[SGW] Ferrose @ derde crosstraining in Hernen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Ferrose @ derde crosstraining in Hernen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 12:35

Afgelopen maandag hadden we onze derde crosstraining. Echt vertrouwen had ik er niet in, omdat Ferrose de donderdag ervoor in het oefenparcours alles minstens 1x geweigerd heeft en eigenlijk alleen maar met me heeft lopen vechten (of ik met haar :+ ). We zijn deze crossles dus ook vooral bezig geweest met haar vrolijk te houden en te zorgen dat ze er zelf over wilde. Daarom zal je (als het geluid aanzet) me ook als maar haar horen aanmoedigen. Dat is heel goed gelukt, want ze sprong alles, heeft me zelfs een paar keer echt geholpen en ik heb in totaal maar 2 weigeringen waarvan 1 mijn eigen schuld; ik reed niet en gaf haar geen duidelijke info dat ondanks dat ik zo dom zat te niksen ik er toch over wilde }:0 . De andere weigering was de eerste keer over het boompje het water in springen; ze wist nog niet dat ze dat ook kon :Y) .

Mijn balans is verbeterd sinds mijn eerste crossles al klopt die nog niet altijd. Soms trekt ze nog wel eens de teugels uit mijn handen dus ik rijd ook zo af en toe met wapperende teugels rond (ach op benen en zit kom ik ook een heel eind := ). Ook heb ik af en toe echt een dramatische afstand. Ik zie mijn afstanden nog steeds slecht en als ik de laatste galopsprong zie dat het niet past ben ik een beetje te laat om te gaan regelen.

Commentaar mag, daar kan ik alleen maar van leren

losspringen over de in-uitjes

van het lage boompje naar een iets groter boompje

van het lagere boompje, naar een iets groter boompje, naar een nog iets groter boompje

over de in-uit-kruisjes (die we overigens de eerste keer in stap deden; waarom makkelijk doen als het moeilijk kan }:0 ) en dan door naar een boompje waar we de eerste keer zoals je kan zien door mijn fout een weigering op hadden

tweede keer uit draf over het boompje het water in (eerste keer durfde ze echt niet dus zijn we een aantal keer langs het boompje het water ingedraafd)

en uit galop

piano op (van af helaas geen filmpjes)

en van de afsprong naar beneden

en aan elkaar gefilmd

over de driesprong en dan de malle jan

Carmen85

Re: Ferrose @ derde crosstraining in Hernen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:45

Ziet er ontspannen uit! leuk hoor :-)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:48

Ziet er goed uit. Lekker rustig en geen gecross richting en tussen de hindernissen. Het commentaar geef je zelf eigenlijk al. Er zijn dan ook zeker nog verbeterpunten, maar je ziet wel dat dit paard voor je wilt springen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:52

Wat gaaf zeg!
Je paard doet het heel netjes en lekker rustig!
Volgens mij heeft ze wel een relaxte galop ofniet :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 16:59

Dank jullie wel voor de leuke reacties.

@ urselin: mijn paard heeft een hele relaxte galop die je ook heel makkelijk kan verruimen en terug nemen.

@ dribbel: klopt er moet nog heel veel verbeterd worden, maar het belangrijkste dit keer was dat ze weer wilde springen en dat is gelukkig goed gelukt.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:22

Ziet er goed uit! Best relaxt.
Ik vind dat je tussen door en voor de hindernissen al beetje te veel in de verlichte zit zit, ga wat meer zitten op je kont. Als je paard je dan een keer verrast lig je er niet meteen voor over af.
Verder zie ik niet veel, ik heb dat soms ook met me tegels, kan je beter doen vind ik dan in de mond hangen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:52

WOH! :oo De nieuwe waterbak is af!! Oeeeeh die wil ik ook uitproberen! Eens zien of we van Rob dit weekend op zijn terein mogen hobbelen, tijd voor les zal hij wel niet hebben. Volgens mij heeft hij het poepie druk op het moment.

