[WN] wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 11:18

toch vraag ik me steeds af: hoe kom je nou bij die wedstrijden?

het lijkt m heel leuk om met mijn paardje eens mee te doen met westernwedstrijden, en dan de pleasure en horsemanship.. maar hoe weet ik nou wanneer dat is? hoe weet ik hoe de 'proeven'zijn? en hoe moet ik het regelen?

Ik ben helemaal niet thuis in het wedstrijd rijden zowel western als dressuur niet.. daarom wil ik graag jullie advies hoe ik dit het beste kan aanpakken :) en wat ik moet regelen en aanvragen :)

hobbelheks

Re: wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:23

wransite.nl
westernsport.nl

Keitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:41

de proeven zijn meestal op de wedstijd zelf pas te zien, bij de nqha is het zo dat de proeven ongeveer een week van te voren op internet komen, of dat bij de wran ook zo is weet ik niet.
als je een quarter hebt zijn de wedstrijden te vinden op nqha.nl

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:20

ehm, hier op Bokt in het forum gedeelte voor western evenementen? Daar vind je genoeg wedstrijden... ;)

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:28

Hoi!
Je moet eerst een startnummer aanvragen. Dit kan op http://www.westernsport.nl. Er is dan een kopje over 'startnummers'. Als je bij de WRAN start hoef je in principe nergens anders lid van te zijn. Je kan wel lid van de WRAN worden, dan krijg je korting bij wedstrijden e.d. Als je bij raswedstrijden start (AQHA, APHA, DPHC) moet je lid zijn van de vereniging waarbij je start.

Je kan op verschillende wedstrijden starten. Bij de WRAN (= Western Ruiter Assiociatie Nederland) kun je starten met alle rassen. Verder zijn er nog wedstrijden van de rasverenigingen. Bij de WRAN zijn er vijf zogenaamde 'levels'. Dit gaat van L5 tot L1, waarbij L1 het hoogste niveau is. Als je net begint met de wedstrijden start je dus in de L5.

Op http://www.westernsport.nl kun je ook een overzicht van verschillende wedstrijden vinden. Ook hier op bokt bij WN-EV kan je er veel vinden. Er staat meestal een inschrijfformulier online, wat je uitprint, invult en opstuurt.

Meestal komen de proeven bij de WRAN een paar dagen voor de wedstrijd op de site van de vereniging waar je start. Dit kan bijvoorbeeld de SWRA (stichting western riding achterhoek) of Westernriding Overijssel.

Op de site van de WRAN (http://www.wransite.nl) kan je ook een regelboek vinden. Hier staan ook de voorschriften in voor het tuig en jouw kleding.

Ik hoop dat je het snapt, en als je nog een vraag hebt mag je altijd pb'en.
Veel plezier alvast! :D

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:38

Heb je een trainer ? Hij of zij heeft meestal wedstrijdervaring en weet wel hoe alles in elkaar zit en waar je met je paard kan starten, afhankelijk van zijn papieren en jouw niveau.
Als je geen trainer hebt zou ik adviseren om er een goede te gaan zoeken die je kan voorbereiden op, en begeleiden tijdens de wedstrijden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:43

Ik zou in elk geval een keer gaan kijken. Dan krijg je een beetje het gevoel te pakken (en kun je inschatten of jij qua niveau daar past, ook wel prettig) en kun je mensen daar vragen hoe zij het hebben geregeld. De meeste mensen vinden het hartstikke leuk om met enthousiaste nieuwkomers te kletsen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:09

troi schreef:
Ik zou in elk geval een keer gaan kijken. Dan krijg je een beetje het gevoel te pakken (en kun je inschatten of jij qua niveau daar past, ook wel prettig) en kun je mensen daar vragen hoe zij het hebben geregeld. De meeste mensen vinden het hartstikke leuk om met enthousiaste nieuwkomers te kletsen

Ja, inderdaad!

Je woont in Hilversum. Wil je Wran starten? Er is 11 juli een wran-wedstrijd in Aalsmeer bij Wennekers. Dat is nog een 3 kwartier van elkaar rijden. Je kunt daar eens gaan kijken en misschien wat rondvragen. Ik kijk zelf ook vooral hier bij WN-EV en op de site http://www.westernsport.nl/ onder 'wedstrijden', daar kun je inschrijfformulieren uitprinten. Hoe je een startnummer moet aanvragen is al verteld. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:47

Jij hebt een draver toch? Dan kom je automatisch bij de WRAN uit, dat is de wedstrijdorganisatie waar je met alle rassen mag starten.
Het lijkt me sowieso handig om eens eea met je trainer te bespreken van te voren, want je zult toch ook wat tips nodig hebben over wat wel en niet te doen op wedstrijden, hoe patterns te lezen en op te volgen, beetje theorie etc.
Bovendien moet je instromen in een bepaald level en als je al een behoorlijk gevorderde ruiter bent word je niet blij als je in de L5 inschrijft en erachter komt dat je in een walk- en jog-klasse terecht bent gekomen ;)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:13

Super deze info, ik ga eens de site's doorspeuren,en 18 juli kijken bij de wedstrijd op White sock in huis ter heide...

Bedankt voor de info!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:28

Heel veel succes! Misschien kun je zelfs via bokt contact leggen met een starter en achter hem/haar aanlopen, dan maak je echt de dag helemaal mee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 07:39

Mss is het ook een idee om eens een onderlinge wedstrijd te starten? Dan kun je ervaring opdoen en rustig zien hoe het werkt, zonder de wedstrijdzenuwen.

Mijn vorige trainster heeft ons allemaal mee laten doen met een onderlinge wedstrijd in Vorstenbosch. Ze ging mee zodat als er wat was we altijd vragen konden stellen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 07:41

dapperdier schreef:
Heel veel succes! Misschien kun je zelfs via bokt contact leggen met een starter en achter hem/haar aanlopen, dan maak je echt de dag helemaal mee.

Ik vind het altijd leuk om mensen te laten zien hoe leuk het kan zijn en waar je allemaal rekening mee moet houden (heb er zelf ook veel aan gehad door meer ervaren wedstrijdruiters mee te gaan of te kletsen), dus je geeft maar een gil TS als je zoiets leuk lijkt. ;)