[WN] Bernard en Ann Fonck verhuizen naar Italie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Christina

Bernard en Ann Fonck verhuizen naar Italie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 10:57

Ik las net dit bericht op Westerntoday:

Citaat:
28-07-2010 - Bernard en Ann Fonck zullen vanaf 1 januari 2011 werkzaam zijn in Italië bij 23 Quarterhorses (eigenaar Manuel Bonzano). De assistent trainer Quentin Galliere en groom Nele Voorspoels gaan ook mee naar Italië.

Bernard en Ann zullen de paarden van 23 Quarterhorses trainen en uitbrengen op wedstrijden. Daarnaast mogen ze ook paarden van buitenaf in training nemen.

Dit is een geweldige kans voor Bernard en Ann Fonck die op dit moment hun eigen trainingstal 'The Rawhide Ranch' runnen in België.

Dat is nogal een stap, van 'eigen stal' naar 'in dienst van een andere stal'. Er zijn in Italië natuurlijk wel toppaarden te rijden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:01

oud nieuws :D

hun stal hier blijft toch gewoon aan en ze kunnen daar veeeeeel meer verdienen onder veel betere omstandigheden met een nog grote keus aan goede paarden. wat wil je nog meer?

ik wens ze heel veel plezier en succes daar!

ik vind wel eigenlijk dat dit op nieuwspagina moet. dit is groot news en een groot verlies voor de NRHA sport in deze regio!

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:31

quarterH schreef:
oud nieuws :D

quarterH schreef:
ik vind wel eigenlijk dat dit op nieuwspagina moet. dit is groot news en een groot verlies voor de NRHA sport in deze regio!

Deze 2 opmerkingen komen niet met elkaar overeen..... }:)

Of ben je een van de klanten oid van An en Bernard, die ze, geheel zoals je mag verwachten van je eigen trainer, eerst in kennis hebben gesteld voor ze het aan de grote klok hangen.....
of een andere reden waarom wij moeten weten dat jij het alllaaanngg wist....... 8-)

quarterH

Re: Bernard en Ann Fonck verhuizen naar Italie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:38

het stond al 1,5 dag openbaar op internet voor het hier eens kwam.
en ook nu, eigenlijk geen reacties. vind ik jammer. maar misschien is bokt niet zo de doelgroep voor dit caliber trainers blijkbaar.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:39

ow en het moet imo op de nieuwspagina omdat het een belangrijk gegeven is voor de reiningwereld in dit deel van europa.
maar zoals ik hierboven al schreef, schijnbaar weinig geintrseerde over dit nieuws hier.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:43

Wat mij betreft mag het ook wel op de voorpagina... maar ja, je moet de nieuwsredactie altijd wel een handje helpen met dit soort berichten. Zelf komen ze ze meestal niet tegen.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:01

quarterH schreef:
het stond al 1,5 dag openbaar op internet voor het hier eens kwam.
en ook nu, eigenlijk geen reacties. vind ik jammer. maar misschien is bokt niet zo de doelgroep voor dit caliber trainers blijkbaar.

Nou, je moet ze te eten geven die trainen bij An en Bernard of er zelfs paarden hebben staan en die ook op bokt te vinden zijn......
Maar misschien ken jij die mensen niet.....

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:37

Het zou me niet verwonderen dat binnen korte tijd het Italiaanse reining team er twee top ruiters bij krijgt : wiens brood men eet diens woord men spreekt.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:27

Ik wist 't ook al langer. Ik vind het echt enorm spijtig, inderdaad een groot verlies voor de reiningsport in België. Want Italië is toch net iets te ver (helaas) :P

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:31

Wat gebeurt er trouwens met de Rawhide? Wie gaat daar dan de boel in gang houden?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:04

ja balen he dames.
de rawhide ranch blijft in handen van christel.
spijtig dat ze gaan maar zeer begrijpelijk!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:02

wat ontzettend jammer, echt een verlies voor Belgie en de reiningsport hier

ik wens ze wel heel veel succes daar!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:12

Moniek schreef:
ja balen he dames.
de rawhide ranch blijft in handen van christel.
spijtig dat ze gaan maar zeer begrijpelijk!!

