Gister heb ik met m'n Volina (Matterhorn x Colino) weer 's een oefencrossje gereden! A.s. zondag is onze eerste officiele cross in Wieringerwerf en ik heb dit jaar al een aantal crosslessen en oefencrossen gereden. We vinden het beide super leuk om te doen en gister heb ik geprobeerd om ook echt een hoger galoptempo te rijden. Dit ging super goed. De eerste 5 hindernissen waren in een mini-bos, de andere 17 op het veld. Ik heb 2 rondjes gedaan, eerste rondje was ze nog wel iets onder de indruk en remde ze soms iets af voor de sprong. 2e rondje kon ik goed het tempo vasthouden en moet ik er zelf om denken dat ik haar wel iets laat terug komen voor de sprong. Wat vinden jullie ervan?
Foto's van het 1e rondje:
Net voor de start

En aan de slag

(hand mocht wat meer mee naar voren)

Trakhener, beetje te breed genomen 
rondje door het water stappen en dan weer het veld in:
RACEN 
en dan maar even remmen voor de hindernis..

beetje eng, vandaar de ingetrokken achterbenen 

En een filmpje van het 2e rondje:
Na m'n rondjes was ik nog even in de waterbak aan het oefenen en probeerde de op-/uitsprong te doen, helaas bleef ze hier een beetje hangen met haar linkerachterbeen, waardoor die nu een wond heeft en ze daar nogal gevoelig op is. Ze heeft nu 3 dagen peniciline en moet haar afspuiten, hopelijk knapt ze weer snel op en kan ze zondag weer mee!

Ik ben heel benieuwd of jullie nog tips voor mij hebben, wat ik dan hopelijk a.s. zondag kan toepassen!
Hoe ging die van jou?