,Op onze Vaquero website hebben we een pagine FAQ´s waarop we enkele veel gestelde vragen hebben opgenomen, incl. ons antwoord daarop c.q. onze mening daartoe
.Nu heeft een product manager van Pullman / Continental Benelux onze site bezocht (met zijn complimenten overigens). Hij geeft aan dat wij m.b.t. flex-tree´s niet geheel correct hebben geschreven
.Wij omschreven een flex-tree als een kunststof tree, die net achter de fork, zeg maar op de plaats waar de stijgbeugelriemen rond de bars gaan, een flexibel deel hebben in de bars (veelal een veer-metaal). We beschrijven verder de, naar onze mening, negatieve bij effecten.
Voor de goede orde moeten we aangeven, dat we deze tree´s zo´n 2 jaar geleden gezien en “gevoeld” hebben in Duitsland, bij een presentatie van een grote Continental dealer, die vertelde dat deze bomen in Continental zadels zaten.
Wij gaan er dus voor als nog van uit dat Continental, op zijn minst tot voor 2 jaar, van dergelijke tree´s gebruik maakte, maar dat ter zijde.
De product manager geeft aan dat de flex-tree´s in de Continental zadels niet bestaan uit een tree zoals door ons omschreven , maar uit een kunststof tree van waarvan de kunststof bij 30°-35° flexibel wordt en zich dus aan de rug van het paard aanpast. Bovendien zijn de tree´s zwart van kleur (en niet licht, zoals een foto op onze site toont).
Hoewel wij al wel van dit soort tree´s hebben gehoord (eerlijk gezegd met een glimlach
) blijkt e.e.a. dus geen “fabeltje” te zijn.Hoewel wij een beetje sceptisch zijn (want wat als het vol zomer is en het dus lekker heet wordt OF wat als het een koude winter is en het zadel dus nooit “op warmt”), zijn we heel erg nieuwsgierig. We hebben al een artikel uit een Duits westernblad, maar zouden zo graag de praktijk ervaring van ruiters ontvangen.
Derhalve DE VRAAG:
Wie, o wie, heeft er zinvolle (ervarings-) gegevens omtrent deze tree, zonder naar publicaties van producenten te verwijzen?
geloof het wel