Tammy in Renkum!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Tammy in Renkum!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 21:33

Wij zijn ook lekker naar Renkum geweest :) Ik kon vandaag mijn trauma van twee jaar geleden wegwerken, toen we op de p/a op locomotie eruit gingen. Gisteren nog de hoefsmid gehad om blauwtjes onder de achtervoeten te timmeren, de duplo's zaten wéér scheef :( Duimen dat dat goed zou gaan dus..
Op de onmenselijke tijd van 5u opgestaan :O |( en Mayra (flew) opgepikt op weg naar stal. We hadden een lifter mee in de trailer :+ Claudia (karazilver), die is kennismakingsklasse gestart.

Tammy lekker in de paddock :)
Afbeelding

Bij de voorkeuring een hartslag van 48 en bij het voordraven een A : +:)+ We konden dus van start. Tijdens het inrijden kwamen we Rein met Dartel al tegen ;)
Afbeelding

Van start!
Afbeelding

Rein kwam ons al vrij snel achterop. We zijn een stuk met hem op gereden, maar na een km of tien was het duidelijk; dit ging ons te hard. Ik had een tempo van 11 km/u in mijn hoofd, daar zat ik ruim boven. Die snelheid train ik thuis ook niet, dus ga ik al helemaal niet op een wedstrijd proberen :n Op een gegeven moment reed ik Rein en Jacqueline achterop. Jacqueline en ik bleven achter toen Rein door ging. Locatelli en Tammy bleken goed overeen te komen dus we zijn lekker samen verder gereden :)
Toen kwam ineens Rein weer de bocht om. Er stond een bord 25 km, terwijl we pas op 21 zaten. Kwam mijn TREC-ercaring goed van pas :D Ik had de kaart goed in de gaten gehouden, we konden niet fout zitten. Even verderop zou een groompunt moeten zijn. Dat bleek inderdaad zo te zijn *\o/*
Afbeelding

Rein is daarna weer verder gegaan. Jacqueline en ik zijn samen verder gereden tot aan de vetgate.
Afbeelding

Bij de vetgate eerst even afgezadeld en wat gekoeld. Ik heb zelf geteld en dacht dat ze op een gegeven moment op 56/58 zat, maar toen ze geteld werd bleek dat ineens 48 te zijn 8-) *D Door naar de locomotie, waar we weer een A kregen.
Pauze houden en op naar de volgende ronde! Jacqueline moest helaas wat langer blijven, die had 10 minuten extra. Na de vetgate dus alleen van start gegaan. Nadeel van zo laat starten is dus wel dat je bijna niemand meer tegenkomt. Ik kwam vooral klasse 1ers tegen die op de terugweg waren.
Op een km of 35/40 kwam Jacqueline ons gelukkig weer achterop rijden, toen zaten we wel weer in een dipje. Maar met hun erbij ging het weer : *\o/* Tammy voorop en Locatelli volgde +:)+ Nog een paar groompunten meegepakt en op naar de finish!
Afbeelding

Bij de finish eerst weer gekoeld en even gerust. Dekens erover tegen de wind en toen laten keuren. Tammy zag volgens mij ook vanalles vliegen en had een hartslag van 60. In ieder geval goed, dus we konden wachten op de nakeuring.
In tussentijd flink natte slobber gegeven, ze had alleen op het laatste groompunt gedronken, appels, wortels en uiteraard hooi :9 Af en toe even de hartslag gechecked, aangezien dat in Holten vorig jaar reden was voor afkeuring. Ze bleef mooi onder de 60, dus na een half uurtje met een redelijk gerust hart naar de nakeuring. Daar was ie inderdaad 56, dus op naar de locomotie.. Toen ik op de terugweg was met draven hoorde ik de vet nog net zeggen "hij is niet goed" :oo Bleek over het paard voor ons te zijn :( Lekker dan, ik schrok me te pletter, maar Tammy had dus gewoon een A *\o/*
Helemaal goedgekeurd dus, mijn toppoownie!
Afbeelding

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:36

wat stoer wendy, ziet er goed uit :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:39

Toppie, Wendy! :D Echt gaaf dat jullie zulke afstanden kunnen rijden! Hebben we toch nog een wedstrijdpaard op stal. :))

YankeeBoy

Re: Tammy in Renkum!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 06:03

Ziet er weer superleuk uit Wendy!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:04

Super hoor Wendy!
je bent nu dus weer terug op de blauwtjes?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:04

Toppie Wendy!!
Wat een superknol heb je toch ook :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:05

Super, weer een klasse 2 erbij! Leuke foto's ook! 8-)

Het was ook ideaal Tammyweer! :j

Die borden zorgden idd voor verwarring, er kwamen mij ook al ruiters tegemoet rijden. Ik had op de kaart al gezien dat we recht op een groompunt af reden, kon gewoon niet fout zijn. Altijd de kaart meenemen dus! :))

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 08:12

CarinaR schreef:
je bent nu dus weer terug op de blauwtjes?

Ja, ze liep nu voor op duplo en achter op blauwtjes. Over anderhalve week komt de hoefsmid weer en dan gaat ze voor ook weer op blauwtjes. Ik wil kunnen vertrouwen op mijn beslag en bij de duplo's was het telkens afwachten of ze er nog goed onder zouden zitten :(

Karin schreef:
Het was ook ideaal Tammyweer! :j

Die borden zorgden idd voor verwarring, er kwamen mij ook al ruiters tegemoet rijden. Ik had op de kaart al gezien dat we recht op een groompunt af reden, kon gewoon niet fout zijn. Altijd de kaart meenemen dus! :))

Echt tammyweer, heerlijk! Die borden waren voor klasse III denk ik, zijn later ook nog wat tegen gekomen. Kaart is inderdaad aan te raden in dit soort gevallen :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:56

Wat goed Wendy! (en Tammy natuurlijk! :D)
Gefeliciteerd met weer een goed uitgereden rit!
Volgens mij zeg ik het in al je topics, maar Tammy ziet er echt super goed uit!

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:42

Leuk hoor! :)
Ik reed kk en herkende Tammy van bokt, hihi. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:07

Gefeliciteerd met deze mooie klasse II-rit. Het was ook perfect Tammy-weer, helemaal super :j

anna_ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:20

Ziet er super leuk uit :)

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:37

Leuke foto's! Nogmaals bedankt voor de lift! Volgende week weer trainingsrondje?

Enne, wij zijn al om half vijf opgestaan ;)