[SGW] Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 10:33

17 juli a.s. is in Lunteren een oefencross zie ook de sticky of de site.

Wie gaat daarheen?

Ik heb mezelf opgegeven met Arany (zie mijn profiel) voor 60 cm, maar vind het toch eigenlijk wel erg laag.... Wie kent het terrein, of is daar wel eens op oefencross geweest? Ik twijfel nu of ik mijn inschrijving toch nog zal veranderen. Dit zal Arany's eerste echte oefencross worden, na 3 crosstrainingen bij Alice en Gert Naber. Daar pakt ze super aan, maar misschien ben ik daardoor wel wat overmoedig geworden ;-)

Mootje

Re: Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:38

Lunteren is in mijn ogen geen beginnersterrein. Je zegt dat je 'nog maar' 3 trainingen hebt gehad. Dan vind de combi 60cm en het terrein Lunteren hoog genoeg!

Lunteren vind ik een leuk terrein (op het achterstallige onderhoud na), maar niet voor een jong paard. Ik ga er dus niet heen :n

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:40

ik doe mee in de 100 cm
en mijn schoonzusje doet mee in de 60 cm met haar pony.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 10:52

Mootje schreef:
Lunteren is in mijn ogen geen beginnersterrein. Je zegt dat je 'nog maar' 3 trainingen hebt gehad. Dan vind de combi 60cm en het terrein Lunteren hoog genoeg!

Lunteren vind ik een leuk terrein (op het achterstallige onderhoud na), maar niet voor een jong paard. Ik ga er dus niet heen :n

Zou je mij uit willen leggen waarom je lunteren geen beginnersterrein vindt? Zijn de hindernissen lastig? Of staan de afstanden niet netjes? Of...?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:53

ahhhh jammer dat het 17 juli is... want dan geld mijn OV niet. misschien dat ik dan in Lunteren ben, hangt vn mijn oma af, maar dan zou ik foto's kunnen maken :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:15

Veel hindernissen zijn niet de makkelijkste voor jonge / onervaren combi's. Afstanden gaan wel, maar soms zit er wel een kromme afstand tussen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:20

Was hier al topic over, was opslot gedaan omdat het te vroeg was..
[SGW] Oefencross 17 juli - Lunteren
Staat ook veel in.

Ik ga er wel heen. Ken het terrein van vroeger met mijn pony.. Ga 80 cm doen. De hindernissen die ik niet eerlijk vind spring ik niet..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:22

Ik heb me opgegeven, maar zit nog te dubben of ik niet naar Genk zal gaan.

Carmen, ik zou toch voor de 60 cm gaan. Trainingen in een groep of individueel zijn toch een tikje anders dan helemaal zelf een complete cross rijden. Beter een goede ronde rijden waarvan je achteraf kan denken "volgende keer een stapje hoger" dan dat je nu idd wat overmoedig denkt "dat kunnen we wel" en dan moet concluderen dat het toch wat veelgevraagd is.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:26

Ik doe ook mee, maar eerst zondag kijken of het goed gaat in Leusden (Treekhoeve). Lunteren is denk ik wel een stapje lastiger... Weet iemand of er ergens mooie foto's staan van de hindernissen? En zijn er ook mensen die 's ochtends aan de puzzelrit (ze noemen het anders, geloof ik) meedoen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:28

Clubgenootje van mij doet mee aan de recreatierit. Als ze nog 2e persoon kon vinden iig! :)

Ik kan voor je kijken of ik nog foto's heb van de hindernissen. Maar dat kan ik pas zondag ofzo doen, zit nu niet op de computer waar die als t goed is op staan.. Ze zijn wel van een jaar of 5/6 terug. Dus ik weet niet of er veel veranderd is...

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 18-06-10 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:29

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 16:21

Simmie schreef:
Carmen, ik zou toch voor de 60 cm gaan. Trainingen in een groep of individueel zijn toch een tikje anders dan helemaal zelf een complete cross rijden. Beter een goede ronde rijden waarvan je achteraf kan denken "volgende keer een stapje hoger" dan dat je nu idd wat overmoedig denkt "dat kunnen we wel" en dan moet concluderen dat het toch wat veelgevraagd is.

