[WN] De tijd gaat zo snel, QT 3 jaar @work met CC

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rina

De tijd gaat zo snel, QT 3 jaar @work met CC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:31

Even terug naar het jaar 2008. Ik was zo verdrietig, ik moest mijn O zo geliefde Feline in laten slapen |( Een blessure maakte een vroegtijdig einde aan ons samenzijn. Zon paard krijg ik nooit weer, dat was het enigste wat door mijn hoofd ging. Nou heb ik de liefste wederhelft die er maar te vinden is, en die zei "koop maar een ander mooi Paintje". En tja dan begint de zoekpartij. Want er lag toch wel een eisenlijstje *D Hoe lief en geweldig Feline ook was, zoveel wit op een paard nooit weer. Altijd smerig en een hoop waswerk voor de wedstrijden. En Feline gaf echt geweldige veulens (Dainty van WB is er 1 van) maar ook altijd waren ze solid :Z Dus het moest worden een minimal white die ook nog eens homozygote was 8-) Hmmm dat werd lastig. Totdat DD (DubbelDun) een link plaatste, in een HK topic, van een leuk Paintje. Website uit Amerika, maar goed even kijken kon toch?? Jep tot ik via die website op de site van een fokker daar in de US kwam en ik een Paintje tegenkwam die me op de foto al leek te zeggen "pick me" :D Het was net mijn draakje Clips zo op de foto. Nou vond wederhelft dat een Paint wel iets meer kleur mocht hebben dus verder gezocht, maar die dame bleef maar in mijn hoofd spoken. Diezelfde fokker had ook nog een leuke 2 jarige staan, die op zich ook niet te versmaden was. Dus Fokker gemailt over die 2 jarige en na wat over en weer bleek die 2 jarige verkocht. Aangezien ik eigenlijk de eerste keuze had wilde hij zelfs voor mij die verkoop ongedaan maken, maar toen heb ik gelijk mijn kans gegrepen en gezegt dat ik die jaarling ook wel interessant vond. Die was gelukkig niet verkocht, en na keuring van een DA heeft hij haar voor mij naar Nedpoint gebracht, alwaar Irmgard en haar Staf zich over haar ontfermt hebben, en haar na een maand carantaine op het vliegtuig naar Amsterdam hebben gezet. En zo kwam de kleine dame QT in mijn leven. Gekocht zonder dat ik haar ooit had gezien :oo Pas op Schiphol zag ik haar voor het eerst URL. Ook een moment om nooit meer te vergeten, QT kwam uit de carantaine, zag mij staan, liep recht op me af en stak dr neus in mijn gezicht van "jep its you I want" <3 Thuis aangekomen hebben we haar bij "pleegmoeders voor alle jonge paarden" Daisy geparkeerd. Dais heeft dr op dr gemak gesteld, de rest zijn nl nogal draken hier O:) en onder de vleugels van Mammie Dais kon QT lekker bijkomen en opgroeien.
QT een dag na aankomst, samen met pleegmammie Dais
Afbeelding

En nu 2 jaar later is QT van een kleine meid opgegroeit tot een aardige brede meid, en klaar om voorzichtig eens te gaan proeven aan het grote werk, rijden. CC (crazycactus) is degene die zich over dat klusje ontfermt heeft. Zij heeft ook mijn drakendame Clips ingereden, en broertje Fred. De manier waarop CC werkt met de paarden is precies hoe ik het graag wil hebben. Altijd met rust en plezier en altijd die glimlach op dr gezicht :D
Vandaag was de 5e keer (zo uit mijn hoofd) dat CC erop gestapt is. En vandaag was de primeur zonder hulp opstappen. QT is zo cool en gelaten, een echte cutter 8-) Dat wordt een goeie voor mij :D

Eerst even aan de longe
Afbeelding

Dan even een stukje mennen
Afbeelding

En de primeur, zonder ondersteuning opstappen.
Afbeelding

En we rijden zo weg
Afbeelding

Stukje stappen
Afbeelding
Afbeelding

Jep sturen gaat ook al aardig
Afbeelding
Afbeelding

Een drafje
Afbeelding
Afbeelding

En aan het einde als beloning krabbelen, QT is helemaal gek op krabbelen :D
Afbeelding

QT heeft overigens een voetenfettisch _O- Waar CC en ik ons rot om lachen
Hey een voet :wow: (foto's van de eerste keer opstappen)
Afbeelding

Verhipt de andere kant heeft ook een voet :j
Afbeelding

En die voetenfettisch wordt niet minder, want vandaag :D
Hey daar is die voet weer :)*
Afbeelding

QT wordt op het halster gereden, de teugels zitten dus niet aan het bit vast maar aan het halster ;)

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:32

haha leuke foto's, vooral die met dat "krabbelen"!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:36

Jeetje!! :oo QT is al een echt RIJPAARD!! :wow: Wat gaat de tijd toch snel...
Ziet er heerlijk relaxed uit +:)+ lekker zo doorgaan Rina & CC!

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:38

Wow! Ziet er super gaaf uit!
Mooi paard, loopt lekker relaxed.

