). We zijn deze crossles dus ook vooral bezig geweest met haar vrolijk te houden en te zorgen dat ze er zelf over wilde. Daarom zal je (als het geluid aanzet) me ook als maar haar horen aanmoedigen. Dat is heel goed gelukt, want ze sprong alles, heeft me zelfs een paar keer echt geholpen en ik heb in totaal maar 2 weigeringen waarvan 1 mijn eigen schuld; ik reed niet en gaf haar geen duidelijke info dat ondanks dat ik zo dom zat te niksen ik er toch over wilde
. De andere weigering was de eerste keer over het boompje het water in springen; ze wist nog niet dat ze dat ook kon
.Mijn balans is verbeterd sinds mijn eerste crossles al klopt die nog niet altijd. Soms trekt ze nog wel eens de teugels uit mijn handen dus ik rijd ook zo af en toe met wapperende teugels rond (ach op benen en zit kom ik ook een heel eind
). Ook heb ik af en toe echt een dramatische afstand. Ik zie mijn afstanden nog steeds slecht en als ik de laatste galopsprong zie dat het niet past ben ik een beetje te laat om te gaan regelen.Commentaar mag, daar kan ik alleen maar van leren
losspringen over de in-uitjes
van het lage boompje naar een iets groter boompje
van het lagere boompje, naar een iets groter boompje, naar een nog iets groter boompje
over de in-uit-kruisjes (die we overigens de eerste keer in stap deden; waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
) en dan door naar een boompje waar we de eerste keer zoals je kan zien door mijn fout een weigering op haddentweede keer uit draf over het boompje het water in (eerste keer durfde ze echt niet dus zijn we een aantal keer langs het boompje het water ingedraafd)
en uit galop
piano op (van af helaas geen filmpjes)
en van de afsprong naar beneden
en aan elkaar gefilmd
over de driesprong en dan de malle jan
De nieuwe waterbak is af!! Oeeeeh die wil ik ook uitproberen! Eens zien of we van Rob dit weekend op zijn terein mogen hobbelen, tijd voor les zal hij wel niet hebben. Volgens mij heeft hij het poepie druk op het moment.