[WN] Even voorstellen, nieuw in dit gedeelte!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Even voorstellen, nieuw in dit gedeelte!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 16:48

Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee hier en nu vond ik het tijd worden om mezelf eens even voor te stellen.

Mijn naam is Kristel en ik ben een beginneling in de western tak. Ik heb een 5 jarige (reuzen)fjord die Beer heet en ik heb hem zelf ingereden vorig jaar. Hij is nu krap 1 jaar onder het zadel maar omdat we wat blessures hebben gehad (klunzig peerd af en toe) zijn we nu pas aan lekker rijden toegekomen. Niet erg want hij is een echte laatbloeier!

Vanaf het begin dat ik op Beer ben gaan rijden heb ik een fijne (western) instructrice die mij prettig, eerlijk en gezellig begeleid. Alles vanuit ontspanning en rust. We hebben afgelopen jaar aan de basis gewerkt en toen was ik niet zo met western bezig..rechtrichten en balans stonden centraal en ook lekkere lange bosritten maken om conditie op te bouwen (heb ook wat endurance ambities). Ben van huis uit een recreatieruiter..lekker het bos maar wel een goede basis in de bak.

In januari was ik op een evenement hier in de buurt en toen zag ik fjord Rascal met zijn baasje Laja en nog veel meer mooie westernpaarden bezig en mijn hart ging sneller kloppen..(vroeger ook al maar op een of andere manier nooit wat mee gedaan). Vanaf toen kwam ik opeens overal westerndingen tegen..ben naar de Farmers Field Trail geweest en afgelopen weekend ook nog 2 keer naar Marienheem om te koekeloeren en vorige week ook nog mijn eerste 'echte' westernles gehad...(dacht ik, maar instructrice zei dat ze 'stiekem' ook allerlei western dingen in onze basis had verweven). We hebben wat trail dingen geoefend en Beer deed het super!

Ik rijd nu vanaf december met een Barefoot Cheyenne omdat dat het enige passende zadel was op Beer (hij is zooo veranderd..zie profiel) en omdat ik het ook een zalig zadel vind maar in de toekomst hoop ik dat er een mooi westernzadel komt..heb me al lopen vergapen in dat 'tack-topic' hier! (kwijl)

Anyway, ik hoop hier veel info te vinden en leuk met gezellige mensen met dezelfde interesses te kunnen kletsen.
Groetjes Kristel en Beer
Afbeelding

troi

Re: Even voorstellen, nieuw in dit gedeelte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:21

Hi Kristel! Welkom hier en mooi dier heb je!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:24

Hee Kristel en Beer! Volgens mij heb ik je gespot op de FFT en hebben we elkaar gesproken! Wat een leukerd heb je daar. Die wordt vast een westernster! Leuk dat je je even voorstelt.

Signe en Blizz

angeliqueH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:29

hoi kristel,
welkom :) leuk paard heb je!

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:35

Welkom Kristel en Beer....heb even in je profiel gespiekt en jullie zijn inmiddels al een hele veelzijdige combi :D Beer is een prachtige Fjord, veel plezier met het western gebeuren!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 19:16

Thanks allemaal! Wat een leuke reacties! Ik heb op de FFT best veel mensen gesproken..ben maar gewoon heel brutaal naar iedereen toegestapt om dingen te vragen, haha.. heb geen mensen in mijn omgeving die ook dit soort dingen leuk vinden dus ja..dan kom je al gauw op fora en evenementen en dat soort dingen uit.

En ja, Beer is ont-zet-tend knap! ;) (zegt iedereen van zijn eigen paard he..). Hij krijgt nu eindelijk wat spieren en zwaart wat uit..komt met trainen helemaal goed!

