[SGW] Bandido crosstraining Ermelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Bandido crosstraining Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:14

Afgelopen weekend ben ik met Bandido naar het knhs-eventingweekend geweest, en daar hebben we het ongelofelijk naar ons zin gehad.
Als spetterende afsluiter hadden we een crosstraining van Rob Janssen, die erg fijn les gaf, grootste aandachtspunt was mijn houding in de verlichte zit.
In de les hebben we een soort halve cross gereden, dit zijn wat foto's die onderweg gemaakt zijn. Aankomend wekend gaan we voor het eerst L starten, dus ik ben benieuwd :D .
Wat ik zelf ook duidelijk zie is dat mijn houding vaak neigt naar een gebochelde kapstok :o , hier ben ik hard aan aan het werken.

1. Het eerste lage boompje
Afbeelding

2. Daarna meteen de wal op
Afbeelding

3. piano hop,
Afbeelding

4. hop, (lekker breed springen is helemaal Bandido zijn ding :D, de piano vrat ie dan ook echt op )
Afbeelding

5. in galop
Afbeelding

6. Waterbak, Bam begint goed te wennen aan galloperen in het water
Afbeelding

7. Op de boom kwamen we niet lekker uit, Bam heeft ons even gered
Afbeelding

8. De dressuurbak hebben we ook nog gezien.
Afbeelding

9. Mijn houding :o
Afbeelding

10. Door het water
Afbeelding

11. En er weer uit
Afbeelding

12. 8-)
Afbeelding

13. Smalletje op het open veld
Afbeelding

14. lekker al die ruimte
Afbeelding

15. Laatste smalletje
Afbeelding

Wij hebben onwijs genoten :D , maar aangezien we serieus aan het trainen zijn, zijn alle tips zeer welkom.

X_spirit_X

Re: Bandido crosstraining Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:46

Ziet er echt leuk uit! Komt helemaal goed in t L :D

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:39

Het ziet er heel erg leuk uit zo! Jullie hebben er allebei lol in en dat is heel erg belangrijk :)
Je weet dat je op je houding moet letten en daar werken jullie ook netjes aan! Ga zo door.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:18

Heey daar heb ik mijn kamergenootje. Leuk paard(behalve toen ik hem de kalkoenen probeerde in te draaien) en mooie foto's, je afstanden moet je proberen bewuster te rijden( de ene keer zit je krap, de andere keer te ruim en vast ook vaak goed) en ook proberen met training hem mooi te kunnen sluiten en inderdaad een beetje bewust bezig zijn met je houding(maar ik denk dat je dat vaak genoeg gehoord hebt op ponykamp).

Ik ben nog in afwachting op foto's als er nog wat moois bijzit dan open ik ook even een topic over het eventingweekend.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:06

Ik hoorde van een vriendinnetje al dat het super leuk en leerzaam was daar! Kan niet wachten tot de zomerweken, haha. :):)
Zo te zien hebben jullie daar veel plezier gehad en dat is het belangrijkste. :D Gewoon lekker doortrainen, komt helemaal goed met die afstanden. :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 07:05

Leuk :D.

En ik heb geen tips :+

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:39

Hey leuke foto's! Ziet er goed uit..
Het terrein daar ziet er ook mooi uit zeg..
Ik heb vandaag ook weer crosstraing gehad in Voorhout.. Ging weer goed! (gelukkig);)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:18

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en de opbouwende kritiek :D.

Xspiritx: Bedankt, ik heb vandaag voor het eerst L gecrosst maar het kwam nog niet echt helemaal goed, alhoewel ik wel tevreden ben over hoe Bam liep.
Pienn: Ben inderdaad har aan mijn houding aan het werken, ook de fysio maar eens ingeschakeld want allen lukt het me nog niet echt zoals wel te zien is.
Sammie18: He Kamergenootje, die afstanden daar heb je helemaal gelijk in, ik ga meestal vlak voor de sprong diep zitten en dan komen we meestal goed uit, van Rob moest ik heel de tijd verlicht blijven zitten waardoor ik helemaal geen afstanden zag/voelde. Vandaag in de cross weer gewoon gaan zitten voor de sprong, en dat ging toch wel beter.
Natalie1993: Het is onwijs leuk daar op kamp en plezier hebben we zeker :D !

He Tracey, dat terrein is inderdaad erg mooi.
Fijn dat het crossen vandaag weer goed ging, bij wie volg je nu de trainingen?