In mei liep hij z'n allereerste endurance wedstrijd in Zelhem. Nog als een echte baby die alles reuze spannend en vooral doodvermoeiend vond.
Afgelopen zondag liep hij z'n tweede wedstrijd, al een stuk volwassener.
Ik had ingeschreven voor klasse 2 met het idee dat we in de vetgate wel zouden kijken hoe het ging. Ik had gewoon zin om een lekker rondje te rijden, zonder P/A enzo.
Dus zo gingen we zondag van start.
Bij de voorkeuring was hij wel ontzettend opgewonden en vond het allemaal reuze leuk. Dus een hartslag van 56, maar verder wel goed.
Eerste rondje ging lekker, hij liep als een trein en had er enorm veel zin in. Hij gedroeg zich zoveel meer volwassen dan in Zelhem, hij sjokte lekker in één tempo voort en ik hoefde hem nauwelijks aan te moedigen (wat ik thuis zo'n beetje de hele weg moet doen) Zelfs na 30 km had hij nog zin, in Zelhem vond hij het na 10 km al genoeg geweest.
De vetgate deed hij ook super. 5 minuutjes gewacht met aanbieden om hem te leren dat hij in de vetgate rust moet nemen. Hartslag weer 56 en alles verder goed.
Hij at lekker en na een half uur stond hij er nog super fris bij, voor zijn doen. Dus ik ben maar weer opgestapt en heb me ook maar aan het tweede rondje gewaagd.
Hij ging heel lekker weg en had er nog steeds zin in. Dit rondje ging ook weer lekker.
Tot ik begon te twijfelen of we wel goed zaten. Ik de kaart uit m'n zak getrokken, nooit bij nagedacht dat dat eng zou kunnen zijn. Jewel schrok zich een hoedje en zette het op een lopen. Kaart op de grond gegooid, maar hij was niet te stoppen. Uiteindelijk kon ik hem stoppen en konden we gelukkig heelhuids weer verder sjokken.
Na dit euvel realiseerde hij zich dat hij toch wel moe was, de laatste 5 km moest ik hem dan ook een beetje aanmoedigen. Maar alsnog deed hij erg goed z'n best.
Finish 4 minuutjes gewacht en hartslag van 52.
Nakeuring hartslag 48, hartslagen werden dus steeds lager. Verder ook alles goed.
Dus zo liep de Jewel na één klasse 1 al meteen een super goede klasse 2.
Ik ben ontzettend trots op hem. Vooral omdat hij zo gegroeid is na Zelhem. Ik ben reuze benieuwd hoe hij de volgende wedstrijd is.
De laatste instructies van endurancepapa Anouar.

Eerst even losrijden

Jewel oefent nog even z'n dressuur en ik trek wat gekke bekken

Groompunt

Alweer nakeuring. Val ik even door de mand dat hij niet gewassen is, het vuil onder het zadel zit aan het dekje, zo wit is hij dus normaal.

Brave pony