Beer begint al lekker veelzijdig te worden..hij is een makkelijk paard maar wel een dominant paard..hij heeft duidelijke leiding nodig en dan doet hij echt alles voor je. Hij kon een jaar geleden nog niet eens aan een touw meelopen/vaststaan dus ik ben al supertrots op wat we hebben bereikt!

edit: heb even in je profiel gespiekt, Signe en ik herken je inderdaad! Nog gefeliciteerd met je resultaat! Geweldig! Vond het zo'n leuke dag! Volgend jaar doe ik ook mee!
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 15-06-10 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:17

Hoi Kristel, welkom! Beer ook natuurlijk :+ Veel plezier hier op het westerngedeelte en natuurlijk ook in het zadel van je eigen kanjer! :j

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:50

Welkom Kristel en welkom Beer, jullie zien dr uit als een vrolijk stel ;) Mooie Fjord

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:54

Hihi ja vrolijk zijn we wel! Beer is een heel komisch paard.. Zijn er eigenlijk veel mensen die western met een fjord rijden? Ik zie af en toe een geeltje op foto's voorbij komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:06

Welkom! Mooie fjord heb je. Wat is zijn afstamming?

Ik heb er zelf ook 2, waarvan ook eentje met een kolletje. Zie profiel.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 21:28

Ik heb je profiel bekeken, leuk! Beer heeft dus ook een kolletje. Zijn stamboek naam is Björn maar in de wei krijg ik dat m'n strot echt niet uit! ;) Vanaf het eerste moment dat ik hem zag was het Beer..wilde een mooie andere Noorse naam maar ik was zo snel gewend aan Beer dat het dat maar gebleven is..haha Björn is Noors voor Beer..past ook wel weer leuk dan!

Beer is een Merkur x Jolster. Hij lijkt echter het meest op Faun Tor, zijn opa van vaders kant. In het laatste stamboomboekje stond een foto van Faun Tor en het is echt eng, hoeveel Beer op hem lijkt! Beer is trouwens 1.53 en gaat in augustus voor het eerst naar de keuring (stamboekopname en leuke ervaring).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:35

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 05:10

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 06:43

Kristel en Beer van harte welkom hier :wave:

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 07:29

Johanna! Wat leuk om jou hier te treffen! Ik dacht, ik meld me hier ook maar eens even..toch leuk om contacten te leggen met mensen die dezelfde interesses hebben!

@ Spatter, dank!

Sonja, ik heb even gespiekt in haar profiel, heel leuk! Mooie fjord!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:48

Hoi Beer en Kristel!

*\o/* +:)+ Welkom @ Western! +:)+ *\o/*
Leuk profiel heb je. Jij en Beer zijn echt een vrolijk tiempje!

Groetjes,
RT

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:12

Van harte welkom Kristel en Beer, veel plezier in 't Westernrijden!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 05:17

Hoi Kristel welkom jullie blijven een leuk stel samen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 06:33

Dank! Ik moest even denken wie je was maar na in je profiel te hebben gekeken weet ik het weer! Leuk dat je ook hier zit!

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:06

Leuk en welkom! Weer een westernfjord erbij, en een leuke! Ik rij ook western met mijn gele draakje (zie profiel)...

Zo langzaam wordt het misschien eens tijd voor een westernfjordenvereniging!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 19:48

Heb even in je profiel gekeken..wat leuk dat je een Manus nakomeling hebt! Manus is nu van de mensen van wie ik Beer heb gekocht..zij hebben hem niet gefokt maar van de fokker gekocht om door te verkopen. Aan mij! :D

Ik zag dat er wel een HK voor westernfjorden is...ben er nog niet aangemeld, ga eerst even wat pagina's doorlezen. Hoe doet je geeltje het in de western?

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:19

Manus heb ik afgelopen Hengstenkeuring voor het eerst in echt kunnen bewonderen!

Met Jip (of officieel Zalai, maar dat vond ik niet echt een naam voor een Fjord) heb ik nog geen officiele wedstrijden gestart, maar ben dat wel van plan eind dit jaar of anders volgend jaar. Waarschijnlijk wordt dat PRAB in Belgie want WRAN is me allemaal te ver weg vanuit Zuid-Limburg.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:41

Leuke fjord heb je, hij ziet er echt uit als een grote knuffelbeer! Leuk dat je er western mee gaat rijden!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:24

johanna29 schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Eindelijk wordt ze verstandig he? Hahahaha :)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:55

Hoi Kristel ,

Welkom hier , wat een onwijs knappe fjord heb jij onder je kont zeg ! :)
Veel plezier met hem , en hier in het western gedeelte van bokt natuurlijk !