[WN] Wedstrijdvraagje: wat is beter qua cirkels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Gloe

Wedstrijdvraagje: wat is beter qua cirkels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 20:47

Aanstaande zondag rij ik L3 reining Wran westrijdje en deze is in De Ham. Nou weet ik van toen een vriendin van mij daar ooit startte (ook reining) dat dit een moeilijke bak is om je cirkels in te rijden. Als je de helft van de bak geheel benut voor je cirkels, dan worden het ovalen. Nou is mijn vraag, wat ziet een jury liever? Een cirkel die een cirkel is, mooi rond dus, maar waarbij je niet je gehele ruimte benut? Of liever het optimale gebruik van de bak waardoor je cirkels meer ovalen worden? Denk zelf dat het eerder op prijs wordt gesteld als je mooie ronde cirkels rijdt, maar wat is jullie mening? Hebben jullie ooit commentaar hierover gekregen van een judge?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:57

Gewoon mooie cirkels rijden, zeker geen ovalen!

Romkabouter

Re: Wedstrijdvraagje: wat is beter qua cirkels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:06

Er staat niet dat je optimaal van de bak gebruik moet maken, er staat dat je cirkels moet rijden :)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:19

Inderdaad, ronde cirkels rijden en geen ovalen. Wel zorgen dat je over het midden (x) blijft gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:36

Het woord cirkel zegt het al bijna ;)
Overigens is de bak in Den Ham helemaal niet moeilijk om nette cirkels neer te leggen. Kijk maar even naar de spanten ;)

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 07:40

Het is ook niet zo zeer een vraag voor Den Ham, maar meer in het algemeen. Op de Kolderhoeve hebben ze een super geweldige bak, terwijl ze die voor de L3 reining ook ingekort laten. Daar heb je dus hetzelfde effect. En vorig jaar waren de cirkels wel te rijden in den ham, maar het formaat van de bak moest je dus niet geheel gebruiken...dan werden het ovalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:44

Gewoon echt alleen maar doen wat een pattern van je vraagt; cirkels rijden dus. Er is geen enkel pattern dat het over het gebruiken van de volledige lengte of breedte van de bak heeft. Doet ook niet ter zake, je rijdt soms in zulke rare bakken qua formaat.
Wat ik je wel aanraad is om je grote cirkels ook zo groot mogelijk te rijden. Dan is het verschil met je kleine langzame ook groter.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:09

idd, zo groot mogelijk mooie snelle grote cirkels rijden, en duidelijk kleinere langzame. Goed over je eigen middelpunt gaan. Let op dat je niet blind over de cirkels en ""X" van je voorgangers knalt....tenzij ze perfect neergelegd zijn natuurlijk....

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:09

ElCamino schreef:
idd, zo groot mogelijk mooie snelle grote cirkels rijden, en duidelijk kleinere langzame. Goed over je eigen middelpunt gaan. Let op dat je niet blind over de cirkels en ""X" van je voorgangers knalt....tenzij ze perfect neergelegd zijn natuurlijk....

Hmm das wel een goede tip inderdaad

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:20

Inderdaad.. gewoon je eigen cirkels rijden, goed kijken in je cirkel en gaan! :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:22

tja....zo reed ik eens een proef tegengesteld.....ik twijfelde al toen ik de jury zag zitten maar omdat nummer 1 en 2 hem zo reden deed ik het ook...... tja, alledrie DQ.....nummer 4 reed hem wél goede kant op...erg stom, doe je ook nooit meer !!!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:55

Idd, nooooooit naar je voorganger(s) kijken! :P

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:29

Misschien zetten ze wel een gedeelte van de bak af zodat hij weer in de verhouding 2:1 is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:33

Waarom zouden ze :? Dan moeten ze ook over de lengte nog wat af gaan zetten?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:44

Nee Sonja, gewoon het inrij stuk kleiner he :D

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:26

Dat wordt bij ons ook gedaan. Er wordt een stuk van de piste afgezet zodat de verhoudingen wel kloppen.