Voetenfettisch _O-

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:39

Wow, ze ziet er goed uit zeg! Ze is mooi geworden!
En weer een rijpaard erbij ... wat gaat de tijd idd snel!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:41

wauw, mooi paard!!!
Grappig wel, die obsessie voor voeten :D

crazycactus

Ahh daar zijn de rest van de kiekjes, wat een heerlijk dier is QT. Rina heeft echt de goede uitgekozen, helemaal een paard voor haar. En een superfijn drafje!!! Tja die voeten he...... t gaat nog niet over.

mijnponynero

:wow: ziet er super uit :))
Vooral die krabbel foto <3

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:44

Leuk hoor! Mijn driejarige zit ook altijd aan mij voeten te ruiken, erg grappig.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:45

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:46

Jeetje Rina, ik weet als de dag van gisteren dat je de eerste foto's plaatste van haar.. En nu is het al een heus rijpaard :wow: Ze ziet er super uit en CC straalt als vanouds :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:47

Kolere wat een leuk paard zeg ! :wow:
Erg, erg mooi opgedroogd! :+:

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:48

mijnponynero schreef:
:wow: ziet er super uit :))
Vooral die krabbel foto <3

He Zoe, jij hier :D

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:50

Zo he! Wat is QT onwijs gaaf opgedroogd. Super dat CC je helpt, het ziet er ontzettend relaxed uit.

Anya

Re: De tijd gaat zo snel, QT 3 jaar @work met CC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:55

QT is een grote meid geworden :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:56

Wranglerbutt schreef:
crazycactus schreef:
En een superfijn drafje!!! Tja die voeten he...... t gaat nog niet over.

Dat deed die van mij ook! :D http://i188.photobucket.com/albums/z245 ... ing105.jpg

Pikt foto, dat snap je wel he :D ;)

Thanks allemaal voor de leuke berichten. Ja voor een paard wat ik van een foto gekocht heb, is het een diamanten greep geweest. Ik ben compleet in love met haar (ehhh Clips kan niemand overtreffen, maar ze is een goede 2e :D )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:17

Goh, wat is ze mooi geworden, echt het type waar ik zo voor zou vallen ook.
Ik ken idd meer paarden met ene voetending, raar, maar waar........
Succes verder met haar

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:17

Ziet er super uit Rina en CC! Gaat hartstikke goed met die "cutie" <3 :D

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:18

Wat is ze braaf zeg, heerlijk!

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:19

Die is gaaf zeg!! :D

dierenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:30

Mooi paard! Ziet er lekker uit op het eerste zicht! Lijkt op een Nike die ik ken overigens, ook een Paint. Mag ik eens vragen, hoeveel waren de kosten voor het overschepen en hoe ging dat in zijn werk? Ben ik wel benieuwd naar :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:40

kijk haar nu eens gaan, zo braaf onder CC , super hoor!

zo mooi verhaal hoe ze bij jou belandt is, het heeft gewoon zo moeten zijn

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 21:58

dierenlover schreef:
Mooi paard! Ziet er lekker uit op het eerste zicht! Lijkt op een Nike die ik ken overigens, ook een Paint. Mag ik eens vragen, hoeveel waren de kosten voor het overschepen en hoe ging dat in zijn werk? Ben ik wel benieuwd naar :)

Hoe heet die voluit??? QT heet nl Strait QT Nike :D 8-) Mss wel familie.
Kosten kan ik je nu geen zinnig antwoord op geven. 2 jaar geleden was de dollar een stuk gunstiger dan nu ;) En er zijn verschillende transporteurs die zulke transporten aanbieden. In het geval van QT is het via Nedpoint gegaan. Die zitten in Oklahoma, en de fokker heeft haar voor mij daarheen gebracht (wat echt super was, de rit was 8 uur enkele reis) Daar moeten ze dan 1 maand in carantaine voor ze via Dallas (Texas) naar Schiphol gevlogen worden. Daar heb ik dan zelf QT opgehaald, maar je kan ook een transporteur daar opdracht geven het paard thuis af te leveren. Ik heb dus alleen Nedpoint de opdracht gegeven de carantaine, entingen en de vlucht te regelen. Maar als de verkoper van het paard het niet weg wil brengen zul je zelf voor vervoer moeten zorgen. Dat zijn dus allemaal dingen die mee kunnen tellen in de totale kosten.

@Spatter :j

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:08

:oo Kleintjes worden groot!! :wow: Heerlijk dat je nu met haar aan de slag kunt! Geniet ervan :j

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:18

Jeetje Rien! Het gemis van Feline zal altijd blijven, want ze was een heerlijke 'directrice', maar met QT heb je ook een goede zet gedaan! Als jaarling deed ze me heel eerlijk gezegd nog niet zoveel, maar wat is ze geblokt geworden! Herken bijna Scarlett in haar terug met die mega body en korte cutterbeentjes! (vooral op de foto 'een drafje') Wat is ze leuk! Die 'kleine' gaat het wel voor je doen, ik heb er alle vertrouwen in! Het ziet er heel relaxed uit, keep up the good work! +:)+