Ik vind jullie springen er al veel beter uitzien. Jij lijkt zekerder en je teugels zijn al veel minder vaak van die lange wappers. Over je verlichte zit ben ik het wel eens. Probeer een paar passen van te voren wat meer te gaan zitten zodat je het paard beter kunt begeleiden en aanvoelen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 20:50

Dank julllie voor de leuke reacties

Ik weet dat het 'gewoner' is om de laatste paar passen te zitten maar op het moment voelt mijn paard zich op deze manier zekerder en ik heb er weinig last van om niet te zitten. Ik wissel het vaak af tussen wel of niet van te voren gaan zitten, net hoe ze voor mij voelt. Waarschijnlijk als ik weer zekerder ben dat gaan zitten haar niet verstoord dat ik het wel weer gewoon zal doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:15

Ziet er stoer uit joh, doen jullie al super als team. Lijkt me ook een hele fijne instructeur!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:36

Leuke filmpjes :)
Je paard springt wil alles wel voor je springen denk ik :)

Ik ben het ook met sanurie eens dat je voor de hindernis beter in je zadel kan gaan zitten.
Ook vind ik dat je hem voor de sprong soms tegenwerkt met je handen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 13:50

riv Rob Janssen is ook een heel fijne instructeur. Hij kan zowel Ferrose als mij het zelfvertrouwen geven dat we van alles kunnen

Irene de reden dat ik niet ga zitten is omdat mijn paard op het moment er zo meer vertrouwen in heeft en ik het geen probleem vind om niet te zitten. Ik heb haar een tijdlang van mijn toenmalige springinstructeur met zeer veel druk moeten rijden en dus ook zeer zwaar naar voren zitten om die reden heeft ze nog weinig vertrouwen als ik wel zit. Ik heb een zadel met veel wrong en zit niet voor haar uit dus als ze stopt red mijn zadel me in 90% van de gevallen wel. Over een poosje als ze weer meer vertrouwen heeft zal ik de laatste 3 galopsprongen weer gaan zitten.

Bedankt allebei voor de leuke reacties

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:40

Het ziet er netjes uit. Het is je gelukt om het er gemotiveerd uit te laten zien.
Over het gaan zitten voor de sprong: Ik doe dat ook niet, zelfs niet in een springparcours. Krijg hier ook wel eens opmerkingen over van omstanders.
Rob zegt er nooit iets over dus die zal het wel geen probleem vinden.
Mijn spring instructeur heb ik het ook gevraagd en die vond het geen bezwaar in onze situatie. Hij gaf aan dat ik de galoppade van mijn paard hier fijner mee onderhield en dat het geen belemmering was voor het doorkomen van de hulpen aangezien hij daar heel fijn naar luistert. Als mijn paard zich minder fijn zou laten bewerken (en ik dus sterker in zou moeten komen) zou hij me wel aanraden te gaan zitten. Ik vind het fijner rijden zo dus hou het gewoon bij de verlichte zit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:12

Rob wil juist dat je mooi licht blijft zitten, omdat je op die manier je paard niet onder je weg drukt.

Ziet er goed uit Joki :j

Wiwabalia_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:28

Ziet er goed uit! :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:35

polo ik rijd nu inderdaad ook nog de helft van mijn springparcours verlicht. Met aanrijden ga ik meestal wel zitten want met springen kan ze behoorlijk vies weigeren, maar als ze dat niet zou doen dan zie ik ook echt geen reden om te gaan zitten.

Nu ik met het springen net als bij het crossen mijn paard niet meer onder me weg wil drukken, springt ze ook weer een stuk beter.

Dank jullie allemaal voor de leuke reacties

xSheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:08

Ziet er echt heel fijn uit :)
Ook een mooie locatie daarzo.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:28

Leuke filmpjes, vond het echt fijn om ernaar te kijken. :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 22:11

dank jullie wel voor jullie leuke reacties!

Ja het is een heel fijne locatie. Heel veel verschillende sprongen en lijntjes en voor mij als beginner ook nog mooi besloten

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:38

ziet er enorm ontspanenn uit!

alleen vind ik wel dat hij er erg kort voor komt( dat hij dus erg laat afzet)
erg leuk paard trouwens!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:44

bedankt voor de leuke reacties

margriet dit terrein is in Hernen in de buurt van Nijmegen.

lovemario soms is ze inderdaad laat, dat moet ze nog zelf oplossen. Ik zie vaak het niet passen ook erg laat en dan kan ik het beter door mijn paard laten oplossen dan zelf nog iets te gaan prutsen.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:26

Joki schreef:
bedankt voor de leuke reacties

margriet dit terrein is in Hernen in de buurt van Nijmegen.

lovemario soms is ze inderdaad laat, dat moet ze nog zelf oplossen. Ik zie vaak het niet passen ook erg laat en dan kan ik het beter door mijn paard laten oplossen dan zelf nog iets te gaan prutsen.

ja dat is ook zo.
komt vanzelf wel ;)
vind het er echt super uitzien verder

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:08

Ziet er erg leuk uit!! Mooi terrein ook met leuke hindernissen... welk terrein is dit?

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:09

vet dom, staat in het onderwerp ;)

kirstenzilpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:42

mooi en lijkt me engo m te doen metm ijn paard maar wel super