Een aantal jaren terug heb ik met mijn pony SGW in de klasse B gereden, maar helaas was zij hier te angstig voor.
Nu met mijn nieuwe paard wil ik ook SGW gaan rijden, maar ik heb nog geen startkaart. Tevens is het paard nog niet klaar voor SGW wedstrijden.
Waar zouden wij rustig aan kunnen gaan beginnen met oefencrossen (beginnend niveau) om mijn paard kennis te laten maken/klaar te maken voor de officiele wedstrijden? Zonder startkaart.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald kamp of trainingen? Ik kan het op internet moeilijk vinden. Daarbij zou het ook nog erg prettig zijn als het binnen een uur rijden vanaf Den Haag valt..
Er worden trainingen (ook voor uber-beginners) gegeven in Moordrecht door Michiel Brons. Er is een topic van op dit subforum! Dit is voor jou 20min rijden.
Ook zijn er trainingen in Voorhout, maar die zitten al vol voor dit seizoen!
Misschien kan je eens kijken voor een BB cross. Hiervoor hoef je alleen lid te zijn van de KNHS en dan hoef je geen startkaart te hebben. De BB hoogte is nagenoeg hetzelfde als de B, maar dit kan je opzoeken in de reglementen van de KNHS!
Als je kijkt op sgw-eventing.nl zie je bij 'trainingen' de 'regiotraining west'. Op maandag en dinsdag avond is deze voor beginners. Voor dit jaar ben je te laat, maar misschien voor volgend jaar. Je moet je in principe voor de hele reeks opgeven. Sommige terreinen zijn wel iets verder weg!