[WN] Anky rijdt reining op de WEG

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha dH

Anky rijdt reining op de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:21

Als aanvulling op mijn eerdere topic:
[WN-AM] Anky heeft het voor elkaar --> naar WEG reining

Western today.nl:
Citaat:
Anky van Grunsven ziet haar deelname aan de WEG in de eerste plaats als een spannend avontuur. "Ik ga mee als het vierde lid van het team en weet dat ik individueel echt geen potten kan gaan breken. Toen Caspar mij belde met de mededeling dat de reservecombinatie ingezet moest worden, ben ik echt even geschrokken. Aan de andere kant is het zo dat ik reserve ben en dat ik er samen met mijn paard dien te staan op het moment dat men ons nodig heeft. Ik kan toch moeilijk zeggen dat ik niet durf. Ik zie het echt als een spannend avontuur", aldus Anky van Grunsven

Alsjeblieft, zeg.
Is het nog een serieuze sport of gaan we naar een World Equistrian Games voor het avontuur?
Of om een serieus resultaat neer te zetten (dat waren in eerste instantie toch de selectie-criteria die de bondscoach voor zijn A kader opgesteld had, of vergis ik me nu?)

Voor de goede orde, ik heb niets tegen Anky, maar wel tegen hoe ze misbruikt wordt om onze sport af te schilderen als een spannend hobby-spelletje.
Maar misschien had ze zich niet voor deze politiek moeten laten lenen....... Ze draait al langer mee. En een kind kan zien dat er bij haar met andere maten gemeten zijn dan bij andere ruiters......
Laatst bijgewerkt door Natascha dH op 01-09-10 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:23

Tja.. Zij is de enige die voldoet aan de kwalificatie-eisen..
'Jammer', maar helaas..
Sowieso vraag ik me af of Nederland wel in de buurt van het podium gaat komen, als ik zo de lijsten zie van de rest van de deelnemers heb ik er een hard hoofd in :+

PS. Dat ik zo reageer zegt niet dat ik het niet leuk vind dat Anky meedoet, alleen voor het team is het niet de meest handige oplossing. Maar ik hoop het beste voor ze en ga toch hard duimen ;)
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 01-09-10 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pien_

Re: Anky rijdt reining op de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:27

tsja, misschien kan je dan beter je reactie door sturen naar de gene die de beslissing heeft gemaakt om haar mee te laten doen. ipv nog zo'n topic te beginnen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:32

Als er betere ruiters beschikbaar waren geweest, hadden ze die vast wel meegenomen. Dit zal dus wel het best mogelijke team zijn. Kan je lang en kort over mokken, maar hier moeten we het mee doen.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:34

_Pien_ schreef:
tsja, misschien kan je dan beter je reactie door sturen naar de gene die de beslissing heeft gemaakt om haar mee te laten doen. ipv nog zo'n topic te beginnen.

Als iedereen dat zou doen heeft bokt geen bestaansrecht meer, toch?
8-) 8-)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:35

Haha, ik dacht bij WEG in eerste instantie aan iets anders :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:35

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:37

Anoeska schreef:
Als er betere ruiters beschikbaar waren geweest, hadden ze die vast wel meegenomen. Dit zal dus wel het best mogelijke team zijn. Kan je lang en kort over mokken, maar hier moeten we het mee doen.

Mmm, ik kan me ook nog een stelling van de KNHS/men de Jonge herinneren dat er voor alle disiplines alleen teams uitgezonden zouden worden als er redelijke medaille-kansen waren. Ik kan de quote zo gauw niet vinden, maar het heeft ergens gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:38

Ik denk dat 'ie die heel gauw van internet heeft laten verwijderen nadat 'ie deze beslissing nam ;)

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:41

Sonja schreef:
[VN] Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Kijk naar de foto in de openingspost en alle juichende reacties erna en je weet wat je te wachten staat.

"Je", als in "ik" of als in "westernsport"?

Maar er staan ook een paar reacties van niet-westernruiters tussen, die (terecht) vragen of ze bij de beste westernruiters van NL hoort!!
En die jubbel-reacties zijn imo gekleurd door de Anky-hype, niet rationeel door westernliefhebbers.

Edit*** @ Sonja: Aha, icm met de foto snap ik nu je stelling ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:45

Degene die het helemaal geweldig vinden zijn de dressuur-mensen die niet weten waar ze over praten ;)
Ik vind het eigenlijk belangrijker nieuws dat Jur niet meedoet, das een groot verlies voor het team! :(:)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:03

Ik heb mijn zegje al gedaan in het nieuwstopic en laat het daar verder maar bij.. het is een redelijk onbegonnen zaak..

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:06

Ik heb niet gereageert, maar ben het eens met de post daar van HumbleTalent

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:11

Ja ik ga ook mee met Ht
Meer heb ik er ook niet aan toe te voegen behalve Bummer !!!!!!!!!!!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:22

Die foto alleen al laat mij huiveren...

Leuk voor Anky, maar ook leuk voor de hele westernsport?
Me dunkt dat er een hoop andere ruiters (zelfs in Nederland :p) die minstens zo goed kunnen reinen als anky, maar die die kansen gewoonweg niet krijgen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:28

Ik ben bang voor de dag dat er een Anky-Westernlijn uitkomt... Ankypads, Ankybellboots, enzo...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:31

TM daar zal wel ergens de bedoeling liggen van de hele boel

Anky zou volgens mij een super trail/horsemanship/ pleasure ruiter kunnen worden maar reining is gewoon niet haar ding

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:34

Leg mij eens uit waar Anky staat qua niveau dan?Gaat ze mee omdat ze goed rijdt, omdat ze een 'naam' heeft of omdat er geen andere goede ruiters zijn?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:53