Ik rij vaak wedstrijden op mijn pony, alleen is mijn pony dan echt heel erg zenuwachtig en rent ze alleen maar door de bak. Normaal is ze heel erg rustig enzo , ik snap het echt niet! Hebben jullie misschien tips waardoor ik mijn pony wat rustiger kan maken?? Alvast bedankt!
Ik denk dat je pony voornamelijk op jou reageert. Probeer eerst jezelf rustiger te maken en dan zal zeer waarschijnlijk je pony ook een stuk rustiger worden.
Vaak doen. Ook weleens naar een wedstrijd gaan zonder dat je start. Dan ben je zelf ook rustiger. De wedstrijden die je afgaat, is dat ver weg? Zijn dat iedere keer andere locaties? Train je weleens op een andere locatie? Zo niet, moet je dat eens gaan doen...
Heel veel oefenen en misschien ter ondersteuning een beetje rescue remedy voor jezelf en je paard, kan erg goed helpen om de scherpe kantjes er af te halen.
dit probleem heb ik met mijn paardje ook. Veel oefenen, veel wedstrijden rijden en idd ook eens naar een wedstrijd terrein gaan zonder dat je hoeft te starten. met inrijden rij ik heel veel overgangen , hou hem echt actief aan het werk en vooral ook heel erg op mij gericht. Klinkt makkelijk , is moeilijk , weet ik alles van !
MSQuincyTE
Geplaatst: 11-06-10 16:51
crazycactus schreef:
Heel veel oefenen en misschien ter ondersteuning een beetje rescue remedy voor jezelf en je paard, kan erg goed helpen om de scherpe kantjes er af te halen.
Dit gebruik ik ook voor mij zelf en mijn paard, en het werkt echt super