Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.

en dus weet ik hoe moeilijk het is.. maar als ik jou was zou ik er even goed over nadenken...

evelien11 schreef:Dat heb je knap gedaan dan!
Misschien is het nog een tip om je paard te laten longeren terwijl jij erop zit. Zo kan degene die longeert je paard in langzame draf houden terwijl jij je kan concentreren op je zit.. Zo kan je proberen rustig wat op te bouwen. bijv. eerst 2 rondjes draven, dan weer even stappen, dan weer 2 rondjes draven enz.
Juangi schreef:Hier ook iemand (16 jaar) met rugklachten met paardrijden.. IK krijg tijdens het rijden last van mijn onderrug, vooral in de draf. Nu heb ik zoiezo al last van een stoelzit, maar als ik rechtop zit, heb ik er nog steeds nlast van. Het zit vooral in mijn onderrug en begint enorm in de draf.
Het is ook niet alleen bij paardrijden, maar ook bij heel veel lopen en bepaalde houdingen. Rugklachten zitten ook in de familie, oma en moeder hebben allebei meerdere hernia's achter de rug en een zwakke rug. Dus ik heb waarschijnlijk precies hetzelfde.. Woensdag zijn er gelukkig foto's van gemaakt, ben benieuwd wat eruitkomt.