[SGW] Samen een uurtje spelen in Hernen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Samen een uurtje spelen in Hernen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:48

Vandaag zijn Vies en ik even lekker naar Hernen geweest om op het terein daar een rondje te crossen. Gewoon niets moeilijks, niet teveel, maar leuk! Een paar sprongetjes en dan mocht hij weer de wagen op. Het paard vindt het crossen helemaal geweldig, dus het was vooral om hem lekker fris in het hoofd te houden.
Vies kreeg ik eerst niet helemaal lekker aan het been, maar dat was meteen over toen we over de eerste hindernissen gingen :D

Ons vorige topic [SGW-ITP] Cross en springen (met & zonder hoofdstel) met meneer Stip

Dit keer was er een minder goede filmert mee, dus de filmpjes zijn soms een beetje verkeerd gefocussed, maar het geeft een beeld. :) De foto's zijn wel mooi, jammer dat ik dan weer als een geboggelde zit :+
Afbeelding

Van de smalle naar de smalle, de eerste keer gaat het goed, de tweede keer vliegt hij er tussenuit en gaan we erlangs :D Als hij enthousiast wordt, vergeet ik te sturen en dan krijg je dat. Op zich gaat hij niet eens zo ontzettend hard, maar hij duwt zo gigantisch zijn neus eruit, dat het wél hard voelt. Ik ben dat echt de controle kwijt. Is misschien wel wat lastig te zien, het is na de eerste twee boompjes, dan zie je me erna een volte insturen en dat is omdat ik gewoon helemaal het stuur en de rem kwijt ben.

Even uitpuffen en laten zien dat die boggel nóg groter kan :o
Afbeelding

Hier is wel goed te zien wat er gebeurd. Bij de eerste sprongen ben ik teveel aan het regelen en doet paardlief dit heel braaf. Ik zet hem er te kort onder enz... bij de laatste sprong neemt hij het dan toch maar over, gaat wat harder, neus naar voren en... we komen weer niet uit :+

Daarna heb ik nog een paar keer het lijntje gedaan van het vorige filmpje, totdat hij wel soepel ging en ik hem ook meer kon laten galoperen. Toen dat goed ging hebben we nog twee keer de punt gesprongen. Ik vind dat een hele moeilijke hindernis, maar oh zo gaaf! De eerste keer heb ik hem veilig vanuit draf aangereden, omdat hij het tempo dan minder snel overneemt.

Daarna hebben we hem nog een keer gesprongen en dit ging wat vloeiender. Meneer de filmer heeft hier een geweldige foto van gemaakt:
Afbeelding

En toen waren we klaaaaar!
Afbeelding

:wave:

Lielle

Re: Samen een uurtje spelen in Hernen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:27

jullie zijn flink vooruit gegaan sinds de modtraining van vorig jaar, ziet er goed uit!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:12

Ziet er goed uit :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:05

Het is dat je uitgebreid beschrijft waar Vies het van je overneemd, anders zou ik echt niet meer zie als de neus die wat verder naar voren gaat. Ok, en de hindernissen die íets minder mooi uitkomen :P
Toch heel netjes :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:20

je rijdt echt al heel netjes rondje. Soms neemt hij het inderdaad wat over en dat zie je in de afstanden maar verder gaat het heel gecontroleerd

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:02

Hoi Anne

Wat leuk om te zien dat jullie het zo goed doen, je mag echt
super trots zijn op Vies!
Die punt vind ik ook heel erg knap dat lijkt me echt een moeilijke
hindernis.
Je kunt echt zien dat jullie er allebei veel lol in hebben, dat straalt er van af.
Mooi terrein is het daar ook in Hernen, die laatste foto bij de
waterbak is ook erg leuk!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:30

Bedankt voor de reacties! We zijn inderdaad flink vooruit gegaan Lielle! Het paard kon het al, maar ik ben niet bang meer en door de lessen van Rob (ook de gewone springlessen) leer ik ook steeds meer te rijden en de afstanden inzien. Het blijft wel moeilijk :P maar dat is ook wel het leuke eraan.

De afstanden blijven lastig. In de les gaat dat beter, maarja, dan zit Rob er natuurlijk bovenop en roept hij wanneer ik los moet laten, meer moet rijden, of juist op moet vangen :D Ik moet dat zelf echt nog leren, dat is zo lastig!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:42

Leuke fotos en filmpjes. :) Succes verder met elkaar!:D

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:14

Ziet er goed uit hoor.
En wat een prachtig paard heb je <3

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:36

Ziet er erg leuk uit :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:30

klaar voor morgen :D :D :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 17:53

Haha :D Bedankt Juventus!
Nu maar hopen dat het terein ook klaar is voor ons ondanks de regen!

ilovethursa: Ik zal het tegen Vies zeggen dat je hem knap vindt!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:21

Veel succes vandaag met Vies in Ede!
Hopelijk heeft iemand foto,s of filmpjes kunnen maken van je,
ik ben echt benieuwd hoe het daar is.
En je hebt inderdaad een heel knap paard!