[SGW] Springschoenen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dewixx

Springschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 18:00

Hoii!

Ik heb laatst een paar rubberen springschoenen gekocht.
Omdat mijn pony tikt met de ijzers, en ik vond het wat veiliger bij de cross & het springen.
Maar, Mijn pony krijgt wondjes van die springschoenen :( dus ik kan ze niet meer om.
Alleen omdat ik nog wel graag wil crossen en hij nog steeds met zijn ijzers tikt.
En ik zag op internet springschoenen staan met een bont randje echt supermooi ook !
Alleen ze zijn tegen de 25,00 aan en dan moet je ze bestellen via een site en dat mag niet van mijn moeder.
Want mijn moeder vind springenschoenen onzin, en met zo'n bontje al helemaal, en indien ik nog niet zelf kan betalen via bestellingen op een site, kan ik ze dus niet bestellen/kopen...
En molendegraaf heeft ze allemaal niet op vooraad enz.
Weten jullie misschien nog sites(waar je contant kan betalen bij aankomst)?
Of weten jullie iemand die ze weg wil doen / verkopen ?
En met jullie ervaring met bonte randjes om je springenschoenen, als je paard door de waterbak gaat worden ze dan helemaal vies en krijg je ze niet meer schoon? of even afspuiten en ze zijn weer nieuw?

héhé. lang verhaal maar hopelijk wel duidelijk.

Ik hoop op advies & antwoord ! :D

xxx. <3

upendo

Re: Springschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:01

Springschoenen met bont kan je gewoon afspuiten. :j

En misschien kan je hier op Bokt even kijken op de EA afdeling, daar zijn soms mensen die ze aanbieden. Als je geluk hebt zit dat dicht bij jouw woonplaats!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:02

Bont wordt best nog wel schoon, dat is het niet. Maar het lijkt met niet prettig voor je paard om nog door te moeten lopen met natte springschoenen...dan blijven de benen ook veel langer nat en dat is voor de huid in de kootholtes vaak niet zo fijn.

Verder zijn er ook nog springschoenen van andere materialen hoor, zachter dan rubber. Ook zijn er nog met een soort bultje aan de binnenkant zodat ze niet ronddraaien, dat helpt soms ook als de wondjes komen omdat het schuurt door het draaien.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:05

Wat dacht je van neopreme springschoenen?

Gewoon even bij wat ruitersportzaken (bij jou in de buurt) kijken. Ze hebben bijna overal wel springschoenen in verschillende soorten.

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 18:05

_Esther_87_ schreef:
Bont wordt best nog wel schoon, dat is het niet. Maar het lijkt met niet prettig voor je paard om nog door te moeten lopen met natte springschoenen...dan blijven de benen ook veel langer nat en dat is voor de huid in de kootholtes vaak niet zo fijn.

Verder zijn er ook nog springschoenen van andere materialen hoor, zachter dan rubber. Ook zijn er nog met een soort bultje aan de binnenkant zodat ze niet ronddraaien, dat helpt soms ook als de wondjes komen omdat het schuurt door het draaien.

'
Ja want hij heeft 2 wondjes, volgens mij omdat het schuurt inderdaad !
ik zal eens op de afdeling kijken.
Maar ik denk dat zachter rubber ook niet werkt, het schuurt gewoon en daardoor die wondjes.
Dus bont is volgens mij wel de goede oplossing volgens mij.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:37

Esther bedoeld ook geen zachter rubber, maar iets van ander materiaal. Neopreen is namelijk geen rubber ;)

Denk er wel om dat zodra er eenmaal wondjes zijn je die eerst moet laten genezen, de huid is nu al té kwetsbaar.

Bont staat wel mooi, maar is volgens mij met cross echt geen aanrader. Na de waterbak is het bont nat en kan dat ook alleen maar extra gaan schuren..

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:44

neopreem is handig (spreek uit eigen ervaring) als je paard schuurplekjes krijgt van rubberen, maar hou er dan wel weer rekening mee dat Neopreem water opzuigt en je paard dus eigenlijk telkens met een soort van ''waterzak'' om zijn voeten loopt. Heel veel last heeft hij hier niet van, maar wel iets om aan te denken;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:49

Dit topic heb je al een keer geopend, niet reglementair. Daarover heb je ook een PB van mij gehad.
Bij deze dus een slotje hier.