[SGW] SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 18:31

De eerste ruiters hebben de dressuur al achter de rug!
Kom maar op met die verslagen!

Mootje

Re: SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:33

Ik ben ook benieuwd :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:26

Ha ha! Hoezo enthousiast!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 20:13

:D

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:32

Het weer is beter dan verwacht, hoewel het best wel warm is. Ben benieuwd hoe de eerste resultaten zijn!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:01

Hahaha ik ben ook heel benieuwd! Maar ook naar hoe de bodem is! :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:56

196 punten met dressuur, weigering met springen en in de cross een vieze stop op 5n gepruts bij de zigzag en gekut bij het water. Daarna water wel uit het boekje

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:58

196 punten met dressuur, weigering met springen en in de cross een vieze stop op 5n gepruts bij de zigzag en gekut bij het water. Daarna water wel uit het boekje. Al mmet best een goed gevoel en tevreden.cross was zeker niet makkelijkm Loop nu naar de trailer. Bodem begint zwaar te worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:53

Raimaer matig gedressuurd, springen zat ik te mutsen en ze hoestte en er was wat te horen op de longen dus DA raadde aan niet te starten.
Ojee dressuurde redelijk, punten vielen tegen. Springen heel fijn foutloos en cross als een streep tot het water waar ik de pijp leeg had. Kon net blijven zitten en tweede keer ging wel goed. We kwamen precies op de optimale tijd binnen en NK punten zijn ook binnen. Nu naar huis en Zelf uitzieken op de bank.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:00

He gatsie Lielle, balen van Raimaer! Wel fijn dat Ojee lekker aanpakte! Wat is er met jou dan? Nog last van je val van vorige week?

Karen, jammer van je "geklooi".

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:03

Gewoon beetje gammel, misselijk en trillend op mijn benen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:04

Jakkie! Beterschap!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:59

Beterschap!

Ben ook erg benieuwd naar de verslagen. Jullie hadden super weer in ieder geval.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:16

Wat jammer Lielle!

Moet ik maar beter oefenen Sim, haha! Voor Gorssel gaan we flink aan de slag.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:18

Ach, jullie moesten gewoon weer even in je ritme komen na de zomerstop. :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:25

Balen Lielle :(:) . Maar even goed uit zieken :).

TG: Jammer van het geklooi. Volgende keer weer beter :).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:49

Zo, ik ben ook weer terug. Hoewel het dicht bij huis was, toch best een lang dagje.

Dressuur beetje braafjes, Jer moest plassen ;) 196 punten en een gedeelde vierde plaats. Springen foutloos, ging heel simpel :).
Cross ging als een trein!!!!! Goed weg bij de start, wel met een megawapper over de haag (hindernis 2). Verder gewoon heerlijk gereden dus dik en dik tevreden. Foutloos, wel iets over de tijd, dit heeft me de 3e plek gekost. Ben op 1/10e punt, 4e geworden. Dikke prima dus!

@ Roos: zat jij mij zo luidkeels aan te moedigen bij hindernis 2?! Ik heb je gehoord hoor! Leuk :D
@ Karen: ik heb je gezien bij de bult en het water. Goed opgelost bij het water. Daarna deed hij het echt supergoed!
@ Lielle: heb je zien rijden met Raimaer bij het springen. Ontzettend balen dat je niet hebt kunnen crossen, maar de gezondheid van je paard gaat uiteraard voor!! Beterschap voor jou. :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:51

Goed gedaan Noor! Gefeliciteerd met je prijs!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:52

Thanks! :D
Komende week heeft Jer (en ik!) vakantie en dan lekker doortrainen naar Gorssel en hopen dat we het goede gevoel vast kunnen houden!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:06

Gefeliciteerd Noor!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:27

Gefeliciteerd Noor!! Zag je van start gaan en bij H1 en H2.

Uk was met de dressuur een beetje van slag omdat Lasko achter ons stons, die 2 hadden elkaar ongeveer 4 jaar niet gezien maar herkenden elkaar meteen. Best aandoenlijk. :Y) Had 189, 10e plaats, viel een beetje tegen. Beetje jammer dat er dan niets op je coupon staat...

Springen ging niet fijn. Stop op 1 en de rest ging ook niet vanzelf.. Ze redde me dan wel weer heel stoer op de laatste, had na de dubbel ineens de zweep andersom vast, en daardoor zaten mijn teugels een beetje in de knoop. :D Had nog 9 ft voor de tijd, helaas.

