Ik weet niet of het hier goed staat maar ..
Kun je ook western (bitloos )rijden met een tuiger ?
En de basis van western ..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
storrum schreef:Lees dit topic 'even' door dan heb je vast wel een antwoord op je vraag... [WN-AM] paard inzetten waar hij voor bedoeld is.

( dus waarschijnlijk vanaaf ga ik het uitproberen)

FindingJack schreef:Ik schaar me bij Sanne! Ook een westernpaard moet over de rug dus aan de teugel lopen. Als dat al een probleem is..........
Bitloos met een westernzadel op rijden aan een lange teugel heeft niets met westernrijden te maken!!
Beter is dan gewoon goed les te gaan nemen zodat dit paard eerst een goede mond krijgt en de juiste bespiering.
Nu probeer je in mijn ogen alle problemen te omzeilen.
ALS het zadel goed past gaat ze echt niet bokken. Westernzadels liggen prettiger voor paarden dan gewone zadels. De meeste westernzadels zijn echter niet gemaakt voor KWPN/Tuigpaarden. De kans is dus heel groot dat het zadel niet eens past.
paardrijmiep schreef:Ik heb het zadel op gehad Ze bokte niet ..
De eigenaresse van het zadel zei dat het nog wel eens zou kunnen !!!!
en ik heb er iemand naar laten kijken die zelf ook western rijd
ook les.. dus .. wat dat betreft
en waarom zou als je lekker recreatief rijden aan de teugel moeten..sorry heb er geen verstand van daarom heb ik dat hier gezet en ik krijg hier alleen maar commentaar ..
paardrijmiep schreef:Ik probeer ook niet het niet nagelevlijk het te ontlopen ik werk er wel aan !!
alleen ze heeft een vistol en een gespleten kies.. waardoor te veel druk in de mond pijn doet en ze omhoog gaaat...
daarom dacht ik is het mischien verstandiger om bitloos te gaan rijden daarom vraag ik om tips !!