[SGW] Oefencross Lunteren - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Oefencross Lunteren - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 11:15

Hoe is het jullie vergaan?

Hopelijk regende het in Lunteren niet zo hard als het hier heeft gedaan vanmorgen.

Misschien ga ik straks nog even kijken, maar dat is nog niet zeker.

Nimber

Re: Oefencross Lunteren - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:55

Ik heb echt leuk gereden. Vond het heel spannend, wup ook dus we gingen van start met een hartslag 72.
Fijn gereden veel vanuit draf gedaan omdat ik het zelf wat eng vind. Maar alles gelijk gesprongen. Alleen het greppeltje vond ik eng en heb ik niet gedaan.
Na de cross hartslag 66 :D

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:43

ik zit in de auto onderweg naar huis.. Het ging super! Alles gedaan ging makkelijk en niet te snel gegaan. Alleen stond er net op de uitslag dat ik er zogenaamd 18 minuten over heb gedaan terwijl dat gewoon 5 minuutjes waren. klopt niks van natuurlijk zou dan toch zeker ingehaald moeten zijn geweest. Vergeten te melden maar mag niet klagen over hoe het ging heb zelfs per ongeluk een hindernisje teveel meegenomen. Water en zelfs de smallere gingen goed en greppel geen probleem :D vond de cross niet echt super mooi vergeleken met tripalons en andere oefencrossen maar toch een leuke oefening.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:05

Ik ben ook weer thuis en ik vond het ontztetend leuk! Wel 4 minuten langer over gedaan dan de ideale tijd, maar dat mag de pret niet drukken hoor. ;) Alle hindernissen gesprongen en daar ben ik heel tevredne mee. T/m hindernis 7 gingen we overal erg twijfelachtig door, maar daarna kregen we beide meer moed en ging het soepeler (lees: zonder eerst stilstaan voor de sprong en daarna alsnog lief springen).

Ik ben tevreden weer thuis gekomen :)

Nu wel benieuwd naar het eindklassement, alleen tussenuitslag met rondetijden gezien maar verder nog niet :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:31

Hier ook nog iemand die tevreden thuis is gekomen.

Ik had tijd te kort, en kon helaas geen parcours meer lopen, maar hebben het gered.
Voor Uvo was het zijn eerste oefen cross, en hij heeft niks geweigerd. Dus ik ben echt mega trots!
Alleen het smalletje voor de waterbak vond ie niks, en sprong hij er meer naast dan overheen :D

Op naar de volgende maar :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:40

Ook weer thuis.
Ben reuze trots op mijn 4-jarige The Edge.
Hij sprong al heerlijk met losrijden.
Op en af sprongen,heksen-ogen en greppels heeft hij nog weinig ervaring mee.
Toch pakte hij super aan!
Helaas wel een valpartij op een greppel. Hij zette af en kwam toen pas tot de conclusie dat het een greppel was. }:0
Dus hij duikt terug en verliest zijn balans. Ik kon toen een soort van afstappen, moet er vast heel raar hebben uitgezien. :Y)
Wel beter dat het zo ging, had ik een poging gedaan om te blijven zitten, dan hadden we misschien wel samen gevallen.
Nu kon ik er weer op en weer verder. En het greppeltje heeft hij alsnog keurig gesprongen! :D
Over 3 weken Renswoude, ik heb er zin in!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:49

Tootje was erg druk, heb niet echt lekker kunnen los rijden. Er liepen veel kleine ponytjes en het werd té rommeling in inrijbakje.

Op bepaalde sprongen kwam hij veel terug, maar we hebben alles gesprongen ! :j Waterbak vond hij eng, maar de tijd genomen.. en zeker in elke waterbak 5x doorheen gestapt. Mooie van oefen dat je lekker mag proberen :D. Dus zeker tevreden!

Fjordy was ook braaf met Renée, foutloos en 3de in 60cm.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:57

Fjordy was het er alleen niet mee eens dat hij bij de start jouw zag vertrekken geloof ik :D

SusanneZiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:04

Ziwan was met opzadelen en opstappen niet zo lief, kwam even flink omhoog. }>
Voor de rest wel lekker gereden, alles gesprongen, maar wel 2 weigeringen helaas.
Ondanks alles super tevreden en trots op hem. :o

En Amber wat is Toot gaaf zeg, ookal mag Fjordy er ook zeker wezen! <3

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:05

Fijn dat jullie allemaal zo lekker hebben gereden! Tootje was inderdaad wat druk Amber, maar in de cross zag het er toch erg netjes uit! Ik heb Melanie ook nog flitsend voorbij zien komen, zag er ook heel vloeiend uit.

