullen er genoeg, goede, paarden verkocht gaan worden voor een zeer aantrekkelijk bedrag.
Natascha dH schreef:Ik zie er anders zat te koop staan!rapido schreef:misschien zijn ze als je nog even wacht hier in Nederland ook wel voor een appel en een ei te krijgen als de handel hier zo slecht blijft gaan!
Waarom staan er op Marktplaats dan minder Q/P/A dan anders?
Dit klinkt net als de politiek: heel hard blaten, wordt iedereen bang en ja, dan gaat het slecht. Dat heet "self fullfilling prophecy".