Ted zijn debuut in klasse 2 mendurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Ted zijn debuut in klasse 2 mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:00

Eindelijk was het zover,onze eerste klasse 2.Eigenlijk wilde ik de eerste klasse 2 in Onstwedde starten maar ja dat liep even anders. Een paar van mijn grooms gaven te kennen dat ze graag weer of voor het eerst endurance wilde rijden. Dus daarom besloten om in het DFW al klasse 2 te starten zodat de dames daar ook konden rijden en nog in Haarle(zelfde zaterdag als Onstwedde).
Dus er toen maar een heel weekend van gemaakt. Want 2 x heen en weer rijden is ook niks. Dus ted en ik zaterdag de mendurance en Jorien,wil en Melissa zondag de endurance. Een stacaravan en stallen gehuurd op groot bartje in Zorgvlied. Een heerlijk druk meiden weekend dus. Roella de fjord van Willemien had helaas problemen met een pees is wel mee geweest maar zondag niet gestart. We arriveerde vrijdag,paarden lekker op stal en wij later aan de macaroni van onze kok Bianca,Mmm heerlijk. Natuurlijk laat naar bed en om half 6 ging de wekker weer. Na een frisse douche om 7 uur de paarden gaan voeren. Water in de flessen gedaan,Roella,Timo en Zhaloma naar de wei gebracht. Ted ingeladen in maar liefst een paar km in de trailer richting wateren. Voorkeuren enzo ging prima .Dus om 10.20 uur van start. De eerste ronde van 29,5 km ging prima,wel erg blubberig en mega plassen. Zware grond dus. Op de vetgate niet direct aangeboden maar eerst het tuig er af en koelen. Toen onze vetcheck onder de 60 aangaf aangeboden en toen was hij goed met 60. Locomotion ook goed .Dus toen verplicht 45 min rust. In de verte kwam er een mega donkere wolk aan,maar gelukkig hadden we een partytent mee,waterdicht. En met zoveel grooms kan elke poot vast gehouden worden. Ted eronder,wij en het tuig het paste net. De andere in de vetgate keken wat raar, ik vraag me af wat ze dachten?
Vond het sneu ze waren allemaal verzopen katten. Ik heb Ted opgetuigd onder de tent en net toen we er onder uit stapte werd het droog en toen we de vetgate uit reden kwam de zon weer door. Het 2e rondje vond Ted in het begin wat raar,zo van ik was toch klaar. Zeker toen de blubber weer in het zich kwam. Maar na wat aanmoedigingen van mij en Melissa gingen de oortjes er weer op en gaan met die banaan. Omdat wij eigenlijk vanwege de zware ondergrond nog wel een groom punt wilde tussen 6 en 7 gingen Jorien en Gea op onderzoek en jawel op punt 6.8 zoals zij hem noemde kwamen we ze tegen. Ik had de luxe van 2 groom teams. Team 1 Willemien en Bianca met Frits(Frits is onze range rover uit het jaar 0 waar Bianca helemaal gek van is,en zij hem ook deze naam heeft gegeven) en team 2 Jorien en Gea. Omstebeurt kwamen we ze tegen .Mooi geregeld.
Op zo’n 47 km kwam Ted de bewuste man met de hamer tegen. Hij liet zich niet meer aanmoedigen en een tikje met de zweep hielp ook niet meer. Normaal kan ik hem amper aanraken met de zweep. We hebben toen gestapt waar het kon en gelukkig werd het snel asfalt en op de finish was hij weer bij. Weer niet gelijk aangeboden maar lekker het tuig eraf en koelen. Na 9 min was hij 56.De topper. Nakeuren ging ook prima en de eerste wp in klasse 2 is een feit. En nog met een super snelheid van 12.23 km per uur.

Ik wil mijn mega groom team,team hippo bedanken. Jorien,Willemien,Bianca,Melissa en Gea jullie waren top…..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
in de vetgate

Afbeelding

Afbeelding
geweldige foto

Afbeelding
gehaald ,51 km.

ps er zit copywrite op het zijn foto's van flippertje fotografie
Laatst bijgewerkt door baudyh op 02-09-10 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Re: Ted zijn debuut in klasse 2 mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:02

HAHAHAHA die Tent foto.

GE-WEL-DIG! :=

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:29

Gefeliciteerd met het goed uitrijden van je rit.
Jullie waren er toch ook in Renkum??
Mooie aanspanning zo, helemaal oranje :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:41

fannetje schreef:
Gefeliciteerd met het goed uitrijden van je rit.
Jullie waren er toch ook in Renkum??
Mooie aanspanning zo, helemaal oranje :)

nee dit jaar niet in renkum,vorig jaar wel.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:59

Ik wist iig dat ik jullie eerder gezien had, was dus vorig jaar ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:38

Super leuke foto's. Die foto van de partytent hihi