Gaat Christel dan de 70 stallen van Bernard ook vullen met pleasurepaarden? :?
Ik dacht dat er misschien iemand anders ondertussen de boel draaiende zou houden en paarden zou blijven trainen... of dat had ik tenminste gehoopt :P
Achja, het is spijtig maar ik geef ze geen ongelijk. Zo'n kans krijg je maar 1 x

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:16

Wat ik begrepen heb is dat een aantal stallen vehuurt gaan worden aan een andere reining trainer.

Jammer, maar heel begrijpelijk dat ze gaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:18

Wendy schreef:
Wat mij betreft mag het ook wel op de voorpagina... maar ja, je moet de nieuwsredactie altijd wel een handje helpen met dit soort berichten. Zelf komen ze ze meestal niet tegen.

dat klopt. De NR is zelf niet erg bekend met de westernwereld en wordt dus graag getipt over dit soort nieuws. Een PBtje wordt zeer gewaardeerd, nu liep ik toevallig hier tegenaan via de voorpagina.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 29-07-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:22

@ HT, enig idee wie?
Pfff ik wou er begin volgend jaar mijn merrie zetten... Gaat dus niet door -O- En ik heb ook niet meteen een andere trainer in gedachten.

guni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:27

Idd het zal een verlies zijn voor de reining sport in Belgie.
Wijzelf trainen bij Christel en tzal inderdaad een aanpassen zijn op de rawhide zelf, de goedlachsse Bernard en Ann en Jodie der niemer zien. Ook voor Quentin en Nele zalt een grote aanpassing zijn ginder achter, maar je kan het hen niet kwalijk nemen. Met hun team hebben ze der al die jaren keihard voor gewerkt en dit is een waardige belonning.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:56

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:58

ik snap het toch niet. zelf een goedlopende business hebben, met leuke paardjes. en dan toch in loondienst gaan bij een ander....

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:05

Beter kan het niet, in loondienst!!
Nergens druk over maken, geen last van klanten, gewoon lekker alleen maar trainen en je shows worden betaald.
Nou ik denk dat als je zoveel jaar een eigen bedrijf hebt gehad dat je daar graag mee akkoord gaat hoor

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:10

weet ik niet. het heeft voordelen, maar ook nadelen.
als je eigen baas bent geweest, is het moeilijk om weer naar een ander te moeten luisteren.en eens geen zin hebben, of voor wat anders kiezen ( de ene wedstrijd voor de andere ) is er ook niet bij..
maar er zal wel flink $$ tegenover staan!
en beter weer :D en de pizzas daar schijnen lekker tezijn, net als het ijs... :Y)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:14

ze hebben ook een dochter he..
die naar school toe moet en alles..
dat is niet zo makkelijk als je een eigen, goedlopende stal hebt, want dan ben je 24/7 met paarden en klanten bezig.
bij 23 hebben ze super gave paarden en het loon zal zeker ook niet weinig zijn hihi!
natuurlijk wel super jammer.. maarja, je moet doen wat het beste is voor je gezin!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 02:22

Trainers van dit niveau doen niet zomaar iets. Ze zullen wel heel goed hebben nagedacht over de voor-en nadelen. Je weet nooit hoe zij er tegenaan kijken en wat ze prive bespreken en voor hun zwaarder weegt.
Ik denk dat een mooi aanbod, een nieuwe uitdaging en de kwaliteit van paarden en mogelijkheden heel aanlokkelijk kunnen zijn.
En waarom niet proberen? Ook voor een kind is een aantal jaren in een ander land een belevenis en goede ervaring.

Voor een baas werken is moeilijk als je dat niet gewend bent, dat kan ik je verzekeren. Maar ik denk niet dat deze 2 toptrainers als loonslaafjes opdrachten krijgen en behoorlijk zelfstandig aan het werk gaan met respect en aanzien.

Ik wens ze iig succes, mooie belevenis

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:32

ze zullen er niet naar toe gaan om stallen uit te mesten :+

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:45

dat geloof ik ook niet. maar toch lever je een stukje vrijheid in.
maar ook voor hun is het een mooie ervaring. de kwaliteit paarden ligt daar weer een end hoger..