quarterH schreef:hij is leuk!
ik vind hem alleen persoonlijk voor mijn smaak al wat heet worden op de rundown, en met slechts 3,5 maand onder het zadel vind ik dat erg vroeg om al heet te zijn.
Ik zou persoonlijk veel rundown oefenen zonder te stoppen en zorgen dat hij bij je blijft. merk je dat hij weg wilt pak je hem rustig terug in stap, reageerd hij niet dan pak je hem wat harder terug naar stop en flinke back up.
als je hem laat stoppen zou ik hem langer de rundown op laten. nu heeft hij een paar passen waar hij vol mag voor de stop komt. dit is te kort en hier worden ze juist heet van. indien hij langer de tijd heeft om op te bouwen en gas kan geven (nog steeds gecontroleerd!) zal hij minder de neiging hebben het weg te pakken omdat het langer is.
ik ben bang als je zo doorgaat dat je voor je poedersuiker showen al een paard hebt dat niet te houden is op de rundown.
persoonlijk vind ik dat niet mooi en hou ik meer van een nette opbouw in de rundown en gecontroleerd ipv hoek om komen en ervandoor gaan.
Ja da had ik zelf ook al gemerkt dat hij snel heet wordt, ben nu ook meer aan het werken op de rundowns. Iig bedankt voor de tip 
Edit: op welk filmpje zie je dat precies? Of op allemaal? Wat ik vind niet echt dat hij op deze filmpjes echt heet wordt op de rundown, ik laat hem gewoon los. Hij steekt z'n kop wel enorm in de lucht maar dat doet hij eigenlijk altijd, een beetje van nature denk ik. Maar daar wordt ook aan gewerkt
Laatst bijgewerkt door Jaycee_ op 21-07-10 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt