[SGW] Cross beschermers voor paard met schieffels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dussss

Cross beschermers voor paard met schieffels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:24

Hallo,

Ik wil volgend jaar graag gaan crossen met me paard. Nou wil ik graag goede beschermers maar me paard heeft een schieffel op beide benen. Ik kan dus geen gewone beschermers om want die gaan schuren en zitten te straks. Wat zou ik dan eventueel wel kunnen gebruiken voor de cross?

Dussss

Re: Cross beschermers voor paard met schieffels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:23

Ja ik zal eens kijken is toch beetje lastig dan eigenlijk!

Iemand anders nog ideeen?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:40

Zou je niet kunnen kijken naar crossbeschermers met een redelijk zachte binnenvoering, of met een dikkere schuimlaag oid? En dat te strak zitten heb je dan toch zelf in de hand?

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:42

Mijn paard kreeg ook altijd schuur plekken, dus ik bandageerde eerst met dunne lappen en korte bandages en dan pijpenkousen erom heen. Ging altijd prima.
Met crossen wel altijd even tapen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:01

Nooit geen bandages gebruiken met de cross! Niet alleen omdat het gevaar bestaat dat ze losraken (al doe je er tape omheen) maar als je door het water gaat worden de onderlappen en bandages zeiknat en ontzettend zwaar! Niet bevorderlijk voor je paard's benen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:35

Nooit geen is altijd simmie :D

Maar zoals Simmie zegt, nooit bandageren in de cross.
Mijn paard heeft schiefels en had geen problemen met style en dalmar

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:36

gr_roos schreef:
Nooit geen is altijd simmie :D

Je hebt gelijk! Schaam schaam! Maar ik denk dat de boodschap wel overkomt zoals ie bedoeld is!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:38

Dat zeker, maar ik weet hoe jij op taal let, dus was het even sterker dan mezelf weet niet of dat een bestaand woord is :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:40

gr_roos schreef:
Dat zeker, maar ik weet hoe jij op taal let, dus was het even sterker dan mezelf weet niet of dat een bestaand woord is :+

Dat klopt idd. Ik let er heel erg op om ABN te schrijven, dus ik schaam me voor mijn eigen fout! :oo
Vind het overigens niet erg om er op aangesproken te worden hoor! :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:50

mijn paard heeft ook een dikke schiefel half voor half zijkant op zijn voorbeen...met de styles geen probleem...
canterequipment verkoopt ze!!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:19

De woofwears zijn ook heel erg zacht en soepel van binnen, van de dalmars en styles kreeg mijn schimpie wondjes

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:56

Zo wat een reacties ineens! Bedankt :D
Ik ga ze allemaal eens opzoeken en kijken wat goed is :D
Banderen was ik al overuit om niet te doen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:33

Ik ga met de mijne nu de NEW met fleece gebruiken, heb dan het idee dat de schiefel daar een beetje in kan vallen...

Wil nog wel normale beenbeschermers op maat laten maken, maar heb geen idee waar ik dat kan laten doen.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 16:43

billy1 schreef:
Ik ga met de mijne nu de NEW met fleece gebruiken, heb dan het idee dat de schiefel daar een beetje in kan vallen...

Wil nog wel normale beenbeschermers op maat laten maken, maar heb geen idee waar ik dat kan laten doen.

Oke dank je wel! Ik ga het even opzoeken!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:12

Mijn paard heeft schiefels aan de binnen-boven kant van zijn voorbenen. Ik gebruik de new airoflow en zien hooguit een paar haren scheef zitten als ik ze er af haal.
Ik zou de new met fleece nog wel willen overwegen maar die lijken mijn dan weer meteen zo warm en daar heb ik het niet zo op. Ik rij oa om deze reden wel altijd zonder beschermers tenzij ik spring/cross.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:34

pol013 schreef:
Mijn paard heeft schiefels aan de binnen-boven kant van zijn voorbenen. Ik gebruik de new airoflow en zien hooguit een paar haren scheef zitten als ik ze er af haal.
Ik zou de new met fleece nog wel willen overwegen maar die lijken mijn dan weer meteen zo warm en daar heb ik het niet zo op. Ik rij oa om deze reden wel altijd zonder beschermers tenzij ik spring/cross.

Ja ik reed een tijd gewoon dressuur met bandages maar idd ik vind het ook zo warm worden. Nu rijd ik ook niet met bescherming. Ik ga even kijken voor die van jou! Dank je wel!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:39

Ik bandageerde vroeger wel altijd met de cross.Had toen van die dunne bandages met touwtjes en daaronder een wollen lap.
Er overheen deed ik dan nog pijpkousen.Zo had ik het toen op Deurne geleerd.Bleef altijd goed zitten maar weet niet of ze die bandages nog verkopen.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:42

Oke bedankt voor je reactie! Wil zelf ook niet zo erg banderen dus ik ga eerst even kijken naar andere oplossingen. Voor springen zelf ga ik gewoon peesbeschermers met bont gebruiken.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:05

wat ze vroeger nog wel eens deden was met zo een speciale plaat die zich vormde aan het been bandageren en dan niet met een stoffen bandage maar met vetwrap. past altijd maar weet niet of dit de oplossing is.

Maaaaaaii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:12

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:40

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 08:43

Denk idd dat het te weinig beschermd die van Eskadron maar evengoed bedankt. En denk ook dat die dan teveel vocht opnemen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:44

pol013 schreef:
Valt heel erg mee, hoor. :j Ik haal de beschermers er altijd zo snel mogelijk af en de benen zijn niet warmer dan als ik peesbeschermers gebruik bij het springen.

Ook qua zwaar worden in het water heb ik geen last van. Alleen als ik ze schoonmaak, maar dan heeft het paard ze toch niet om. :D

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 09:07

Puera schreef:
pol013 schreef:
Valt heel erg mee, hoor. :j Ik haal de beschermers er altijd zo snel mogelijk af en de benen zijn niet warmer dan als ik peesbeschermers gebruik bij het springen.

Ook qua zwaar worden in het water heb ik geen last van. Alleen als ik ze schoonmaak, maar dan heeft het paard ze toch niet om. :D

Oke gebruik jij ze ook met crossen dan??

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:09

Ik heb de NEW's met fleece voor het crossen inderdaad. :j
Afbeelding