[SGW] Nederlandse versie FEI reglement eventing??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mamabird

Nederlandse versie FEI reglement eventing??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:39

Weet niet of het hier goed staat, maar ik ben op zoek naar een nederlandtalige versie van het FEI reglement eventing (dus niet die van de KNHS, want die staat gewoon op de site van de KNHS)

De engelstalige versie heb ik wel, maar gezien het aantal onbekende engelse termen mbt de sport zou ik graag een nederlandse versie hebben.
Weet iemand waar ik die kan vinden (en of het uberhaupt bestaat?)

mamabird

Re: Nederlandse versie FEI reglement eventing??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 15:16

Niemand?? Ik vrees dat ik met m'n engelse woordenboek aan de slag moet vanavond...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:17

Ik zou de KNHS even vragen of zij ook de nederlands talige hebben.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:31

Voor zover ik weet is er geen Nederlandse versie. Dat is veel te veel werk voor die enkele internationale eventers. Dus er zit idd niks anders op dan het woordenboek er bij pakken ;)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 13:47

Mmm ja, zoiets vreesde ik al. Het is niet alleen voor de ruiters handig, maar ook voor de organisatie. Iedere wedstrijd zitten er toch ongeveer 50 vrijwilligers in de cross die de regels ook moeten kennen.... Maar goed, tis een regenachtige zondagmiddag....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:01

Wel gek eigenlijk; bij mijn weten is het FEI regelement voor menners wel in het Nederlands beschikbaar. En zoveel internationale menners zijn er ook niet.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:24

Simmie schreef:
Wel gek eigenlijk; bij mijn weten is het FEI regelement voor menners wel in het Nederlands beschikbaar. En zoveel internationale menners zijn er ook niet.

Ja dat klopt idd Simmie! Die kwam ik tegen tijdens mijn zoektocht, dus had hoop op een nederlandse eventing versie.
Het is toch ook wel handig voor hindernisjury's om de nederlandse versie te hebben, want er zitten nog wel een paar verschillen in de KNHS instructie voor posten en de regeltjes van de FEI. Tijdens de briefing van Breda Hippique zorgde dit dan ook voor de nodige verwarring en dat is niet handig natuurlijk....
Maar ik spreek nu bijna vloeiend engels, hahaha

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:33

Ha ha ha, heeft je dag toch nut gehad Mamabird!