[WN] is het handig om nu western te gaan rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

is het handig om nu western te gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:36

Hoi,

Ik rij met mijn pony nu dressuur, dit deet ik om controle over haar te krijgen, en om haar spieren soepel te maken..

Maar nu wil ik echt een doel hebben..

Ik heb geen western zadel maar een VZ

Het is niet de bedoelin om westrijden te rijden maar gewoon voor de leuk ze heeft namelij ook astma

Wat denken jullie, waar zou je het beste mee kunnen beginnen, en hoe doe je dat????

Als mijn pony het ook leuk vind ga ik les nemen.

capopjekop

Re: is het handig om nu western te gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:42

Met dressuur kun je toch net zo goed een doel hebben? Je moet doen wat jij en je pony het leukst vinden. Les nemen is belangrijk, dus niet op eigen houtje aan de gang gaan. Als je het goed wilt doen, zorg dan dat je goed begeleid wordt. Jij moet het leren, maar je pony ook.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:52

CrossHorse schreef:

Hoe weet je nu of je pony het westernrijden ook leuk vindt (beter gezegd: dat hij het leuk oppakt), als je er geen les in neemt? Hoe ben je dat van plan dan te gaan 'testen'?

Rumpleteaser

Re: is het handig om nu western te gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:56

Je kunt niet beginnen zonder les.
Want western rijden is heel anders dan dressuur.
Een westernzadel en hoofdstel gebruiken maakt daarin niet uit.

Dus lekker een paar lessen nemen en dan beslissen of je ermee door wilt gaan. Je dressuurpony is met goede begeleiding prima om te schakelen hoor. Wedden dat jullie straks verkocht zijn?

:)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:57

Rumpleteaser schreef:
Je kunt niet beginnen zonder les.
Want western rijden is heel anders dan dressuur.
Een westernzadel en hoofdstel gebruiken maakt daarin niet uit.

Dus lekker een paar lessen nemen en dan beslissen of je ermee door wilt gaan. Je dressuurpony is met goede begeleiding prima om te schakelen hoor. Wedden dat jullie straks verkocht zijn?

:)

Precies! ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:58

Gewoon les gaan nemen!
Ik reed voornamelijk buiten, en daar paste dressuur niet bij.
Toen een keer een westernles genomen, en zowel ik als pony waren meteen helemaal happy er mee, echt geweldig!
Dus niet zomaar zonder les gaan aanprutsen, western is veel meer dan aan een lang teugeltje hard rondcrossen.
En als je denkt dat het relaxt is, echt niet, tis keihard werken!

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 18:45

Duke schreef:
CrossHorse schreef:

Hoe weet je nu of je pony het westernrijden ook leuk vindt (beter gezegd: dat hij het leuk oppakt), als je er geen les in neemt? Hoe ben je dat van plan dan te gaan 'testen'?

Er zijn mensen op de stal die ook western rijden, en kunnen die mij gewoon wat dingentjes leren, en dan kijken of m'n pony het leuk vind, en ga eerst een paar lessen op de manege nemen, voordat ik mijn paard ga testen!!!! En ga niet zomaar dingen doen, die ik niet weet of kan...

En als ze halverwege de les het tog wel moeilijk vind, gaan we een stapje terug...

En anders stoppen we!