Ik ben ook helemaal blij. Heb heerlijk kunnen rijden. Nikay had weer helemaal door wat een cross ook al weer was toen we het terrein op kwamen en had bij de voorkeuring dan ook een hartslag van 78, terwijl ik alleen maar wat had gedraafd!

Ik heb in de cross wel wat alternatieve lijntjes bedacht. Ik vond al dat gestuur bij hindernis 4 (die puntjes) echt heel onlogisch en vond het ook niet veilig om over de puntjes te springen zoals de bedoeling was. Ik heb er ook voor gekozen om gewoon de vloeiende driesprong te springen zoals die ook voor de 60 was. Ook bij de wal heb ik mijn eigen plan getrokken, vond het echt onverantwoord om nu met Nikay zo'n hoge afsprong te nemen. Ze gaat afsprongen nu eindelijk makkelijk springen en dan ga ik haar hier niet mee overvallen, plus dat ik het voor haar voorbeen (met de blessure) niet echt heel prettig vind (maar dat zal wel tussen mijn oren zitten). De hindernis na het eerste water heb ik ook niet genomen, die hindernis had gewoon geen grondlijn.
Verder echt heerlijk gesprongen, ik kon de controle buiten verwachting goed houden en ze sprong heerlijk!

Ondanks een paar stops, die ik allemaal goed kon verklaren en ook absoluut niet erg vind na zo'n lange pauze, ben ik echt super tevreden!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:19

Ben ook net thuis... Heb de 60cm gereden. Ik was halverwege steeds 't parcours kwijt.... Dat is dus een puntje van aandacht.. Verder ging het beter dan verwacht. Heb uiteindelijk (na ook wat weigeringen) alle hindernissen gesprongen. Ik heb genoten! Super leuk en voor herhaling vatbaar. Heb nu de smaak te pakken!

Voor de liefhebbers: Ik heb ook een foto gemaakt van de uitslag van de 60cm.. Dus die kan ik ook plaatsen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:31

O, echt waar.. Daar ben ik ook wel benieuwd naar dus als je wil plaatsen, graag :)

Zat niet echt ind e buurt van de ideale tijd en moest al zo vroeg, dus ben op een gegeven moment toch maar naar huis gegaan..

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:35

Snackie schreef:

Ik had tijd te kort, en kon helaas geen parcours meer lopen, maar hebben het gered.
Voor Uvo was het zijn eerste oefen cross, en hij heeft niks geweigerd. Dus ik ben echt mega trots!
Alleen het smalletje voor de waterbak vond ie niks, en sprong hij er meer naast dan overheen :D

Volgens mij hoefde je de smalle hindernis voor de waterbak niet eens te nemen.. haha.... (stonden ook geen vlaggetjes bij)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:51

Ik ben ook weer terug, maar jeetje wat hebben wij pech de laatste tijd!
2 weken terug stonden we een paar uur langs de weg na een crosstraining in biddinghuizen en nu begaf de auto het op zo'n 200 meter voor het parkeerterrein.
Moesten dus trailer afkoppelen en auto en trailer maar in zo'n zijpaatje neer zetten(duwen). ANWB gebeld: kapotte distributieriemen?? dus we moesten iemand van thuis laten komen die ons op kon halen.. want een auto met een trailer+paard op zo'n sleepwagen leek ons niet verstandig. Auto is dus later weggesleept en stond er alleen nog een arm trailertje haha.
Afijn ik heb gelukkig wel kunnen crossen! was blij dat het daar gebeurde en niet op de helft. Met inspringen was die lekker druk maar trok wel goed aan. Heerlijk gereden verder, paar keer een volte gemaakt omdat ik de bocht niet kon redden en hem er niet vlak voor wil zetten want dat gaat toch niet goed. Water ging beide keren goed, alleen wilde die bij de 2e waterbak niet over die sprongetjes heen. Maargoed toen ik er eenmaal inzat ging die bijna in 1 keer het water in dus was trots op 'm.
Beetje lang verslag geworden en iedereen die fijn heeft gereden: goedzo!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:57

