TREC training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kkkaren

TREC training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 13:29

Een tijdje geleden heb ik met een paar stalgenoten een TREC training gehad bij Karin (Delphi2) in Frasselt. Erg leuk om eens kennis te maken met deze tak van sport!

Vanuit Groesbeek zijn we naar Frasselt gereden en daar de paarden in een paddock gezet. Ze stonden er meteen lekker rustig bij.
Afbeelding

Wij kregen ondertussen een uitgebreide uitleg van Karin van de TREC. Daarna moesten we de kaart intekenen. Hier mijn resultaat:
Afbeelding
Met pen teken je toch over de details van de kaart heen, Karin vertelde dat je dat met een gelpen kon voorkomen.

Best moeilijk om kaart te lezen in het bos.
Afbeelding
Ik vond het wel jammer dat ik niet veel van de omgeving heb gezien, ik was voor mijn gevoel alleen maar op de kaart aan het turen.

Daarna op naar het leukste onderdeel; de hindernissen!

De U vorm, hier had hij net een balkje aangetikt, voor de rest deed hij het netjes.
Afbeelding

Smalle doorgang, geen probleem.
Afbeelding

Slalommen door de pionnen, met een beetje moeite ging dat uiteindelijk prima.
Afbeelding

Laaghangende takken. In het bos doe ik dat vanzelf, nu moest je er echt over nadenken en had ik het gevoel dat het nooit zou passen. Gelukkig was het makkelijker dan het eruit zag.
Afbeelding

Mijn favoriet: de wal opspringen.
Afbeelding

Afbeelding

En er weer af. De eerst keer viel hij er zo'n beetje half af, de keren daarna liet hij zich mooi zakken, een heel apart gevoel! Ik zie wel dat ik mijn handen iets lager mag houden om hem nog wat ruimte te geven.
http://img838.imageshack.us/img838/3771/b03.jpg
Afbeelding

Aan de andere kant eraf, schuine helling.
Afbeelding

Paar kleine hindernisjes.
Afbeelding

Afbeelding

En een hek open maken zonder van je paard af te komen. Zo moet het dus niet :D , je mag niet gaan hangen. Stil staan moeten we nog oefenen....
Afbeelding

En thuis lekker rollen in het stof na een lange dag...
Afbeelding

Dit ga ik vaker doen!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:19

Ziet er leuk uit!
Staat ook op mijn lijstje :j

Marije__

Re: TREC training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:02

Aller eerst wil ik even zeggen dat je een prachtig paardje hebt! Het rijden ziet er echt leuk uit, jullie hebben er veel plezier in zo te zien! :)

Zo'n middag is echt super leerzaam voor jezelf en voor je paard, vond deze middag ook erg leuk georganiseerd door Karin!

Gharfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:04

Ziet er superleuk uit

EvaRampage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:20

Prachtig krachtig paard heb je. ZIet er inderdaad er leuk uit... kaart lezen lijkt me best lastig.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:59

Lastig he? Kaartlezen en rijden tegelijk :D Maar het is erg mooi om te rijden daar bij Karin in het bos.

Zo te zien gaan de hindernissen jullie goed af! En hebben jullie veel plezier gehad! Vond je paard het niet eng, onder de laaghangende takken door? Op de foto geeft hij geen krimp! Knap hoor!

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 20:05

Bedankt allemaal!

Kaartlezen in het bos moet ik inderdaad nog oefenen, ik miste de bordjes.... :D

Esperanza: Mijn paard vond eigenlijk niks eng, ik wel af en toe. Op deze foto heeft hij zijn hoofd nog vrij hoog, maar dat kwam omdat ik hem er vrij strak op aan stuurde, ik was bang dat hij anders er langs zou gaan. Later, met aanwijzingen van Karin, kon ik meer teugel geven, en liet hij zijn hoofd ook echt zakken.

Grappig hoe ik nu in het bos erop let hoe ik dat normaal doe, zonder er bij na te denken hang ik er soms half naast, maar dat is dan helemaal niet eng :+ ....

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:44

Wat een gave foto's Karen! En wat was Ali braaf zeg!!

Zondag waren we met onze Lipies in Kootwijk voor een demo op een TREC dag en ik wist niet dat het zo leuk was zeg! Heb even bij de hindernissen staan kijken, echt heel cool!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:26

Gave foto's! Je rijd hem ook erg leuk!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:27

Dit ziet er inderdaad erg leuk uit als afwisseling van de routine. Je kan zien dat jullie er lol in hebben, erg aanstekelijk, nou wil ik ook.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:39

He, Karen wat een leuke foto's! Ik had je topic nog helemaal niet gezien!

Het was een gezellige dag en leuk om foto's te zien, je paard deed het super.