Cross ging superfijn! Heel anders als het springen. Af en toe wat dicht, maar ze ging als een speer! Echt heel fijn gereden. Uiteindelijk een 9e plaats, jammer van het springen, maar de cross maakte een hoop goed. :N: Had ook niet zo'n goede voorberwiding dus mag niet anders dan tevreden zijn. :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:29

Zo nog 1 dagje en het zit er weer op. Heerlijk gepost bij de zig zag, vooral het M mijn hart vastgehouden op wat uitzonderingen na. L verliep bijna helemaal voorspoedig. Ik heb dus wel een hoop ruiters voorbij zien komen.

Morgen lange dag om te posten, maar het is niet anders.

Noor gefeliciteerd

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:54

Jammer van je stop, maar fijn dat je wel tevreden bent TG
Beterschap Lielle :(:) Balen van Raimaer, het is jullie niet gegund! En lekker dat je naar het NK mag met Ojee!
Gefeliciteerd Noor! Super gereden hoor :D
Netjes van je foutloze cross Hilde! En gefeliciteerd met je prijs!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:58

Jammer van je stops in het springen en de cross TG!
Dat is ook vervelend Lielle, hopen dat het niet te ernstig is met Raimaer. Netjes van Ojee! Beterschap met jezelf :)
Noor, jij ging super op het water! Je moeder en oma?? gingen helemaal uit hun dak :D gefeliciteerd!
Jammer van het springen Hilde, fijn dat je cross super ging :D

Meno was kreupel na het springen :\ . Mijn crossbeschermer had linksachter een wondje gescheurd en daar was hij wat gevoelig op. Er komen dus andere beschermers, dat staat vast (ik heb NEW airoflows, we dachten dat dat de besten zouden zijn ivm de luchtdoorlatendheid, maar dat valt dus een beetje tegen). Ik baal ontzettend, ben er heel verdrietig om, springen ging hij superbraaf rond (werd in de L pony's waanzinnig slecht gesprongen), met dressuur had ik een iets tegenvallende 174 punten.
Toen ik van hem afsprong ben ik verkeerd terechtgekomen waardoor mijn knie nu een beetje half overleden is.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:22

Ik heb als eerste mijn L-paard gedressuurd, hij was erg vervelend, maar in de ring deed hij toch zijn best, 195 punten, plaats weet ik niet.
Daarna snel wisselen van paard. M-paard heeft gelukkig niet veel los rijtijd nodig. En gelukkig mocht ik mijn 1ste paard iets eerder starten, dus had iets meer tijd. Kort losgereden, maar proef ging wel redelijk. Voor mij gevoel zat er teveel spanning op, maar iedereen erom heen vond het wel goed. 2de plaats met 210 punten, dus toch netjes.
Daarna paard ander zadel opgegeven, en ben in gaan springen. Heerlijk foutloos rondje gereden.
Daarna de cross. Ik ging weer voor vertrouwen, overal rechtdoor en kijken hoe ze aanpakt. Nou het ging vanzelf, heerlijk foutloos gecrosst. Alleen sloten blijven eng, en aangezien die er veel in zitten, heb ik goed kunnen oefenen. Zelf de zig zag en die was echt niet makkelijk in het M, maar ging er goed doorheen.
Eindresultaat 1ste plaats. Ben echt super trots op mijn paardje. *D

Daarna snel de L-cross gelopen. Ik vond het best een moeilijk cross voor mijn paard. Loopt pas zijn 2de cross.
Springen ging redelijk, 1 fout, maar ben tevreden.
Verder naar de cross. Nou bij hindernis 4 had ik een weigering, omdat het gat erna eng was. Had ook moeite om hem daar overheen te krijgen. Hindernisjury zat ook nog in de weg, want na mijn weigering reed ik nog een keer aan, waren ze aan de hindernis bezig. De grondlijn lag niet goed. Maar ja dat moeten ze niet voor mijn neus doen.
Verder ging de cross wel redelijk, alle sprongen gingen goed tot het water. Een stop op de 1ste, daarna 2 op de 2de en toen een aarzeling op de waterinsprong. In totaal dus 4 weigeringen, dus uitgesloten. Ben nog wel naar de laatste gereden en gefinishd.
Kortom, hij heeft heel veel geleerd vandaag en op naar Gorssel.