Net de uitslag gezien (bedankt! :) ). 28e geworden, volgens mijn vriend de pessimist is dat niet heel best, rotjong is het ook :+ Maar ik ben tevreden, 19 punten.. Ben benieuwd waar ik dan de punt voor de 20e verloren heb. Heb ze wel allemaal gesprongen dacht ik, maar eentje echt een tweede keer op aan moeten rijden. Zal dat wel zijn ofzo. Ik blijf tevreden :)

Heb net wat filmpjes terug gezien maar moet wel lachen, mijn paard doet netjes voor de hindernis gas terugnemen om even te kijken (liefst tot in stap) en vlak ervoor springt íe heel lief toch nog :)

Rianceles, wat een pech zeg! Gelukkig was je al dichtbij inderdaad dan.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:03

Bienotje: Ja klopt! Maar we hielden in het begin wel alles op. We stonden namelijk midden op de weg stil en konden niet meer verder rijden. Dus eerst de auto en trailer naar de zijkant duwen :P
Agja we zijn weer veilig thuis gekomen en hopen dat de auto eind volgende week weer terug is.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:09

Freggle_Edge schreef:
Fjordy was het er alleen niet mee eens dat hij bij de start jouw zag vertrekken geloof ik :D

Klopt haha.. Ik ben het wel gewend van Fjordy, maar voor Renée was het schrikken!

Afbeelding

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:10

SusanneZiwan schreef:
Ziwan was met opzadelen en opstappen niet zo lief, kwam even flink omhoog. }>
Voor de rest wel lekker gereden, alles gesprongen, maar wel 2 weigeringen helaas.
Ondanks alles super tevreden en trots op hem. :o

En Amber wat is Toot gaaf zeg, ookal mag Fjordy er ook zeker wezen! <3

Van Fjordy zeker afgekeken haha :)) !!
Vond het er heel goed uit zien hoor, je moet vaker komen joh ! :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:11

Even een snel berichtje van mij want ik moet weer meteen douchen en de deur uitrennen… :):)
Leuke dag gehad, cross zag er goed uit. Ik vond dat ze het heksenoog aanzienlijk verbeterd hadden, het gat erachter is nu zichtbaar als je springt. +:)+ Ik heb hem nu dus wel meegenomen. Beide hogere afsprongen (met balk) gedaan en die waren erg leuk. Weigering op het puntje (achterin het veld en je moest met een lus over A en B). Ik had Otje nog niet zo goed aan de hulpen staan doordat het bij het losrijden zo gezellig was. :oo Maar verder deed hij alles prima. Die waterbak naast de finish vond hij ook spannend maar ik heb hem gewoon de tijd gegeven en hem ervoor gehouden en met been een beetje aangespoord. Ik wist zeker dat hij het uiteindelijk ging doen, maar niet of het een reuzesprong of lopen door het water zou worden. (werd een reuzesprong) :=
Ik heb nog niet alle verslagjes gelezen want ik moet gauw weer de deur uit, dat ga ik later nog even doen. Ik hoop dat jullie fijn gereden hebben. Ik vond het zelf een fijne dag met lekker weer, de grond was goed en gezellige mensen.

Wow, gave foto van Fjordy!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:12

Ja, wel echte actie he haha.

Wat fijn dat zo goed ging ook bij jou :))!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:12

Bob1976 schreef:
Snackie schreef:

Volgens mij hoefde je de smalle hindernis voor de waterbak niet eens te nemen.. haha.... (stonden ook geen vlaggetjes bij)

Klopt! maar ik nam aan dat het moest, maar dat is in de "haast"

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:18

Proest... :D stoute Fjordy!!!

Leuk al die blije verslagen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:39

Er is overigens een centraal topic, waar fotografen van evenmenten bij het crossen zich kunnen melden.... :D ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 18:44

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:51

Wat leuk !
Tootje vond die dubbel wel moeilijk, kwam erg terug.
Maar hij deed hem netjes voor rest :D.