[WN] Jinx back on track!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaycee_

Jinx back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 11:06

Na een maandje uitblazen op de wei, is het tijd voor Jinx om terug aan het werk te gaan.
De basis zit erin, dus nu komt het échte werk!
Hij heeft er nu in totaal 3,5 maand training opzitten.

Enkele foto's:
Niet al te beste kwaliteit, de camera stond op de verkeerde stand :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog enkele filmpjes:

Deze zijn genomen op het einde van de training dus het beste was er eigenlijk al af... Maar het geeft een idee ;)

Tips zijn welkom :evaw:

essiedepessie

Re: Jinx back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:17

Hey! Daar is mijn pad! staat hem goed! leuk dat je er blij mee bent! hihi!

gaat leuk he met hem?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 11:42

Ja staat hem goed hé? *D
De ene dag gaat het al wat beter dan de andere, maar ja hij doet z'n best.
We hebben iig nog heel wat werk ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:40

hij is leuk!

ik vind hem alleen persoonlijk voor mijn smaak al wat heet worden op de rundown, en met slechts 3,5 maand onder het zadel vind ik dat erg vroeg om al heet te zijn.
Ik zou persoonlijk veel rundown oefenen zonder te stoppen en zorgen dat hij bij je blijft. merk je dat hij weg wilt pak je hem rustig terug in stap, reageerd hij niet dan pak je hem wat harder terug naar stop en flinke back up.

als je hem laat stoppen zou ik hem langer de rundown op laten. nu heeft hij een paar passen waar hij vol mag voor de stop komt. dit is te kort en hier worden ze juist heet van. indien hij langer de tijd heeft om op te bouwen en gas kan geven (nog steeds gecontroleerd!) zal hij minder de neiging hebben het weg te pakken omdat het langer is.

ik ben bang als je zo doorgaat dat je voor je poedersuiker showen al een paard hebt dat niet te houden is op de rundown.
persoonlijk vind ik dat niet mooi en hou ik meer van een nette opbouw in de rundown en gecontroleerd ipv hoek om komen en ervandoor gaan.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:08

Het ziet er al goed uit, zeker na pas 3,5 maanden training!!

Kleine tip, volgende keer als je gaat stoppen, eerst even afstappen en de skidboots omdoen, nu hingen ze voor de sier aan je zadel ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:18

Dat gaat best lekker zo te zien! +:)+
Bij wie trainen jullie?

Ik vind je zadel ook mooi *D wat is dat er voor één?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 19:55

quarterH schreef:
hij is leuk!

ik vind hem alleen persoonlijk voor mijn smaak al wat heet worden op de rundown, en met slechts 3,5 maand onder het zadel vind ik dat erg vroeg om al heet te zijn.
Ik zou persoonlijk veel rundown oefenen zonder te stoppen en zorgen dat hij bij je blijft. merk je dat hij weg wilt pak je hem rustig terug in stap, reageerd hij niet dan pak je hem wat harder terug naar stop en flinke back up.

als je hem laat stoppen zou ik hem langer de rundown op laten. nu heeft hij een paar passen waar hij vol mag voor de stop komt. dit is te kort en hier worden ze juist heet van. indien hij langer de tijd heeft om op te bouwen en gas kan geven (nog steeds gecontroleerd!) zal hij minder de neiging hebben het weg te pakken omdat het langer is.

ik ben bang als je zo doorgaat dat je voor je poedersuiker showen al een paard hebt dat niet te houden is op de rundown.
persoonlijk vind ik dat niet mooi en hou ik meer van een nette opbouw in de rundown en gecontroleerd ipv hoek om komen en ervandoor gaan.

Ja da had ik zelf ook al gemerkt dat hij snel heet wordt, ben nu ook meer aan het werken op de rundowns. Iig bedankt voor de tip :)

Edit: op welk filmpje zie je dat precies? Of op allemaal? Wat ik vind niet echt dat hij op deze filmpjes echt heet wordt op de rundown, ik laat hem gewoon los. Hij steekt z'n kop wel enorm in de lucht maar dat doet hij eigenlijk altijd, een beetje van nature denk ik. Maar daar wordt ook aan gewerkt ;)
Laatst bijgewerkt door Jaycee_ op 21-07-10 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 19:57

@ Paafke, ik doe de skid boots niet altijd om. Als de bodem iets harder ligt wel

@ WB, Het is een Bob's Bob Avila. Super zadel! *D
Ik train op Llyda Stables

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:36

Ik zie eigenlijk ook op alle filmpjes dat hij gaat 'schieten'.. Je laat hem ineens los en een soort van aan zijn lot over, waardoor hij het zelf maar een beetje moet uitzoeken.. Nu ga je hem leren dat als je loslaat, hij mag rennen.. En das niet de bedoeling! :)
Blijf bijvoorbeeld in je rundown nog een beetje aan hem spelen, zodat hij gewoon bij je blijft.. Eerst moet je run goed zijn, voordat je gaat stoppen.. Das ook waarschijnlijk de reden waardoor hij scheef gaat stoppen ;)

Ook vind ik dat je in de filmpjes soms je handen 'vastzet', probeer wat meer aan hem te spelen en hem wat meer op je benen te rijden, dan zul je zien dat je een veel fijner en stabieler paard krijgt ;)

Hij heeft talent, dus het komt wel goed.. Alleen kijk uit dat er geen foutjes insluipen, want die zijn er moeilijk uit te rijden..;)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:20

De filmpjes werken niet bij mij ;( Ik krijg dit op mijn scherm als ik op 'play' druk 'This is a private video. If you have been sent this video, please make sure you accept the sender's friend request.' Jammer, want ik had ze graag bekeken :)

Verder ben ik technisch gezien nog lang lang lang zo ver niet op gebied van western, dus durf ik er niet veel van zeggen. Op het eerste zicht ziet het er wel netjes uit. Blijf er vooral voor gaan!

Wat zijn je plannen met hem?