[WN] Importeren quarter uit Canada

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

00000000

Importeren quarter uit Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 18:39

Hallo,

Op dit moment ben ik in Canada en ben hier gestuit op een mooi hengstveulen.

Heb hier geinformeerd naar de kosten om hem naar Nederland te halen, ben erg geschrokken van de prijzen (bijna CAD 10.000,- in totaal)

Heeft iemand ervaring ,met importeren van quarters uit Canada?

rina

Re: Importeren quarter uit Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:57

PB DubbelDun eens, haar merrie komt ook uit Canada.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:00

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 08:28

Poehh wat een geld zeg, daar had ik er 2 voor... wacht, ik had er al 2, dus ik was een 3/4 goedkoper uit :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:27

In Nederland zijn ook veel leuke veulens hoor! Ben je een stuk goedkoper uit.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 16:01

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:15

Vind je hem leuk om de kleur of ook om waarvoor hij gefokt is?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:05

Voor 10.000 euro koop je hier al heel wat anders...

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 21:07

Ik vind het hele plaatje mooi, mooie body, kleur en de prijs maar dat maakt niet veel meer uit met de hoge transport kosten

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 21:10

Jaycee_ schreef:
Voor 10.000 euro koop je hier al heel wat anders...

was dollar, maar dat bedrag ga ik niet uitgeven ;)
Ik vond het paard leuk en vroeg me dus af hoeveel het zal kosten om hem over te halen that's it...
Het is me te gek en dus zal ik hier in NL e.o. wat gaan rond kijken.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:14

paarden zijn daar toch veel goedkoper!!
dat ik in USA was vorig jaar kon ik voor een appel en een ei een paar veulens krijgen!!

vanwege de crisis is de paarden markt daar compleet ingestort en krijg je ze bijna.

ik zou gewoon in Nederland een paard zoeken.
ik heb van meerdere mensen gehoord dat het over laten komen uit amerika en canada gewoon heel erg duur is.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 21:20

Mister01 schreef:
paarden zijn daar toch veel goedkoper!!
dat ik in USA was vorig jaar kon ik voor een appel en een ei een paar veulens krijgen!!

vanwege de crisis is de paarden markt daar compleet ingestort en krijg je ze bijna.

ik zou gewoon in Nederland een paard zoeken.
ik heb van meerdere mensen gehoord dat het over laten komen uit amerika en canada gewoon heel erg duur is.

Klopt je krijgt ze bijna voor niets, de vlucht daarentegen maakt het weer duur

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:23

Ik heb altijd gehoord dat een paard importeren uit de States iets van 4000-5000 dollar kost.
Vreemd dat er voor Canada dan zo'n verschil opzit. Ofwel zijn de prijzen gewoon sterk omhoog gegaan, kan ook. Heb er zelf geen ervaring mee.

Sassy4barrel hier op bokt heeft volgens mij laatst nog een paard laten overkomen via Nedpoint. Je kan haar misschien eens contacteren

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:31

@Jacee er IS een heel verschil tussen import uit de US of Canada. US is vele malen goedkoper ;) Daar betaal je (laatste stand die ik weet) 4750 euro voor carantaine en vlucht. Import en btw komen daar nog overheen ;)
Maar vanuit Canada schijnen ze maar op een paar adressen carantaine te mogen uitvoeren, en de vluchten zijn ook maar vanaf een paar vliegvelden. En dat maakt het zoveel duurder.

En nee niet denken dat je dan maar even snel je paard de grens overbrengt naar de US om hem/haar daarlangs naar NL te halen. Die vlieger gaat niet op. Douane schijnt heel erg lastig te zijn met papierwerk en entingen. En als er iets ook maar niet klopt ben je je paard kwijt, er zijn dus niet veel transporteurs die dat aandurven.

@TS ik zou ook gewoon in NL of Dld rond gaan kijken. Er lopen hier in europa meer dan leuke paarden rond. En ik weet niet of je een paint zou willen, maar ik heb me daar een plaatje van een veulen gezien op een verkoopssite :9

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:08

rina schreef:
@Jacee er IS een heel verschil tussen import uit de US of Canada. US is vele malen goedkoper ;) Daar betaal je (laatste stand die ik weet) 4750 euro voor carantaine en vlucht. Import en btw komen daar nog overheen ;)
Maar vanuit Canada schijnen ze maar op een paar adressen carantaine te mogen uitvoeren, en de vluchten zijn ook maar vanaf een paar vliegvelden. En dat maakt het zoveel duurder.

En nee niet denken dat je dan maar even snel je paard de grens overbrengt naar de US om hem/haar daarlangs naar NL te halen. Die vlieger gaat niet op. Douane schijnt heel erg lastig te zijn met papierwerk en entingen. En als er iets ook maar niet klopt ben je je paard kwijt, er zijn dus niet veel transporteurs die dat aandurven.

@TS ik zou ook gewoon in NL of Dld rond gaan kijken. Er lopen hier in europa meer dan leuke paarden rond. En ik weet niet of je een paint zou willen, maar ik heb me daar een plaatje van een veulen gezien op een verkoopssite :9

Welke site???

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:13

Grijnzzzzzz :D Deze bedoelde ik Maar nou kwam ik net bij het zoeken deze ook tegen en die is imo ook niet lelijk :D En zo loopt er dus in Dld nog wel meer leuks rond ;)

Er zijn overigens meer sites die interesante paarden aanbieden. Wittelsburger, DHD24.de (waar deze 2 vanaf kwamen) maar ook die van de PHCG (de Duitse Paintclub) en zelfs op de DQHA site vind je paints naast alle Quarters.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:37

misschien zijn ze als je nog even wacht hier in Nederland ook wel voor een appel en een ei te krijgen als de handel hier zo slecht blijft gaan!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:41

rapido schreef:
misschien zijn ze als je nog even wacht hier in Nederland ook wel voor een appel en een ei te krijgen als de handel hier zo slecht blijft gaan!

En dat zal waarschijnlijk sneller zijn dan je denkt; de winter komt er aan, hooi is schaars dus duur, dus zullen er genoeg, goede, paarden verkocht gaan worden voor een zeer aantrekkelijk bedrag.

Ik heb zelf mijn Paint uit de USA gehaald, met Nedpoint, en dat was goed betaalbaar. Lag toen rond de 3000,- ( 4 jaar geleden) euro incl quarantaine.
Maar dat is dus een ander verhaal dan Canada!

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:51

Mijn paard is rechtstreeks vanuit Canada gekomen, maar dan wel via Luxemburg en dan daar met de auto opgehaald. Ik weet niet precies wat de vorige eigenaresse heeft betaald (kan het wel even navragen) maar dacht rond de 4000 euro (incl. quarantaine)....

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:46

rapido schreef:

Waarom staan er op Marktplaats dan minder Q/P/A dan anders?
Dit klinkt net als de politiek: heel hard blaten, wordt iedereen bang en ja, dan gaat het slecht. Dat heet "self fullfilling prophecy".

Ik denk dat er nu eindelijk een klad komt in veulens uit "vermeerderingen" van Q/P/A. Daar is de markt nu wel mee gevuld (en verpest).
Er zijn 'fokkers' die elk jaar tientallen veulens van eigen hengsten met geen achtergrond op de markt zetten en dan om de 2 jaar van hengst wisselen (?????)

De gouden tijd is over. Ik weet nog in mijn western begin (heeeel lang geleden) dat er stallen in NL waren waar ze komplete groepen paarden aankochten in de VS van verschillende kwaliteit (volgens mij ging dat daar per dozijn of zo) en die over lieten komen. Ik heb in dergelijke "leveringen" paarden met een Q/P papier gezien die in de verste verte niet op een Q/P leken. Echt het uitschot van de VS kwam hierheen. Dat is ook al jaren niet meer (mogelijk).
Dus dit is zich nu ook aan het uitschiften. Het heeft indirect wel invloed op de rest van de markt, dat moet ik je wel toegeven.

ElCid schreef:
En dat zal waarschijnlijk sneller zijn dan je denkt; de winter komt er aan, hooi is schaars dus duur, dus zullen er genoeg, goede, paarden verkocht gaan worden voor een zeer aantrekkelijk bedrag.

Dit soort zomers zijn dus zeer geschikt om over te stappen op (kleine baaltjes) voordroogkuil. (maar dan wel gemaakt door een boer die het verschil wee tussen koeien en paarden).
En ik denk dat de goede paarden echt wel vastgehouden worden door de eigenaren, die willen daar wel iets meer voor uitgeven. Nee, imo gaat het kaf zich scheiden van het koren.

**On topic**:
Vriendin heeft 10 jaar geleden merrie uit Can laten komen, maar ik denk dat die prijzen niet relevant meer zijn.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:24

Weet van paar jaar terug dat Marlies Maathuis ook paarden uit Canada haalde via kennis daar. Wellicht even contact met haar opnemen of ze je verder kan helpen (even googlen voor haar website).

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:15

rina.. dat zijn zeker mooie paints.. lekker hoor.

maar t is algemeen bekend dat de paarden daar niet duur zijn, alleen dat je je scheel betaald aan de postzegel.

zo zonde. maar nu loopt het voldoende goeds hier rond lijkt me. alhoewel vers bloed altijd goed is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:54

Natascha dH schreef:
rapido schreef:

Waarom staan er op Marktplaats dan minder Q/P/A dan anders?
Dit klinkt net als de politiek: heel hard blaten, wordt iedereen bang en ja, dan gaat het slecht. Dat heet "self fullfilling prophecy".

Ik zie er anders zat te koop staan!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:29

BlackRose komt ook rechtstreeks uit Canada; wij hebben haar via de importeur gekocht, maar dat is al 10 jaar geleden, dus niet meer relevant.

Spijt hebben we er overigens nooit van gehad.. :D

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:58

Heb je dat veulen überhaupt wel in het echt gezien?