Een blessure maakte een vroegtijdig einde aan ons samenzijn. Zon paard krijg ik nooit weer, dat was het enigste wat door mijn hoofd ging. Nou heb ik de liefste wederhelft die er maar te vinden is, en die zei "koop maar een ander mooi Paintje". En tja dan begint de zoekpartij. Want er lag toch wel een eisenlijstje
Hoe lief en geweldig Feline ook was, zoveel wit op een paard nooit weer. Altijd smerig en een hoop waswerk voor de wedstrijden. En Feline gaf echt geweldige veulens (Dainty van WB is er 1 van) maar ook altijd waren ze solid
Dus het moest worden een minimal white die ook nog eens homozygote was
Hmmm dat werd lastig. Totdat DD (DubbelDun) een link plaatste, in een HK topic, van een leuk Paintje. Website uit Amerika, maar goed even kijken kon toch?? Jep tot ik via die website op de site van een fokker daar in de US kwam en ik een Paintje tegenkwam die me op de foto al leek te zeggen "pick me"
Het was net mijn draakje Clips zo op de foto. Nou vond wederhelft dat een Paint wel iets meer kleur mocht hebben dus verder gezocht, maar die dame bleef maar in mijn hoofd spoken. Diezelfde fokker had ook nog een leuke 2 jarige staan, die op zich ook niet te versmaden was. Dus Fokker gemailt over die 2 jarige en na wat over en weer bleek die 2 jarige verkocht. Aangezien ik eigenlijk de eerste keuze had wilde hij zelfs voor mij die verkoop ongedaan maken, maar toen heb ik gelijk mijn kans gegrepen en gezegt dat ik die jaarling ook wel interessant vond. Die was gelukkig niet verkocht, en na keuring van een DA heeft hij haar voor mij naar Nedpoint gebracht, alwaar Irmgard en haar Staf zich over haar ontfermt hebben, en haar na een maand carantaine op het vliegtuig naar Amsterdam hebben gezet. En zo kwam de kleine dame QT in mijn leven. Gekocht zonder dat ik haar ooit had gezien
Pas op Schiphol zag ik haar voor het eerst URL. Ook een moment om nooit meer te vergeten, QT kwam uit de carantaine, zag mij staan, liep recht op me af en stak dr neus in mijn gezicht van "jep its you I want"
Thuis aangekomen hebben we haar bij "pleegmoeders voor alle jonge paarden" Daisy geparkeerd. Dais heeft dr op dr gemak gesteld, de rest zijn nl nogal draken hier
en onder de vleugels van Mammie Dais kon QT lekker bijkomen en opgroeien. QT een dag na aankomst, samen met pleegmammie Dais

En nu 2 jaar later is QT van een kleine meid opgegroeit tot een aardige brede meid, en klaar om voorzichtig eens te gaan proeven aan het grote werk, rijden. CC (crazycactus) is degene die zich over dat klusje ontfermt heeft. Zij heeft ook mijn drakendame Clips ingereden, en broertje Fred. De manier waarop CC werkt met de paarden is precies hoe ik het graag wil hebben. Altijd met rust en plezier en altijd die glimlach op dr gezicht
Vandaag was de 5e keer (zo uit mijn hoofd) dat CC erop gestapt is. En vandaag was de primeur zonder hulp opstappen. QT is zo cool en gelaten, een echte cutter
Dat wordt een goeie voor mij
Eerst even aan de longe

Dan even een stukje mennen

En de primeur, zonder ondersteuning opstappen.

En we rijden zo weg

Stukje stappen

Jep sturen gaat ook al aardig

Een drafje

En aan het einde als beloning krabbelen, QT is helemaal gek op krabbelen

QT heeft overigens een voetenfettisch
Waar CC en ik ons rot om lachenHey een voet
(foto's van de eerste keer opstappen)
Verhipt de andere kant heeft ook een voet

En die voetenfettisch wordt niet minder, want vandaag
Hey daar is die voet weer

QT wordt op het halster gereden, de teugels zitten dus niet aan het bit vast maar aan het halster