Daar heb je absoluut een punt. Laat ik dan maar verstandig zijn en gewoon 60 cm rijden zoals ik had opgegeven.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:52

lifaya schreef:
ahhhh jammer dat het 17 juli is... want dan geld mijn OV niet. misschien dat ik dan in Lunteren ben, hangt vn mijn oma af, maar dan zou ik foto's kunnen maken :j

Jaaa leuk Renee!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:54

Ik doe ook mee met Bonny, 80cm.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:02

Ik kan helaas niet mee doen.
Maar mij paard is nog erg jong, dus misschien beter om jaartje te wachten met Lunteren.
Met mijn pony heb ik er 11 jaar geleden gereden tijdens de intstructie week in Ermelo. Vond ik toen erg gaaf, vooral die op en afsprongen allemaal achter elkaar.
Er zijn toen veel foto's gemaakt door iemand die de camera's had verwisseld. Ik heb dus helemaal geen foto's van mijzelf van hier helaas. Dus mocht iemand nog foto's hebben van een "vreemde"op dit terrein van 11 jaar terug, mail mij gerust. :D

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:29

Ik doe 17 juli ook mee met Zoncorde. Wij hebben nu 2 x getraind met de SGW Midden-Nederland trainingen op het terrein in Lunteren. De hindernissen zijn alles behalve nieuw en mogen niet vergeleken worden met het terrein van Alice en Gert Naber. Maar de hindernissen die wij gesprongen hebben met de beginners zijn gewoon veilig om te springen hoor. Wim Willemsen zou ons echt geen gevaarlijke dingen laten doen.

De wal die je van verschillende kanten kunt aanrijden en de aanliggende grindbak zijn helemaal vernieuwd.

Voor Zoncorde en mij wordt het ook de eerste oefencross, dus idd helemaal alleen het rondje rijden en dan ook nog achter elkaar door. Spannend hoor. Hopelijk kan ik de volgorde nu wel onthouden :o Lukte bij het oefenrondje na de groepsles bij Alice Naber namelijk niet..

Gelukkig heb ik nog 2 trainingen bij Alice Naber en 1 bij Wim Willemsen in het vooruitzicht, dus we bereiden ons serieus voor :D

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:36

Hmm klinkt leuk !
Miss dat ik ook mee mag doen.

Maar 60cm vind ik erg laag, maar mijn pony is erg snel en als het zon moeilijk parcour is is het miss beter als ik wel 60 zal doen ofniet ?
Heb totaal iets van 5/6 trainingen gehad (?!) weet niet precies heb een SGW kamp gedaan een weekje vorig jaar en vandaag in leusden een training..
Vinden julie dat ik dan 60cm moet doen of hoger ? :)

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:57

Het zit m toch niet in de hoogte van de hindernissen?? Geef jezelf en je pony extra vertrouwen en dan kun je een volgende keer altijd hoger starten. :D Het feit alleen al dat je erover twijfelt zegt genoeg.
Met mijn paard van 1.75 m heb ik straks ook al wat trainingen achter de rug en misschien kunnen we de 80 cm wel springen, maar waarom zou ik het doen?! Ik houd het in ieder gaval gewoon bij de 60 cm. ;) Mocht Zoncorde dan stoppen voor een hindernis waarvan ik zeker weet dat hij m moet kunnen springen, kan ik m er altijd nog zo overheen laten hupsen vanuit stap of een langzaam drafje.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:06

loyce_ schreef:
Hmm klinkt leuk !
Miss dat ik ook mee mag doen.

Maar 60cm vind ik erg laag, maar mijn pony is erg snel en als het zon moeilijk parcour is is het miss beter als ik wel 60 zal doen ofniet ?
Heb totaal iets van 5/6 trainingen gehad (?!) weet niet precies heb een SGW kamp gedaan een weekje vorig jaar en vandaag in leusden een training..
Vinden julie dat ik dan 60cm moet doen of hoger ? :)

Jij deed vandaag ook de 70 bij leusden? dat is vergelijkbaar met Lunteren, denk eraan dat lunteren cross heel anders dan leusden is, leusden is een kleine leuke compacte cross, lunteren veel langer.
Ik zou 60 doen als ik jou was. ;)

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:09

Okee bedankt :j

Ik heb vandaag een training in leusden achter de rug, 70cm en nog best wel pittig,, Dus als ik ga zal ik denk wel 60 doen als het ook al zo pittig is, het is maar een kleine Dpony dus jaah :=

Edit okee jaah idd daar was ik :D
Okee bedankt dan zal ik dat ook doen :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:12

Als je de 70 cm bij leusden al pittig vind zou ik zeker de 60 doen :) Dat kan je dan makkelijk, maar 80 word dan gauw te pittig denk ik in vergelijking met de 70 van leusden :)

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:32

Njaah dat denk ik ook dan..
Bonny is echt zoo leuk !

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:40

Haha thanks! :D

Ik zie je daar wel! :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:49

Ik ben er ook met Tootje :), 60cm

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:58

Ik ben nog aan het twijfelen en word door dit topic nog meer aan het twijfelen gebracht. Ik ben niet zo'n held en op zich springt mijn paard wel alles maar ik mis nog een stuk vertrouwen.

Lastig zeg, ik moet wel deze week beslissen dus ik blijf even meelezen over de voors en tegens!