Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Westernfjord schreef:De titel zegt het al en het zal best al vaker gevraagd zijn. Maar ik kom graag in contact met mensen die hiermee ervaring hebben. In september moet ik beslissen of ik protheses laat plaatsen (heb eigenlijk geen keus, ja rolstoelafhankelijk worden). Ik zou het toch ontzettend jammer vinden als ik zou moeten stoppen met paardrijden.
Zijn er dus mensen die met heupprotheses paardrijden en hoe hebben ze dit tijdens/na de revalidatie weer opgepakt enz.
ola42 schreef:hoi, ik heb 8 jaar geleden een volledige heupprothese aan mijn rechterheup gekregen en na 3 maanden revalideren ben ik weer op mijn paard gestapt die ik toen net zadelmak had laten maken. In februari dit jaar heb ik links een nieuwe heup gekregen en ik ben na 6 weken weer volledig gaan paardrijden! Ik rij M2 en dat gaat gewoon goed, alleen doorzitten in uitgestrekte draf en miidendraf gaat nog wat moeizaam, denk aan een stuiterbal, maar ook dat wordt steeds beter! Dus, ja hoor, je kan gewoon nog alles met je paard, ook heb ik 1x per week springles!!!!

ola42 schreef:cassidy, een dameszadel is wel leuk maar je wilt gewoon geen beperkingen hebben, en dat is ook niet nodig v.w.b. het paardrijden. Ik kan best wel een paar mensen met een kunstheup die ook gewoon paardrijden hoor, ik ben misschien wat uitzonderlijk met 2 kunstheupen, maar het gaat gewoon echt goed!
ola42 schreef:Ghost93: dan kan ik mij voorstellen dat je moeite hebt met rijden ezno, maar TS vraagt naar heupprotheses en daar is gewoon goed mee te rijden! Ik rij gewoon iedere dag en ik ga meerdere malen per jaar met mijn paard naar de Veluwe en daar maak ik ook gewoon tochten van 4 uur, tuurlijk ben ik dan best wel stijf, maar wie niet?