Even korte inleiding:
Ik ben vorig jaar overgeschakeld naar western. Mijn bontje (Sariyah, pinto merrie met 45% arab bloed, nu 7, waarvan bijna 5 jaar in mijn bezit) was wel al zadelmak toen we de overstap maakten, maar ik had haar nooit echt ingereden. Zelf reed ik daarvoor dressuur, dus beiden kennen we bijna niks van het western, wat het er niet makkelijker op maakt.
De laatste maanden zijn we iets intensiever gaan trainen en les volgen. Helaas werd mijn paard een beetje onregelmatig (meer info zie [BEH] Onregelmatig lopen bij losrijden *help*), waardoor we er mee moesten stoppen.
Ik heb haar dan even niet gereden, gewoon lekker op de wei laten staan en beetje poetsen. Dan heb ik haar eens (los) gelongeerd om te kijken of ze goed liep, ik kon niks opmerken. Dag nadien heb ik gereden en zijn deze foto's gemaakt. Ook toen heb ik niks onregelmatigheid gevoeld, alleen linksom heeft ze erg moeite met inbuigen, denk dat ze ergens 'vast' zit.
De foto's zijn van vorige week maandag 02-08. Ondertussen heb ik afgelopen maandag nog es gereden en ze liep weer gewoon zuiver, maar wederom héél erg stijf linksom. In stap gaat het nog, maar in draf heeft ze duidelijk moeite. Ga dan ook eens fysio/osteo en/of paardenmasseur laten komen om haar wat losser te krijgen en vooral werken aan soepelheid.
Op deze foto's is het dus weken geleden dat wij nog gereden hebben, laat staan les kregen. Ze had echt het vliegen er in, waardoor ze dus ook vanzelf ging galopperen -al wou ik dat liever vermijden- en regelmatig verzet gaf op het bit (en ja, ik vind dat erg natuurlijk, maar als zij lekker ontspant, blijf ik ook gewoon van dat bit af hoor!). Ook heb ik pas een nieuw (2ehands) zadel waar ik nog flink aan moet wennen. Het past mijn paard goed, maar zelf vind ik het nogal hard zitten en krijg ik nogal 'weinig' steun, waardoor ik heel snel in stoelzit ga zitten. De foto's spreken voor zich

En we gaan... duiken *LOL* Saartje had hier beetje last van de vliegen
Foto is op een grappig moment getrokken haha. Gek ding! 
Dit is 1 van de betere foto's, alleen mijn houding hè

Saartje loopt vrij diep met haar hoofd... Ze is nog een beetje aan het 'zoeken' hoe het nu moet, denk ik.

Ze kan best lekker ontspannen lopen hoor. Wel niet op het meest ideale moment getrokken.

Hoe het NIET moet
Moet je mijn stoelzit zien
En ik kukkel echt helemaal naar voren... Paard valt ook helemaal uit elkaar 

Zie die spieren werken... Van het paard hè

Erm, wat er hier aan het gebeuren is, geen idee, maar het is erg haha.

Stoelzit... Wie, ik? Nee hoor

Deze is nog redelijk ok.

Dit is de enige galopfoto die iets of wat deftig is
Ik moet er wel bij vermelden dat wij met lessen nog niet begonnen zijn met de galop, ze heeft dan ook nog er veel moeite om rustig en ontspannen te galopperen. Dat komt wel goed als die spieren en soepelheid wat meer getraind zijn 
Er is werk aan de winkel! Ben dan ook van plan om weer elke week te lessen, zodat we toch een goede begeleiding krijgen. Maar zoals gezegd heb ik het even gedwongen moeten stopzetten.
Ja, ik weet het, die outfit kan écht niet, maar ja voorlopig moet ik het zo even doen. Zodra ik wat meer budget heb, ga ik me een western make-over geven. Dan ga ik ook gelijk voor westernhoofdstel en westernteugels

Mijn handen gaan soms een eigen leven leiden ofzo, het is precies alsof ik niet weet wat er mee te doen.
Stoelzit is duidelijk een feit, alsook dat voorover vallen. Iemand tips daarvoor? Ook heb ik enorm last van wiebelende benen in draf, wat kan ik daar aan doen?
Een antwoordje is leuk, en opbouwende kritiek is zeker welkom, als je het maar netjes houdt

Dit lijkt me niet de bedoeling... Héél vervelend, want heb speciaal iemand laten komen om het te passen (Evelien van Euro-Horse), dus ik had wel wat meer verwacht. Ga toch even terug contact opnemen met Evelien hoor.